2024-05-22, 14:46
Medlem
RustyShacklefords avatar
Hittade en jättebra artikel om PCR här:
https://uncoverdc.com/2020/04/07/was-the-covid-19-test-meant-to-detect-a-virus

Den skrevs precis i början av fejkpandemin, och handlar om hur PCR fungerar, och hur tekniken har approprierats som woodo-diagnosmetod för HIV och nu på senare tid för covid.

Författaren har intervjuat ett antal kunniga akademiker, inklusive Kari Mullis före hans död. Kan verkligen rekommendera att läsa hela artikeln.

Men det jag tänkte citera är är att artikeln tar upp något så ovanligt som ett praktiskt experiment från verkligheten, som synbarligen av misstag smög sig in i en covid-studie, och som ger ytterligare en fingervisning om hur värdelöst det här sk testet faktiskt är:
Citat:
“Another reason we know this is bogus,” Crowe continued, “is from a remarkable series of graphs published by some people from Singapore in JAMA. These graphs were published in the supplementary information, which is an indication that nobody's supposed to read them. And I think the authors probably just threw them in because they were interesting graphs, but they didn't realize what was in them. So, they were 18 graphs of 18 different people. And at this hospital in Singapore, they did daily coronavirus tests and they grasped the number of PCR cycles necessary to detect fluorescence. Or if they couldn't detect florescence by…37 cycles, they put a dot on the bottom of the graph, signifying a negative.”

So, in this group of 18 people, the majority of people went from positive, which is normally read as “infected,” to negative, which is normally read as “uninfected” back to positive—infected again. So how do you interpret this? How do you have a test if a test act is actually, you know, 100% positive for detecting infection, then the negative results must've been wrong? And so, one way to solve that is to move the point from 37 to say 36 or 38. You can move this, this cycle of numbers. It's an arbitrary division up or down. But there's no guarantee that if you did that, you wouldn't still have the same thing. It would just, instead of going from, from 36 to undetectable and back to 36 or back to 45, it might go from 33 to undetectable to 30 or something like that. Right? So, you can't solve the problem by changing this arbitrary binary division. And so basically this says that the test is not detecting infection. Because if it was, like if you're infected, and then you're uninfected, and you're in a hospital with the best anti-infective precautions in the world, how did you get re-infected? And if you cured the infection, why didn't you have antibodies to stop you getting re-infected? So, there's no explanation within the mainstream that can explain these results. That's why I think they're so important.”
[...]
“I've been quoting Alice in Wonderland a lot recently,” David says, “because it’s the only way I can wrap my head around it. Alice said: “Sometimes I can believe six impossible things before breakfast!”
Citera
2024-05-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Hittade en jättebra artikel om PCR här:
https://uncoverdc.com/2020/04/07/was-the-covid-19-test-meant-to-detect-a-virus

Den skrevs precis i början av fejkpandemin, och handlar om hur PCR fungerar, och hur tekniken har approprierats som woodo-diagnosmetod för HIV och nu på senare tid för covid.

Författaren har intervjuat ett antal kunniga akademiker, inklusive Kari Mullis före hans död. Kan verkligen rekommendera att läsa hela artikeln.

Men det jag tänkte citera är är att artikeln tar upp något så ovanligt som ett praktiskt experiment från verkligheten, som synbarligen av misstag smög sig in i en covid-studie, och som ger ytterligare en fingervisning om hur värdelöst det här sk testet faktiskt är:

Jag har inte haft tid eller ork att ge mig in i frågan om PCR men jag är helt öppen för att vara skeptisk mot det. Just nu väntar jag mest på när det ska komma något nytt om mRNA och IgG4...
Citera
2024-05-23, 00:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
I normala fall så skulle jag säga att det är oklokt att fiska efter diagnos i en FB-tråd, och att du bör vända dig till vården. Men nuförtiden så vete fan vart man ska vända sig för kloka råd.

Det enda jag kan säga är att om jag var i dina skor, och det gick så långt att jag blev inlagd pga sådana här besvär, så skulle jag kräva skriftligt försäkran om att dom absolut aldrig får lägga mig i respirator oavsett omständigheter. Sen skulle jag kolla upp vad Remdesivir och Molnopuravir heter på svenska och även där kräva skriftligt på att dom aldrig ger mig dessa läkemedel under några omständigheter.

Men det är bara vad jag skulle ha gjort.

Det är ganska stor spridning på covid just nu. Har själv haft det för några veckor sen, men bara lindrigt. Men man känner ändå igen symtomen. Har ganska bra immunförsvar nu pga att jag fick ordentlig infektion av föregående variant av Covid-19 redan i början av 2019. Den immuniteten varade i närmare 2 år så jag fick inte nästa infektion förrän slutet av 2020 vilket var lika lindrig som nu och den jag fick 2020. Vaccinationerrna påverkar inte direkt att man slipper infektionen men gör att man inte blir så sjuk. De som är äldre än 60 bör därför ta förnyad covid-vaccin var 18e månad för att slippa bli alltför sjuka.
Citera
2024-05-23, 18:31
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är ganska stor spridning på covid just nu. Har själv haft det för några veckor sen, men bara lindrigt. Men man känner ändå igen symtomen. Har ganska bra immunförsvar nu pga att jag fick ordentlig infektion av föregående variant av Covid-19 redan i början av 2019. Den immuniteten varade i närmare 2 år så jag fick inte nästa infektion förrän slutet av 2020 vilket var lika lindrig som nu och den jag fick 2020. Vaccinationerrna påverkar inte direkt att man slipper infektionen men gör att man inte blir så sjuk. De som är äldre än 60 bör därför ta förnyad covid-vaccin var 18e månad för att slippa bli alltför sjuka.
Det pekar snarare mot att du riskerar att bli mer sjuk av covid om du är ”vaccinerad”. Det är slut med lögnerna nu. Det är inget vaccin och ingen behöver det där skräpet. Punkt!
Citera
2024-05-23, 20:33
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag har inte haft tid eller ork att ge mig in i frågan om PCR men jag är helt öppen för att vara skeptisk mot det. Just nu väntar jag mest på när det ska komma något nytt om mRNA och IgG4...

Synd! Hade hoppats på lite mothugg, men jag förstår -Man måste välja sina strider.

Det jag iallafall uppskattar med dig är att du på allvar kan begrunda även motståndarsidans argument i en diskussion.
Det är ganska ovanligt på FB. Och det är en av sakerna som gör dig till en trådhjälte.
Citera
2024-05-24, 03:15
Medlem
Citat:
Synd! Hade hoppats på lite mothugg, men jag förstår -Man måste välja sina strider.

Det jag iallafall uppskattar med dig är att du på allvar kan begrunda även motståndarsidans argument i en diskussion.
Det är ganska ovanligt på FB. Och det är en av sakerna som gör dig till en trådhjälte.

Tack, det uppskattar jag från dig, för det uppfattar jag att du gör också. Sedan har jag dessutom väldigt roligt åt faktumet att du är skicklig på att skriva, inte minst skrattar jag varje gång nån hamnar i ditt "nät".
Citera
2024-05-24, 15:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Vad finns det för beredskap att möta den nya amerikanska mutationen?
Vilket ansvar tar kommunerna? Hade varit intrssant att ta del av deras krishanteringsplaner.
Citera
2024-05-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad finns det för beredskap att möta den nya amerikanska mutationen?
Vilket ansvar tar kommunerna? Hade varit intrssant att ta del av deras krishanteringsplaner.
Det bästa är att ta en spruta till!

https://www.tv4.se/artikel/3f1SwDwiSblBzjkhXjt3BI/laekaren-covidvaccinet-kan-ge-upphov-till-hjaertproblem
Citat:
Läkaren: Covidvaccinet kan ge upphov till hjärtproblem

Åtta miljoner svenskar i stor studie • Då kommer resultatet

Upplever du att fler unga idrottare numera drabbas av hjärtproblem, än före pandemin?
Nu ingår åtta miljoner covidvaccinerade svenskar i en studie för att se om det finns en ökning av hjärtkomplikationer.
– Ett vaccin kan ge upphov till en hjärtmuskelinflammation och det gör det också efter covidvaccinet, säger läkaren Mats Börjesson.

Sedan tidigare är det känt att vaccin kan orsaka hjärtmuskelinflammation. Men att inte vaccinera sig har historiskt visat sig vara ett sämre alternativ.

Mats Börjesson, hjärtläkare på Östra Sjukhuset i Göteborg, reder ut alla frågetecken kring hjärtkomplikationer efter en virusinfektion och vaccinering.
Citera
2024-05-24, 15:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det bästa är att ta en spruta till!

https://www.tv4.se/artikel/3f1SwDwiSblBzjkhXjt3BI/laekaren-covidvaccinet-kan-ge-upphov-till-hjaertproblem

De skriver även:

"Men infektionen i sig utgör mycket större risk än att få hjärtmuskelinflammation. Det är det som är poängen med att vaccinera sig. Det vet man säkert då all den forskning som har varit har talat för det."

Så du har antagligen rätt.
Citera
2024-05-24, 16:38
Medlem
Citat:
De skriver även:

"Men infektionen i sig utgör mycket större risk än att få hjärtmuskelinflammation. Det är det som är poängen med att vaccinera sig. Det vet man säkert då all den forskning som har varit har talat för det."

Så du har antagligen rätt.
Absolut!!! Speciellt om du redan haft Covid-19 och har en robust naturlig immunitet... då skall du VERKLIGEN ta en boosterdos! Det är ju ändå bara en "liten" risk för hjärtstopp! 🤡
Citera
2024-05-24, 17:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Absolut!!! Speciellt om du redan haft Covid-19 och har en robust naturlig immunitet... då skall du VERKLIGEN ta en boosterdos! Det är ju ändå bara en "liten" risk för hjärtstopp! 🤡

Så värst robust immunitet tycks man ju inte få av vare sig vaccin eller tidigare infektion, eftersom det finns de som varit sjuka 8 gånger.

Och som sagt risken att du drabbas av hjärtmuskelinflammation av covidvaccinet är betydligt lägre än att du drabbas av hjärtmuskelinflammation av en covidinfektion. Speciellt om du har låg imnunitet och därför blir svårare sjuk.
Citera
2024-05-24, 18:51
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Så värst robust immunitet tycks man ju inte få av vare sig vaccin eller tidigare infektion, eftersom det finns de som varit sjuka 8 gånger.

Och som sagt risken att du drabbas av hjärtmuskelinflammation av covidvaccinet är betydligt lägre än att du drabbas av hjärtmuskelinflammation av en covidinfektion. Speciellt om du har låg imnunitet och därför blir svårare sjuk.

Nu är det ju inga läkare som vill koppla en mrna injektion till allvarliga biverkningar så mörkertalet är med största sannolikhet enormt.

Sen varför du jämför risken med mrna o infektion kan man undra över. Mrna kan man välja bort medan infektion får du i vilket fall. Såvida du inte har optimal vitamin d nivå förstås

Varför ta en meningslös mrna injektion med risk för skador på hjärtat? Låter som ryzk roulette haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in