2024-06-07, 19:25
Medlem
PingPongZongs avatar
Covid är så jävla ute. Är det någon jävel idag som bryr sig om någon är vaccinerad eller inte? Håller avstånd. Dom rekommenderade metrarna. Fanns ju i affärer. Vilka jävla idioter. Vaccinerade. Man undrar ju hur dom jävlarna mår. Egentligen. Skäms gör dom. Är det någon idag som erkänner att dom vaccinerade sig? Hur många gånger?
Citera
2024-06-08, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Kan ju vara värt att nämna att dom flesta "antivaxare" faktiskt TROR att covid är en unik sjukdom och att den orsakat dödsfall. Jag vet inte om du betraktar dig själv som "antivaxare", men många som är frälsta covidianer skulle nog inte tveka att kalla dig för det. Särskilt för några år sen, om du hade varit öppen med sådana åsikter som du nu lägger fram.

Javisst, så polariserat är det kanske. Jag började ju skriva på allvar i den här tråden vintern 2022, men då följde jag forskningen kring risker med Covid-19. Ett av inläggen som jag svarade på handlade om IgG4-ökningen av mRNA-vaccinen och då blev jag intresserad av det, och därefter intresserad av negativa sidor med vaccinet. Att det finns forskning som pekar på risker med Covid vet vi ju, så den sidan är jag nöjd med att ha satt mig in en aning i. Nu är jag istället helt förbluffad över det kraftiga psykologiska motståndet som finns mot att undersöka riskerna med vaccinen. För mig är det nästan lika chockande som om hela världen plötsligt förbjöd kritik av låt säga en religion eller en politik. Som om man plötsligt förflyttats till en diktatur, där vissa saker inte får diskuteras för då blir det spöstraff på torget.

Det är nåt rubbat över det, för alla vet ju att alla vaccin och mediciner har risker, att man till och med kan dö av paracetamol/acetylsalicyrsyra. Så att det finns ett sådant kraftigt psykiskt motstånd hos många mot att vilja diskutera och undersöka eventuella risker med mRNA-vaccinen tycker jag är ett märkligt och irrationellt psykologiskt fenomen. Det är något rubbat över det.

Hur jag gör vid nästa pandemi vet jag inte än. Men det är jag inte ensam om eftersom absolut inget verkar ha gjorts i samhället för att förbereda sig på en sådan. Jag förmodar att bristen på planering inför nästa pandemi också är ett uttryck för den här psykiska problematiken som råder nu.

Nu har BMJ-artikeln "debunkats" så där som det brukar gå till. Man slår hej vilt. Först påpekar man att forskarna inte visade att det finns ett kausalt samband mellan överdödligheten och vaccinet, som det sägs påstås på nätet. Men det vet vi ju, forskarna skrev att de ville undersöka detta.

Som vanligt ville jag ge "debunkar"-artikeln en chans trots att den började svajigt som ett ragglande fyllo genom att påstå att The Telegraph påstått att det finns ett samband, vilket det framgår redan av rubriken i The Telegraph att de inte säger, för rubriken lyder ju: "Covid vaccines may have helped fuel rise in excess deaths. Experts call for more research into side effects and possible links to mortality rates". https://www.telegraph.co.uk/news/2024/06/04/covid-vaccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths/

"Redaktören" verkar vara disputerad biokemist så kanske har han svårt att skriva och läsa, påfallande många naturvetare verkar ha det, haha. Sedan går de/han på forskarna. Jag orkade fram till följande mening i "debunkningen":
The study also cites several other research publications that were previously reviewed by fact-checkers for their role in the spread of COVID-19 vaccine misinformation. https://healthfeedback.org/claimreview/covid19-vaccines-lowered-excess-deaths-during-pandemic-contrary-headline-the-daily-telegraph/
Aha, tänkte jag, för de sista orden innehöll länkar till dessa "fact-checkers". Kul, den ska vi se! Så jag följde en av länkarna och den påpekade mycket aggressivt att en artikel faktiskt bara är en preprint! Så jag kollade preprinten, och det stämmer inte för den är numera publicerad. Verkar som "den här faktagranskaren inte vet att en preprint undergår granskning och kan bli publicerad. Jag citerar denna faktagranskare, och här har till och med redaktören tvingats rätta just detta:
An article published by the website The Daily Sceptic, formerly known as Lockdown Sceptics, claimed that “Covid Vaccines More Likely to Put You in Hospital Than Keep You Out, BMJ Editor’s Analysis of Pfizer and Moderna Trial Data Finds”. The claim is based on a preprint—a study that hasn’t yet been peer-reviewed—co-authored by Peter Doshi, an associate professor at the University of Maryland and an associate editor at the BMJ, a medical journal. [Editor’s note: the preprint has since been published in the peer-reviewed journal Vaccine.] [Jag: ]

The preprint went viral, receiving more than 440,000 abstract views and more than 22,000 engagements across various social media platforms, according to social media analytics tool Buzzsumo. The preprint was also shared by influential accounts, lending it credibility among many users. For example, clinical psychologist Jordan Peterson, who currently has more than 2.8 million followers on Twitter, tweeted about the preprint, commenting that “This is not good at all”.
Preprinten har alltså publicerats i tunga Vaccines.

Här orkade inte jag läsa längre, som vanligt när faktagranskare är i farten, eftersom de är så känslomässiga, de är sådana skrikiga känslomänniskor . Det är en närmast manisk vägg av text i ett uppdrivet tonläge som kan påminna om inlägg vi sett i den här tråden faktiskt. Man hittar kanske liknande personlighet hos så kallade "skeptiker" som Dawkins, han som ju är mer religiös än de flesta religiösa. De flesta religiösa går till sin kyrka och sköter sin religion på fritiden, men Dawkins lägger hela sitt liv, besatt på denna enda fråga. Dock är ju Dawkins demokratisk tror jag, och det är nog inte riktigt de här "antivaxxarna" med tanke på hur de faktisk utövar våld genom "shaming".

Det kanske är nåt psykologiskt, med att världen känns osäker för de här människorna när deras världsbild hotas och de klarar inte det psykiskt.
Citera
2024-06-08, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dampbarnetvisarhur
Är inte ute efter att plocka poäng eller vara mr obvious....men det var det första som slog mig. Han har en roll som kräver lite mer strategi i uförandet. Inflytande m.m.

Lab leak är väl det som går hem hos republikanerna, är nog därför de kör på den..Håller med att Republikanerna är klena annars.

Jag tycker inte att det ser bra ut. Vi har en katastrof som pågår som fortsätter utvecklas men som blir censurerad, och ingen vill prata om den. Många lider i tystnad och det är inte bra. Turbocancern är ju läskig hur den har tagit fart efter vaccinen. Folk drop dead av myokardit, 20 åringar. Jag har ingen aning om hur det kommer att sluta.

Hur det kommer sluta? Eliten har fått som de har velat. Jordens population kommer decimeras de kommande årseklet.

Att vakna upp är den enskildes val. Eller så fortsätter man att lita på de institutioner som skadar en.
Citera
2024-06-08, 09:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Covid är så jävla ute. Är det någon jävel idag som bryr sig om någon är vaccinerad eller inte? Håller avstånd. Dom rekommenderade metrarna. Fanns ju i affärer. Vilka jävla idioter. Vaccinerade. Man undrar ju hur dom jävlarna mår. Egentligen. Skäms gör dom. Är det någon idag som erkänner att dom vaccinerade sig? Hur många gånger?

Nu kommer det fram...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5E0Vze/nicholas-13-dog-efter-covidvaccin-aklagare-utreder-fallet

Varför vaccinera barn från första början med icketestade experimentella läkemedel?

Ni som gormade om "säkra och effektiva" vacciner har något att fundera över innan ni låter er manipuleras nästa gång.
Citera
2024-06-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nu kommer det fram...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5E0Vze/nicholas-13-dog-efter-covidvaccin-aklagare-utreder-fallet

Varför vaccinera barn från första början med icketestade experimentella läkemedel?

Ni som gormade om "säkra och effektiva" vacciner har något att fundera över innan ni låter er manipuleras nästa gång.

Detta är ju dock idioti. Det låter som att barnet fick endokardit (bakteriell hjärtklaffsinfektion) 2 månader efter vaccinering. Dvs något hela annat än de samband som upptäckts.

Jag kan ingenting om juridik, men om det är något mer än rutin att förundersökning inleds om anmälan kommer in så är det fullständigt vansinnigt.
Citera
2024-06-08, 09:41
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ystaren
Detta är ju dock idioti. Det låter som att barnet fick endokardit (bakteriell hjärtklaffsinfektion) 2 månader efter vaccinering. Dvs något hela annat än de samband som upptäckts.

Jag kan ingenting om juridik, men om det är något mer än rutin att förundersökning inleds om anmälan kommer in så är det fullständigt vansinnigt.

Effekten av Mrna injektionen finns ju kvar länge distribuerat i kroppen så 2 månader är inget konstigt.

Inflammationen i blodkärlen o hjärtklaffar är ju en bieffekt av spikproteinerna från mrna injektionerna.
Citera
2024-06-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Effekten av Mrna injektionen finns ju kvar länge distribuerat i kroppen så 2 månader är inget konstigt.

Inflammationen i blodkärlen o hjärtklaffar är ju en bieffekt av spikproteinerna från mrna injektionerna.

Och endokardit kan man dras med länge med även om det låter som ett mer akut förlopp i detta fall. Poängen är att man inte hittat några samband mellan vaccinen och endokardit. Och det är ju rätt biologiskt osannolikt att de i sig skulle orsaka en bakterieinfektion (även om nålstick skulle kunna göra det). Däremot har hjärtopererade barn ökad risk för endokardit.
Det handlar alltså om helt fel diagnos...
Citera
2024-06-08, 09:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det behöver det inte alls vara. Vaccinet påverkar immunförsvaret som fokuserar på virus, men istället tappat skyddet mot bakterieinfektioner. Barn borde aldrig getts dessa vacciner och i synnerhet inte barn som redan hade svagt immunförsvar från början av olika anledningar.

Citat:

Föräldrarna kommer sannolikt inte att nå någon framgång i detta fall. Det är helt förväntat. Mot staten vinner den lilla medborgaren ytterst sällan.
Citera
2024-06-08, 09:58
Medlem
Citat:
Det behöver det inte alls vara. Vaccinet påverkar immunförsvaret som fokuserar på virus, men istället tappat skyddet mot bakterieinfektioner.

Nu hittar du bara på.
Citera
2024-06-08, 10:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu hittar du bara på.

Nej. Du behöver förstå vad ett vaccin är och hur det påverkar immunförsvaret..

Den här killen hade redan ett nedsatt immunförsvar och fick det starkaste mRNA-vaccinet av alla som förbjöds att användas för unga personer till slut.

Vad som kan ha hänt är att hans immunförsvar tappade skydd mot bakteriella infektioner i samband med vaccineringen.
Citera
2024-06-08, 10:04
Medlem
Citat:
Nej. Du behöver förstå vad ett vaccin är och hur det påverkar immunförsvaret..

Den här killen hade redan ett nedsatt immunförsvar och fick det starkaste mRNA-vaccinet av alla som förbjöds att användas för unga personer till slut.

Vad som kan ha hänt är att hans immunförsvar tappade skydd mot bakteriella infektioner i samband med vaccineringen.
Jag förstår mycket väl vad det är. Man blir inte mer känslig för bakterieinfektioner pga vaccinering....
Citera
2024-06-08, 10:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag förstår mycket väl vad det är. Man blir inte mer känslig för bakterieinfektioner pga vaccinering....

Jo det kan man absolut bli om man redan har ett nedsatt immunförsvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in