2024-07-12, 13:28
Medlem
BBC varnar för ökat antal Covid-dödsfall!! ☠️💀🦴

https://twitter.com/BBCNews/status/1811338704482394419
"BBC News (UK) @BBCNews
Covid deaths rise as booster vaccine take-up falls"

Att läsa kommentarerna till BBCs skrämselpropaganda värmer hjärtat. Ingen tror på propagandamedia längre... priceless!!

Exempel...
Anna de Buisseret @AnnadeBuisseret
Why would any of us ever believe you ever again????
You’ve lost the faith and trust of people due to the lies and misinformation you’ve spread over the past 4 years.
As if we would now believe you’re telling the truth!
Citera
2024-07-12, 14:35
Bannlyst
Flera cyklister har fått bryta årets ”tour de france” p.g.a dom fått covid.
Konstigt att just cyklister drabbas så hårt.
Tänker på tex Wimbledon som pågår nu så står spelarna efteråt när publiken och skriver autografer utan att nån spelare blir smittad med covid.
Citera
2024-07-12, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja det var en stor händelse 21 22. Men det hela slutade ju lyckligt.

Ja om lycka innebär att våra makthavare bröt mot grundlagen och medborgarna rykte knappt på axlarna. Lovande inför framtiden.....
Citera
2024-07-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Naj, jag tror inte att det är någon som försökt få det att se ut som du skrivit något. Det allra vanligaste är att någon börjar citera ett inlägg som under tiden ändras. I det aktuella fallet började jag svara men avslutade inte förrän långt senare då jag satt på en flight emellan.

Jag brukar vara extremt noggrann med att aldrig ändra eller ta ett citat ur sin kontext, och det är jag ganska så säker på att jag inte gjorde i det här fallet heller. Men om du hunnit ändra ditt inlägg efter att jag började citera eller om jag av någon anledning gjort fel är det inte mer än att vi båda konstaterar att det jag citerade inte står i ditt inlägg NU. Jag har aldrig haft för avsikt att ändra något.

Å andra sidan kan man undra vad det är du INTE skulle ha sagt, du har ju infogat citat och ideligen skrivit exakt samma sak så det låter ju åtminstone som du står bakom citatet till 100%? Eller du menar att du INTE gör det?

Där står ju exakt samma sak fast på engelska.

Ja, det står samma sak på engelska eftersom jag citerade PMCPA som skrev detta. Men du har översatt detta till svenska och påstått att jag har skrivit det. Din "flight"-förklaring är märklig eftersom du citerar hela mitt inlägg till Hexen666 i inledningen av din post, och därefter "citerar" du med samma länk detta påstående, som om jag skulle översatt och skrivit detta i min post till Hexen666 som handlar om nåt helt annat.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2024-07-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Enligt mig ett ”EJ genomtänkt svar” du får givetvis tycka som du vill. Men du får ursäkta mig om du påminner mig om Copernicus teorier som mötte hårt motstånd både från kyrkan och andra forskare. Det tog många år innan de nya teorierna besegrat de gamla. Är man då vetenskapsförnekare enbart för att man blivit kritisk mot dessa covid injektioner! Det finns mycket information om dessa injektioner som ligger i framkant med vetenskapen! https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11227084/

Denna studie är inget bevis! Men en indikation av vad som kan hända, är detta vetenskap eller ej (Enligt dig)?
mRNA COVID-19-injektioner är associerade med bristfällig DNA-felmatchningsreparation icke-metastaserande tjocktarmscancer.

Författarna noterar, "mRNA-baserat vaccin kan orsaka skada på tumörcellernas MMR-system."

"Patienter som fått BNT162b2-vaccinet och har dMMR tjocktarmscancer hade högre nivåer av CRP och sedimentering och lägre nivåer av lymfocyt/CRP-kvot, vilket tyder på ett inflammatoriskt och immunförhållande mellan mRNA-baserat vaccin och dMMR-status."

Vet sedan tidigare att spikproteinet är känt för att påverka detta så förmodligen stämmer väl detta även in på covid-19 sjukdomen. Dock kan man väl diskutera senare vad som är värst, att injektera in spik proteinet eller använda sig av kroppens första barriärer. Jag ansåg rätt tidigt att det inte är så bra att trycka in detta experiment rakt in i blodbanan.

Mycket intressant. Jag kan lägga till att lungcancer har tagit ett kraftigt steg uppåt efter pandemin enligt nordamerikanska forskare, cancer som har gått långt när den upptäcks. Det är i Targetet Oncology den 8 juli som en undersökning gjord av American Society of Clinical Oncology (ASCO) diskuteras. Undersökningen presenterades på deras årliga möte 2024, där de undersökte hur olika stadier av lungcancer upptäckts ”in a large network of community oncology practices in the US between 2013 and 2023”.

Det har alltså skett en uppgång under pandemin och när denna cancer upptäcks har den ofta avancerat långt:
A study presented at the 2024 American Society of Clinical Oncology (ASCO) Annual Meeting investigated lung cancer stage distribution in a large network of community oncology practices in the US between 2013 and 2023. The study found an increase in the overall number of diagnosed cases and a concerning trend: a rise in the proportion of patients diagnosed with advanced stage lung cancer, both non–small cell and small cell. This could be due to changes in healthcare utilization patterns, potentially linked to the COVID-19 pandemic
Man kan lägga märke till "potentially", det har ju tidigare talats om att folk lät bli att undersöka sig, men är det hela förklaringen? De diskuterar undersökningen med forskaren Jessica Paulus, som presenteras som ”ScD senior director of real-world research, Ontada, a business of McKesson” och hon pekar på att det skett en kraftig ökning av lungcancer ”året eller åren efter att COVID-19-pandemin startade”, en ”tydlig stigning runt åren 2020, 2021” och denna stigning har inte gått ner enligt de data hon sett:
In terms of the time trends that we saw, we sort of noticed 2 things. Over time, there was a greater proportion of advanced disease at presentation to the Network that was noted over the last decade. The second thing is that we noticed a more significant boost or increase in the year or years after the COVID-19 pandemic started. You can imagine a shift, a gradual albeit noticeable shift towards more advanced age, and then a more noticeable uptick around the years 2020, 2021. We also have not yet noticed in our data that uptick has returned to kind of prepandemic levels. https://www.targetedonc.com/view/covid-s-shadow-on-lung-cancer-study-sees-later-diagnoses
Citera
2024-07-12, 19:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, det står samma sak på engelska eftersom jag citerade PMCPA som skrev detta. Men du har översatt detta till svenska och påstått att jag har skrivit det.
Nej, det har jag inte gjort.
Citera
2024-07-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Ja om lycka innebär att våra makthavare bröt mot grundlagen och medborgarna rykte knappt på axlarna. Lovande inför framtiden.....

Tror du att det kommer hända igen? Jag tror att det tar 100 år till nästa pandemi och då sover alla vi i tråden sött på kyrkogården.
Citera
2024-07-12, 20:14
Medlem
Citat:
Jag menar att det måste vara säkrare att lita på vad forskningen säger om dessa vacciner än på alternativa förklaringar. Dom här vaccinen har ju vunnit nobelpriset och dansat på nobelfesten. Det gör dom för att vetenskapen säger att dom är säkra Trevlig kväll på dig

Citat:
Vetenskapen säger ingenting om det eftersom det är frivilligt att vaccinera sig. Jag är inte heller vaccinerad.

Du litar på forskningen men du låter bli att vaccinera dig, trots att det var det som forskningen starkt förordade. Hur går det ihop?

2 ANTIVAXXARE: Jag som själv är många gånger vaccinerad kan konstatera att vi har 2 antivaxxers här: dels korrektamund0, som efter sin kaskad-mens och -kräkningar under första Covid-vaccinationen aldrig tycks ha vaccinerat sig igen och Link04 som trots sitt litande på vetenskapen och sin dyrkan av korrektamund0 aldrig har vaccinerat sig mot Covid över huvud taget.

Vad är det som driver er två att så ensidigt och okritiskt förespråka Covid-vaccinet som ni själva inte tar? Till och med Taylor Swift-fans framstår som mer kritiska inför sin idol än vad ni gör inför det vaccin ni inte själva tar.
Senast redigerad av Lamento 2024-07-12 kl. 20:17.
Citera
2024-07-12, 20:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Tror du att det kommer hända igen? Jag tror att det tar 100 år till nästa pandemi och då sover alla vi i tråden sött på kyrkogården.

Risken är stor att fågelinfluensaviruset manipuleras och råkar smita från nåt lab o orsaka en ny pandemi.

Så jag tror pandemier kommer komma oftare pga att antalet biolab som gör gain of function på humaniserade möss o farliga virus ökar. Viktigt vi tar lärdom av covid pandemin för att minska riskerna. Att stoppa gain of function är nog omöjligt då forskningen bara flyttar till länder som låter det ske.

Vi måste stärka demokratin o människors rätt att bestämma över vilka experimentella substanser vi injiceras med. Vaccinpass o andra åtgärder som de facto tvingar folk till medicinska interventioner de motsätter sig till måste bort.

Yttrandefriheten måste stärkas så att de som granskar big Pharma inte blir tystade. ( Censur på sociala medier tex )

Finns fler lärdomar vi måste göra förutom dessa exempel
Citera
2024-07-12, 20:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du litar på forskningen men du låter bli att vaccinera dig, trots att det var det som forskningen starkt förordade. Hur går det ihop?

2 ANTIVAXXARE: Jag som själv är många gånger vaccinerad kan konstatera att vi har 2 antivaxxers här: dels korrektamund0, som efter sin kaskad-mens och -kräkningar under första Covid-vaccinationen aldrig tycks ha vaccinerat sig igen och Link04 som trots sitt litande på vetenskapen och sin dyrkan av korrektamund0 aldrig har vaccinerat sig mot Covid över huvud taget.

Vad är det som driver er två att så ensidigt och okritiskt förespråka Covid-vaccinet som ni själva inte tar? Till och med Taylor Swift-fans framstår som mer kritiska inför sin idol än vad ni gör inför det vaccin ni inte själva tar.
Och så var antivaxxar-patrasket igång med nya lögner. Den här gången påstår han - igen - att jag "förespråkar COVID-vaccinet". Det verkar som Fredags-fyllan kickat igång på allvar.

Hur är det möjligt att någon kan ljuga hop så mycket utan att behöva presentera någon form av bevis eller referens för att slippa framstå som en substanslös tramsare.

Helt sanslöst.

Nej, jag har aldrig förespråkat något COVID-vaccin. Jag låter istället folk göra som de vill.
Citera
2024-07-12, 20:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi måste stärka demokratin o människors rätt att bestämma över vilka experimentella substanser vi injiceras med. Vaccinpass o andra åtgärder som de facto tvingar folk till medicinska interventioner de motsätter sig till måste bort.
Det är ingen som injiceras med några experimentella substanser utanför kliniska försök.
Citera
2024-07-12, 20:35
Medlem
Citat:

Jag var själv en av dom som bråkade med korrektamund0 åren 21 22 och när jag tittar tillbaka på mina inlägg och mina prognoser så kan jag idag konstatera att mina inlägg är en överstruken geting men jag var ung och omogen på den tiden. Jag hade helt fel medans hon har haft rätt hela tiden. Hon har inte haft fel någon gång i sina prognoser. Det är det jag gillar med henne och jag tror helt ärligt att hon är den i tråden som har bäst kunskap om covid 19 och vaccinerna, jag är helt övertygad om det.

Skulle det i framtiden dyka upp en ny pandemi där tex tvångsvaccineringar och vaccinpass införs då är det ju ett helt annat läge. Idag kan vi ju konstatera att inget av detta finns trots coronapandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in