2020-01-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Antalet döda kommer att öka och antalet smittade likaså, du är jätteduktig som har lyckats räkna ut det. Däremot kommer inte kvoten mellan dem att vara 3 % när derivatan på antalet smittade avtar och derivatan på antalet döda följer med eftersläpning på några dagar.

Har du överhuvudtaget läst någon matematik?
Vi får väl se!!!!!!!!
Citera
2020-01-28, 17:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja, för andra foliehattar....
Jisses vad min foliehattslista kommer bli lång.

Håll er till riktiga siffror.
Runt 100 döda och 4500 smittade. PUNKT!

Vi vet vad du tror och hur du räknar, du behöver inte posta det på varje sida tillsammans med massa tillmälen.
Låt oss andra diskutera om det vi ser och vad vi tror.......
Citera
2020-01-28, 17:56
Medlem
Första danska patient misstänks smittad av Wuhan-virus.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01-28-foerste-dansker-bliver-undersoegt-for-coronavirus?cid=_soco%3Atw%3A4%3Anews%3A%3A%3A
Citera
2020-01-28, 17:57
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja det duger. Det är jättebra. Jag har köpt enklare men ville inte punga ut med tusentals spänn. Skyddsglasögon, simglasögon, säkert skyddar även solglasögon , åtminstone något.

Halvmasken med FFP3-filtren kostade ca 255 kr. Känns inte så dyrt.

Och når viruset inte hit kan man ju ha ovan mask o filter när man exempelvis slipar/målar (då det äv. ingick filter mot ångor).
Citera
2020-01-28, 17:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Antalet döda kommer att öka och antalet smittade likaså, du är jätteduktig som har lyckats räkna ut det. Däremot kommer inte kvoten mellan dem att vara 3 % när derivatan på antalet smittade avtar och derivatan på antalet döda följer med eftersläpning på några dagar.

Har du överhuvudtaget läst någon matematik?

Du förekom mig, var precis på väg att skriva samma sak,
Citera
2020-01-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi vet vad du tror och hur du räknar, du behöver inte posta det på varje sida tillsammans med massa tillmälen.
Låt oss andra diskutera om det vi ser och vad vi tror.......
Jag har inte hindrat någon foliehatt men tilltala mig inte eller dylikt, tack.
Citera
2020-01-28, 17:59
Avstängd
Hoppas det kommer hit och inte minst ödelägger hela världen!
Citera
2020-01-28, 17:59
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag skulle gärna se bevis på dessa askhögar, sådant höjer trådens läsvärde med det dubbla. Men jag lär vänta förgäves på bevis, inte sant?

Jag tror att de bränner djur kadaver.
Citera
2020-01-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
verkar som att varor och pengar är viktigare än liv bland många här
Pengar och varor är en förutsättning för våra liv.
Citera
2020-01-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enligt expert på WHO, finns länk i min signatur, så är det ingen risk.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2FWHO%2Fstat us%2F1221817985196679169

Men varför vill jag minnas att Sars kunde spridas genom post och döda? Blandar jag ihop det med något annat runt den tiden?
Citera
2020-01-28, 18:02
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Problemet är Kinas asiatiska kultur (Gäller fler länder än Kina). Lokala ledare vill inte förlora ansiktet. Så de informerar den centrala ledningen att allt är bra. Lägg där till att Kina är en diktatur. Så du vill inte rapportera dåliga saker och du gör inget lokalt, som kan upptäckas, utan du väntar på central-lednigen ska besluta något. Så när ledarna i Bejing fattade att det var kris så reagerade de.

Sen är Kina ett groteskt stort land så du kan ofta komma undan med dumheter på lokal nivå. Bossen i Bejing är långt borta. Ett problem nu är att jag tror att siffrorna från provinser och städer som inte är i karantän kan vara underrapporterade till de central myndigheterna. Då de inte vill bli satta i karantän. Jag kan ha fel. Det är lite konstigt med så få dödsfall utanför Wuhan. Men viruset kan faktiskt blivit snälllare med tiden. Det behöver inte bli värre.
Bra inlägg, precis så upplever jag också saken. Ingen vill förmodligen rapportera negativa saker uppåt för att man riskerar att bli syndabocken. Det verkar även som att kinesen på gatan inte vill ha med staten att göra så de tittar bort även om hemska saker händer framför deras ögon.
Citera
2020-01-28, 18:02
Medlem
Såhär skriver min kompis som bor i shezhen när ja frågade om hur läget var o
Hur verkar utvecklingen i Kina nu? sifforna verkar ha dalat av och stannat upp lite?

———/
Det är ungefär som igår men har blivit obligatoriskt med munskydd på en del ställen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in