2020-03-08, 14:26
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Alla som anländer till Sverige från länder där viruset sprids ska sätta sig själva i två veckors karantän.
Visst, men lite sent nu. Viruset sprids lika bra här som i italien. Alla som har träffat någon i sverige birde sättas inkarantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
har precis skaffat mask, och allt som behövs, även handlat mat.

men toa papper finns ingenstans!

börjar fundera på att beställa toa papper från nätet lol.

Jag tror inte att toapapper kommer bli den största bristvaran. Vi har egen massaindustri och pappersbruk i Sverige..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielcroth
14 fall i Stockholm. Fortsätt minskning.
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-8-mars/

du tror inte att det kan vara färre som testas på helgen ?
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Som "prepper" så har jag skapat en ryggsäck med utrustning som följer modellen NBC.
Det innebär att jag kan överleva radioaktiv smitta, biologisk smitta samt kemisk smitta.

Så att överleva detta är för mig inget problem, jag är bered på värre.
Tyvärr så har befolkningen tydligen inte utrustning eller beteende att överleva ens smärre händelser än corona och dylikt.

När det går hårt åt så går jag även beväpnad så avstånd till angrepp emot mig blir 25 meter eller mindre med säkerhet.

Jag känner mig personligen trygg men vi har en massa av folk därute som torde vara rejält oroade.

vet inte hur din prepp ska skydda dig mot hög feber, andningssvårigheter och att kroppe stängerner till följd av syrebrist som kommer från att du öppnat en nerhostad post veckan före.
Citera
Medlem
Jaaaaaa! Bara 14 nya i Sthlm!
Vi har peakat!
Citera
2020-03-08, 14:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är nog punkt 4. som är skillnaden - L-varianten är svårare än S. (de två olika varianterna kallas L och S - och Italien har fått den svårare, och Sydkorea den lättare).

En annan grej är att det främst är unga som blivit smittade i Sydkorea.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
svart regn faller i japan, antagligen pga alla dessa kroppar som kina bränt.

https://www.thesun.co.uk/news/11107857/black-rain-japan-conspiracy-cremated-coronavirus-bodies/

Skulle inte förvåna mig att Kina hanterar viruset så bra för att man kastar in levande människor i ugnar och säger till familjer att deras närstående tyvärr dött.

Det eller att man mörkar antalet döda.

Det är ändå Kina vi snackar om.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Är som en melloröstning det här... Alla väntar på siffrorna o kollar ställningen.

Favorittippade Italien är sena med sina siffror. Ska de gå om Iran idag?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Källa på att det är bekräftat att fallen i Italien främst är L-typ?

Det finns ingen konsensus när det kommer till huruvida det finns en L-typ kontra S-typ. Enligt https://nextstrain.org/ncov/2020-03-04?l=radial har Italien ingen mutation alls. SARS-CoV-2 L har mutationerna orf1ab: T8517C, S har ORF8: C251T, S84L
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag tror inte att toapapper kommer bli den största bristvaran. Vi har egen massaindustri och pappersbruk i Sverige..

sant.
Citera
2020-03-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matjoh1972
Jaaaaaa! Bara 14 nya i Sthlm!
Vi har peakat!
Känns som vi peakat ja, skönt.
Citera
2020-03-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Handlingsplan på många inrättningar som bedriver vård på något sätt eller annars kommer i kontakt med många människor som kan smitta eller riskerar att skadas av smitta)
Det är framtaget på min arbetsplats (socialtjänsten) av personer med den kompetensen
Du behöver inte tro på det, det är ditt val. Men många kommuner runt om i landet utarbetar just nu handlingsplaner för pandemiutbrott

Exempel https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/mars/hon-vardade-den-forsta-svenska-patienten-med-corona/
Vad är det för trams du håller på med, står väl inget om att visir är det viktigaste skyddet, du hade ju en säker källa skrev du i ditt första inlägg, är detta din säkra källa. kom igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in