Citat:
Ursprungligen postat av
KreugerGuld
Enligt mig ett ”EJ genomtänkt svar” du får givetvis tycka som du vill. Men du får ursäkta mig om du påminner mig om Copernicus teorier som mötte hårt motstånd både från kyrkan och andra forskare. Det tog många år innan de nya teorierna besegrat de gamla. Är man då vetenskapsförnekare enbart för att man blivit kritisk mot dessa covid injektioner! Det finns mycket information om dessa injektioner som ligger i framkant med vetenskapen!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11227084/
Denna studie är inget bevis! Men en indikation av vad som kan hända, är detta vetenskap eller ej (Enligt dig)?
mRNA COVID-19-injektioner är associerade med bristfällig DNA-felmatchningsreparation icke-metastaserande tjocktarmscancer.
Författarna noterar, "mRNA-baserat vaccin kan orsaka skada på tumörcellernas MMR-system."
"Patienter som fått BNT162b2-vaccinet och har dMMR tjocktarmscancer hade högre nivåer av CRP och sedimentering och lägre nivåer av lymfocyt/CRP-kvot, vilket tyder på ett inflammatoriskt och immunförhållande mellan mRNA-baserat vaccin och dMMR-status."
Vet sedan tidigare att spikproteinet är känt för att påverka detta så förmodligen stämmer väl detta även in på covid-19 sjukdomen. Dock kan man väl diskutera senare vad som är värst, att injektera in spik proteinet eller använda sig av kroppens första barriärer. Jag ansåg rätt tidigt att det inte är så bra att trycka in detta experiment rakt in i blodbanan.
Mycket intressant. Jag kan lägga till att
lungcancer har tagit ett kraftigt steg uppåt efter pandemin enligt nordamerikanska forskare, cancer som har gått långt när den upptäcks. Det är i
Targetet Oncology den 8 juli som en undersökning gjord av American Society of Clinical Oncology (ASCO) diskuteras. Undersökningen presenterades på deras årliga möte 2024, där de undersökte hur olika stadier av lungcancer upptäckts ”in a large network of community oncology practices in the US between 2013 and 2023”.
Det har alltså skett en uppgång under pandemin och när denna cancer upptäcks har den ofta avancerat långt:
A study presented at the 2024 American Society of Clinical Oncology (ASCO) Annual Meeting investigated lung cancer stage distribution in a large network of community oncology practices in the US between 2013 and 2023. The study found an increase in the overall number of diagnosed cases and a concerning trend: a rise in the proportion of patients diagnosed with advanced stage lung cancer, both non–small cell and small cell. This could be due to changes in healthcare utilization patterns, potentially linked to the COVID-19 pandemic
Man kan lägga märke till "potentially", det har ju tidigare talats om att folk lät bli att undersöka sig, men är det hela förklaringen? De diskuterar undersökningen med forskaren Jessica Paulus, som presenteras som ”ScD senior director of real-world research, Ontada, a business of McKesson” och hon pekar på att det skett en kraftig ökning av lungcancer ”året eller åren efter att COVID-19-pandemin startade”, en ”tydlig stigning runt åren 2020, 2021” och denna stigning har inte gått ner enligt de data hon sett:
In terms of the time trends that we saw, we sort of noticed 2 things. Over time, there was a greater proportion of advanced disease at presentation to the Network that was noted over the last decade. The second thing is that we noticed a more significant boost or increase in the year or years after the COVID-19 pandemic started. You can imagine a shift, a gradual albeit noticeable shift towards more advanced age, and then a more noticeable uptick around the years 2020, 2021. We also have not yet noticed in our data that uptick has returned to kind of prepandemic levels. https://www.targetedonc.com/view/covid-s-shadow-on-lung-cancer-study-sees-later-diagnoses