2020-03-08, 14:28
Medlem
Butternutsquashs avatar
204 pers. Har ni fortfarande panik?
Citera
2020-03-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo det fattar jag väl, men man kan tänka lite på andra också. Om man inte klarar ett par veckor i karantän utomlands utan sin mamma, fru, whatever, så ska man kanske inte åka någonstans utan henne från början?

Alla reser inte för nöjes skull för det första.
För det andra: i karantän var någonstans, om man inte är bosatt på platsen? Hotell? Hur länge, lika länge som Lombardiet är stängt (3 april)? Och sedan? Anses man smittfri den 3 april och får flyga hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är som en melloröstning det här... Alla väntar på siffrorna o kollar ställningen.

Favorittippade Italien är sena med sina siffror. Ska de gå om Iran idag?
Italien uppdaterar alltid kl 18.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
vet inte hur din prepp ska skydda dig mot hög feber, andningssvårigheter och att kroppe stängerner till följd av syrebrist som kommer från att du öppnat en nerhostad post veckan före.

Jag är en intelligent och välutrustad prepper, jag om någon överlever.
Citera
Avslutad
Men visst skulle man teoretiskt kunna klia sig i ansiktet? Förutom
Mun öga näsa. Viruset kryper.... väl inte in i kroppen?
Någon adekvat som vet?
Citera
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Alla blir dock inte sjuka samtidigt så av den anledningen tror jag att vi kan hålla igång el - och vattenförsörjning. Det skadar dock inte att ha vatten hemma i en dunk. Finns timanställda extrajobbare på många större arbetsplatser också.

Och extrajobbarna kan inte bli sjuka? Ni som tror att allt fungerar av sig själv bör öppna ögonen. Elen finns i uttagen för att folk är ute och jobbar konstant. Övervakar, byter komponenter i transformatorstationer osv. Sånt märks inte i vanliga fall, men om 50% av arbetskraften ligger hemma så kommer det förmodligen märkas. Strömavbrott osv osv.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matjoh1972
Jaaaaaa! Bara 14 nya i Sthlm!
Vi har peakat!

115 i länet så inte så pjåkigt, men nu är det faktiskt nästa sportlovsgrupp som ska få använda lite testkit! Orättvist om inte de också får lite Corona
Citera
2020-03-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
"Vi har kommit till toppen av influensaepidemin". Hur fan kan man uttrycka sig så i detta läge, lever de helt i en annan värld?
Må dessa jävlar ställas till svars när detta väl är över!
Vadå, varför skulle vi inte kunna ha kommit till toppen av influensaepidemin menar du? Corona och Influensa är inte samma sak även om de påminner om varandra.

Är det du som ska ställas till svars nu då?
Citera
2020-03-08, 14:31
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vad är det för trams du håller på med, står väl inget om att visir är det viktigaste skyddet, du hade ju en säker källa skrev du i ditt första inlägg, är detta din säkra källa. kom igen!
Har jag aldrig påstått att det varit utan ställde det i relation till användning av mask.
Citera
2020-03-08, 14:32
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Det skyddar nog (om du även har munskydd/andningsmask ännu bättre skulle jag tro).
Visiret är för att droppsmittan ska minimeras (komma på hud eller in i ögon).
Kommer åka in så sällan så ingen överkurs för mig. Funkar det inte så får jag stå mitt kast då.
Citera
2020-03-08, 14:32
Medlem
För 7 dagar sedan så här vi 14 fall i Sverige.

100 nådde vi för 3 dagar sedan.
94 för 4 dagar sedan.

Rent statistiskt så kommer ska vi ha fått våra första dödsfall på onsdag om vi går efter den absolut lägsta dödligheten som vissa presenterar (önskefantasier baserat på ingenting).

Men om det följer dödligheten för andra länder utanför Kina (+6%) så bör det ske väldigt snart — imorgon.

Om dödligheten är 3,4% så bör vi ha vårt första mellan det
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-08 kl. 14:40.
Citera
2020-03-08, 14:33
Medlem
Sharm0tas avatar
Där rök 200. 14 nya smittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in