Citat:
1950-talet var ju strax innan min tid, men ja, folk hade säkerligen blivit idiotförklarade på riktigt om de betett sig som merparten i denna tråd. Det blir ju nästan ironiskt då en hel del av desamma är folk som " längtar tillbaka till just 1950.talet, typ då Svärge var Svärge…"
" på 1950 talet... reste inte ifrån sina byar..." herregud tror du 1950-talet var stenåldern? du är ju så korkad så klockorna stannar, om du inte vet vad en klocka är sök på nätet.
Man ska vara uppmärksam och logisk, inte oroa sig och yla om " framtiden för vårt land..."
" på 1950 talet... reste inte ifrån sina byar..." herregud tror du 1950-talet var stenåldern? du är ju så korkad så klockorna stannar, om du inte vet vad en klocka är sök på nätet.

Man ska vara uppmärksam och logisk, inte oroa sig och yla om " framtiden för vårt land..."
På 50-talet skulle ingen veta att man haft sådana här tankar. Tror att det i våra gener sitter tankar och känslor kring kommande faror. De som inte har det slapp kanske dårkistan men de slapp minsann inte virus och bakterier och skit. De åt säkert skit för det var inte ens farligt på 1800-talet. Den kunskapen kom senare.
Vad jag tycker du kan titta på statistik för Europa och se mönstret som följer vartannat och jämföra det med Kina, Sydkorea. Det följer antalet smittade i samma takt och kring 150 finns ett dödsfall. https://en.m.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Europe
Och för min del så kan jag inte riktigt se varför inte folk i Sverige skulle ha samma utveckling som andra länder. Vi beter oss ju väldigt lika vi människor. Att hångla runt nu kommer att ta bort kåtgenen till exempel. Så se upp med det!