2024-07-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Enligt mig ett ”EJ genomtänkt svar” du får givetvis tycka som du vill. Men du får ursäkta mig om du påminner mig om Copernicus teorier som mötte hårt motstånd både från kyrkan och andra forskare. Det tog många år innan de nya teorierna besegrat de gamla. Är man då vetenskapsförnekare enbart för att man blivit kritisk mot dessa covid injektioner! Det finns mycket information om dessa injektioner som ligger i framkant med vetenskapen! https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11227084/

Denna studie är inget bevis! Men en indikation av vad som kan hända, är detta vetenskap eller ej (Enligt dig)?
mRNA COVID-19-injektioner är associerade med bristfällig DNA-felmatchningsreparation icke-metastaserande tjocktarmscancer.

Författarna noterar, "mRNA-baserat vaccin kan orsaka skada på tumörcellernas MMR-system."

"Patienter som fått BNT162b2-vaccinet och har dMMR tjocktarmscancer hade högre nivåer av CRP och sedimentering och lägre nivåer av lymfocyt/CRP-kvot, vilket tyder på ett inflammatoriskt och immunförhållande mellan mRNA-baserat vaccin och dMMR-status."

Vet sedan tidigare att spikproteinet är känt för att påverka detta så förmodligen stämmer väl detta även in på covid-19 sjukdomen. Dock kan man väl diskutera senare vad som är värst, att injektera in spik proteinet eller använda sig av kroppens första barriärer. Jag ansåg rätt tidigt att det inte är så bra att trycka in detta experiment rakt in i blodbanan.

Jag menar att det måste vara säkrare att lita på vad forskningen säger om dessa vacciner än på alternativa förklaringar. Dom här vaccinen har ju vunnit nobelpriset och dansat på nobelfesten. Det gör dom för att vetenskapen säger att dom är säkra Trevlig kväll på dig
Citera
2024-07-11, 19:38
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag menar att det måste vara säkrare att lita på vad forskningen säger om dessa vacciner än på alternativa förklaringar. Dom här vaccinen har ju vunnit nobelpriset och dansat på nobelfesten. Det gör dom för att vetenskapen säger att dom är säkra Trevlig kväll på dig
Var det Pfizer/ moderna eller Katalin Karikó och Drew Weissman som tilldelades nobelpriset?

Den ena möjligjorde utveckling av mRNA-vacciner/injektioner mot covid-19. (Kariko / weissman)
Den andra producerade det som endel kallar för vaccin av spikproteinerna pfizer / moderna

En diskussion kan göras om det är lämpligt att använda sig av spikproteinet, vilket verkar vara farligt!

Flertalet labb har dessutom konstaterar att innehållet är kontaminerat,gränsvärden har överskridits med råge.

Önskar eder en trevlig kväll
Citera
2024-07-11, 19:39
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Enligt mig ett ”EJ genomtänkt svar” du får givetvis tycka som du vill. Men du får ursäkta mig om du påminner mig om Copernicus teorier som mötte hårt motstånd både från kyrkan och andra forskare. Det tog många år innan de nya teorierna besegrat de gamla. Är man då vetenskapsförnekare enbart för att man blivit kritisk mot dessa covid injektioner! Det finns mycket information om dessa injektioner som ligger i framkant med vetenskapen! https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11227084/

Denna studie är inget bevis! Men en indikation av vad som kan hända, är detta vetenskap eller ej (Enligt dig)?
mRNA COVID-19-injektioner är associerade med bristfällig DNA-felmatchningsreparation icke-metastaserande tjocktarmscancer.

Författarna noterar, "mRNA-baserat vaccin kan orsaka skada på tumörcellernas MMR-system."

"Patienter som fått BNT162b2-vaccinet och har dMMR tjocktarmscancer hade högre nivåer av CRP och sedimentering och lägre nivåer av lymfocyt/CRP-kvot, vilket tyder på ett inflammatoriskt och immunförhållande mellan mRNA-baserat vaccin och dMMR-status."

Vet sedan tidigare att spikproteinet är känt för att påverka detta så förmodligen stämmer väl detta även in på covid-19 sjukdomen. Dock kan man väl diskutera senare vad som är värst, att injektera in spik proteinet eller använda sig av kroppens första barriärer. Jag ansåg rätt tidigt att det inte är så bra att trycka in detta experiment rakt in i blodbanan.
Ditt ständiga bekymmer ju att du inte klarar av diskurs ur ett vetenskapligt perspektiv. En hypotes, spekulation eller möjlighet beskriven i en studie eller annan rapport ses av dig som ett bevis på ett orsakssamband. Om någon skriver "may cause" eller "could" så hoppar du direkt på tåget och får för dig att man beskriver ett faktiskt skeende eller något som bevisats empiriskt.

Det där med engelska och lingvistik har aldrig varit antivaxxin-krigarens starkaste sida, och man inser samtidigt att du faktiskt insett att du fiskar i grumliga vatten när du utelämnar efterföljande mening:

Citat:
Immune infiltration in dMMR colon cancer may interact with COVID-19 vaccine-induced immune activation. Long-term clinical and preclinical studies are needed to confirm these findings.

Vad de konstaterar är alltså att det SKULLE kunna vara så, men att det krävs längre kliniska- och förkliniska studier för att bekräfta misstankarna. Med det sagt vill jag också nämna att det är sällan, för att inte säga EXTREMT sällsynt att den här typen av hypotes eller misstanke visar sig vara helt korrekt. Det betyder inte att så är fallet den här gången, men ditt misstag är att du hela tiden inbillar dig att "vi VET".

Det gör du inte. Inte ens forskarna vet.
Citera
2024-07-11, 21:41
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Om du vill "rida på den hästen" så går det bra för mig. Infoga gärna det data som du känner att du vill diskutera så skall jag med nöja såga dig längs fotknölarna. Som vanligt. Igen.

Är det någon speciell sjukdom som du upplever har ÖKAT i omfattning efter att man introducerat vaxxxiiiiiin?
Frågan handlar inte om ifall prevalens eller dödsfall i någon sjukdom ÖKAT efter vaxxin, utan om det har sjunkit MER än tidigare, efter vaxxin.

Data kommer komma, var så säker
Citera
2024-07-11, 21:44
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag har inte tagit nått vaxxin än så länge och har klarat mig hur bra som helst. Varför ska jag ta dom nu? Säger vetenskapen att jag måste ta dom?
Citera
2024-07-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag har inte tagit nått vaxxin än så länge och har klarat mig hur bra som helst. Varför ska jag ta dom nu? Säger vetenskapen att jag måste ta dom?

Vetenskapen säger ingenting om det eftersom det är frivilligt att vaccinera sig. Jag är inte heller vaccinerad.
Citera
2024-07-11, 21:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Frågan handlar inte om ifall prevalens eller dödsfall i någon sjukdom ÖKAT efter vaxxin, utan om det har sjunkit MER än tidigare, efter vaxxin.

Data kommer komma, var så säker
Tj, det är ju en ganska vanligt förekommande fantasi bland antivaxxare att barn som INTE vaccineras är friskare än de som vaccineras (dummerjöns-påstående à la Linda Karlström) och att sedan hänvisa till någon web-undersökning som man luftat på en hemsida för antivaxxar-patrask. ALLA påstår att "mina barn är såååå friska utan att ha vaccinerats". Det är de inte.

Att de i nästa andetag påstår att barn som vaccineras får autism gör att det hela får ett löjets skimmer över sig. Dessa vaccin-krigare har fått brallorna neddragna i 20-30 år och är utskrattade över hela världen. COVID-19 kom antagligen som enda räddningen, för nu har de fått en ny anledning att skrika vaxxxiiiin till höger och vänster. Någon vetenskap, statistik eller fakta har de dock inte.

Som vanligt.

Det paradoxala är dock att de ägnar hela fritiden och halva armen åt att försöka övertyga andra om hur farliga vaxxiiiiiinerna är samtidigt som de skriker och gapar om att de själva blir tvingade. Jag har aldrig hört EN ENDA person påstå att det känns speciellt lockande eller nödvändigt att föröka övertyga någon annan att vaccinera sig. Vem fan bryr sig, liksom - gör som du vill. Att det skall vara så förbaskat svårt att fatta...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-11 kl. 22:24.
Citera
2024-07-12, 07:52
Avslutad
Citat:
Vetenskapen säger ingenting om det eftersom det är frivilligt att vaccinera sig. Jag är inte heller vaccinerad.

Det var inte frivilligt 2021-22

Huruvida covidvaccinen är farliga eller säkra och effektivt är ointressant.

Det intressanta är hur en stor del av befolkningen betedde sig under hysterin och framförallt hur man idag låtsas som om det aldrig hände

Citera
2024-07-12, 08:13
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det paradoxala är dock att de ägnar hela fritiden och halva armen åt att försöka övertyga andra om hur farliga vaxxiiiiiinerna är samtidigt som de skriker och gapar om att de själva blir tvingade. Jag har aldrig hört EN ENDA person påstå att det känns speciellt lockande eller nödvändigt att föröka övertyga någon annan att vaccinera sig. Vem fan bryr sig, liksom - gör som du vill. Att det skall vara så förbaskat svårt att fatta...

Jag vet inte vem du beskriver i ovanstående citat! Självklart har jag försökt få nära o kära, vänner o bekanta att inte ta denna covid-19 injektion, men märkte rätt tidigt att det är svårt att få folk att ändra uppfattning! ( ”det är lättare att lura någon än att den lurade märker den har blivit bedragen”).

Så nej det är ingen ide att försöka övertyga folk! Var och en får i sinom tid, vetskap om sakens natur.

Man kan ju lätt se att du sitter på arbetad som fritid med att sysselsätta dig med damage controll!
Då du går i svaromål på allt som skrivs med onödiga förlöjliganden och förolämpningar!

Det är dessutom vedertaget att flertalet företag som statliga institutioner hade högt tryck på sina anställda om att vaccinera sig, och personligen vet jag endel inom sjukvården som kände sig ”Tvingade” att ta dessa injektioner!
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-07-12 kl. 08:18.
Citera
2024-07-12, 08:43
Medlem
KreugerGulds avatar
Tyckte mig se sent någon statistik igår om att covid fallen ökat dramatiskt, (you tube video,) innan jag somnade så hörde jag att portugal ligger på sina högsta tal sedan pandemin låg som värst.
Citera
2024-07-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Det var inte frivilligt 2021-22

Huruvida covidvaccinen är farliga eller säkra och effektivt är ointressant.

Det intressanta är hur en stor del av befolkningen betedde sig under hysterin och framförallt hur man idag låtsas som om det aldrig hände

Ja det var en stor händelse 21 22. Men det hela slutade ju lyckligt.
Citera
2024-07-12, 10:29
Medlem
Citat:
Jag vet inte vem du beskriver i ovanstående citat! Självklart har jag försökt få nära o kära, vänner o bekanta att inte ta denna covid-19 injektion, men märkte rätt tidigt att det är svårt att få folk att ändra uppfattning! ( ”det är lättare att lura någon än att den lurade märker den har blivit bedragen”).

Så nej det är ingen ide att försöka övertyga folk! Var och en får i sinom tid, vetskap om sakens natur.

Man kan ju lätt se att du sitter på arbetad som fritid med att sysselsätta dig med damage controll!
Då du går i svaromål på allt som skrivs med onödiga förlöjliganden och förolämpningar!

Det är dessutom vedertaget att flertalet företag som statliga institutioner hade högt tryck på sina anställda om att vaccinera sig, och personligen vet jag endel inom sjukvården som kände sig ”Tvingade” att ta dessa injektioner!

Det att "det är lättare att lura någon än att erkänna att man blivit lurad". Det skulle ju kunna passa in på alla som är övertygade om att vaccinet är farligt 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in