Citat:
Ursprungligen postat av
Dampbarnetvisarhur
Jag förstår din poäng. Jag måste dock respektfullt inte hålla med om tanken att COVID-19 helt enkelt är en vanlig influensa, jag är inte där ännu iallafall. Just för att det stora antalet fall som rapporterats över hela världen och den snabba spridningen av viruset. Något mer betydande är på spel än bara influensan.
Jag hade också väldigt svårt att förlika mig med tanken första gången jag hörde påståendet. Vill minnas att det var innan vaccinet kom in i bilden. Och sen var det en rätt lång process innan jag började inse att det inte var så otänkbart trots allt. En sak som fick pusselbitarna att börja falla på plats var när jag läste på om HIV/Aids. Om hur skakig den vetenskapliga grunden för kopplingen mellan viruset och sjukdomen är. Och om hur det även där ofta var oklart om det var sjukdomen
eller läkemedlen som orsakade diverse symptom. Där spelade PCR-test också en avgörande roll för att hålla paniken igång. Och även där var Anthony Fauci spindeln i nätet.
Man ska inte utgå ifrån att det här är första gången vi gått på en blåsning. Snarare så har vi nog regelbundet blivit bedragna under hela våra liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
det är frågan det; vem/vad kan man lita på? att du inte vet vad du ska tro betyder bara att du är ärlig/intelligent nog att inte helt sköljas bort av den 'officiella' propagandan. vi lever i en värld av lögner, och det är varje (seriös) människas plikt att skilja sanningen från lögnerna, efter förmåga. jag önskar dig lycka till. det finns ingen frihet för den som sitter fast i falska föreställningar.
Håller med till 100%.
Många ser det som en personlighetsbrist att vara öppen för två motstridiga verklighetsuppfattningar. Dom tror att man måste välja en sanning och tro benhårt på just den, oavsett vad som än framkommer längs med vägen.
Det är därför jag alltid har sagt att jag är öppen för virus-teorin om covid. Bara nån kan argumentera på ett begripligt sätt för varför den är rimlig. Det är i grunden tre frågor som behöver klargöras:
1) Hur "isolerade" man viruset? Hur uteslöt man att resultatet inte bara är en artefakt av analysmjukvaran?
2) Hur fastställde man att det påstådda viruset orsakar den här påstått nya och unika sjukdomen?
3) Hur fastställde man att PCR är en fungerande metod för att påvisa den här förmodade sjukdomen? Hur kan man verifiera detta utan att trassla in sig i ett cirkelresonemang?
Och snälla, säg inte att svaret på dom här frågorna är för komplicerat för våra små hjärnor att förstå. Om Stephen Hawking kunde skissa upp universum och relativitetsteorin på ett begripligt sätt i en kort bok utan formler, så borde en virolog eller annan sakkunnig ha kunnat redogöra för dom tre punkterna ovan utan problem. Även för en lekman. Om dom inte kan det, eller inte vill, så har dom inte rent mjöl i påsen. Så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Ändå har miljontals människor över hela världen avlidit till följd av viruset?

Har dom? Hur kom man fram till det?
Folk som tvångsmässigt kryddar sina inlägg med facepalm-emojin brukar ha extra svårt att resonera logiskt, har jag märkt.