2022-02-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad har du för källa till att Omikron ger en lång immunitet? Har hört folk som blivit smittade två gånger bara i år.

Dom som har blivit smittade 2 gånger bara i år är säkert vaccinerade också… tänk om folk kunde låta bli vaccinet.. vilken bra immunitet dom skulle ha då..
Citera
2022-02-18, 19:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Bältros är vattkoppsvirus som kan ligga latent i kroppen. Om man får en infektion exempelvis sars-cov2 så kan bältros bryta ut. I princip vilken infektion som helst eller vaccin eller stress kan göra att bältros bryter ut då det påverkar immunförsvaret.

Här har du en med en sjukdom som hennes immunförsvar kunde hantera, ända till hon fick covid19.

https://www.expressen.se/kvallsposten/therese-47-tappade-allt-sitt-har-efter-corona/
Och här en artikel om en man som inte hade alopecia areata innan vaccination men som utvecklade alopecia areata inom 7 dagar vilket senare (som för kvinnan i din länk) utvecklades till totalis efter ett par månader.
We report a case of an 80-year-old man who came to our attention for a rapidly progressive loss of facial hair 7 days after the administration of the first dose of the BNT162b2 vaccine, an mRNA vaccine against SARS-CoV-2. He had no personal or family history of alopecia or autoimmunity. Before the vaccination, a COVID-19 serological test and a naso-oropharyngeal swab test gave a negative result.
At the 2-month follow-up visit, we observed alopecia areata totalis
The timing of our case strongly suggests a potential connection between the administration of the BNT162b2 vaccine and the appearance of widespread AA.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ijd.16113

Lite annan sak än bältros dock eftersom bältros inte betraktas som autoimmunt.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-02-18 kl. 19:19.
Citera
2022-02-18, 19:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Dom som har blivit smittade 2 gånger bara i år är säkert vaccinerade också… tänk om folk kunde låta bli vaccinet.. vilken bra immunitet dom skulle ha då..

Finns ju ingenting som pekar på det, tvärtom. Risken att bli svårt sjuk är 1000 gånger högre för ovaccinnerade. Det är bara idioter som inte vaccinerar sig.
Citera
2022-02-18, 19:18
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det är ju möjligt att personen även hade fått bältros vid infektion av sars-cov2, det kan vi ju inte veta?

Hur många är det som fått bältros av vaccinet?

Om du säger att vaccin förstör liv, hur många liv har inte sars-cov2 förstört?

Du verkar bara vara bekymrad över vaccinen men inte alls över virusets härjningar.
Vaccinet är något man avsiktligt utsätter sig för så man bör vara lite bättre informerad om negativa effekter och inte bara matas med myndighetstjat om att "vaccinet är säkert."

Någon presenterade siffror på 16 extra fall av bältros per 100K, i så fall rör det sig om >1000 bara i Sverige. Det är viktigt att veta att det är utslag man ska söka hjälp för snabbt, så att man inte bara bagatelliserar det som "vaccinbiverkning".

Risken finns ju annars att man är så beredd på biverkningar att man inte inser i tid att utslagen är ett tillstånd som kan behandlas med antivirala om de sätts in i tid. Bältros lär kunna vara mycket obehagligt.
Citera
2022-02-18, 19:26
Medlem
Allt var en psy-op för att installera 5g m.m, till exempel att bussara ej tar emot kontanter.
Det räcker för mig att känna mig jävligt orättvist behandlad.

Ni med genmodifierade - vacicin accelererande - rnrnaSARS - Jag lider med er, det är ett enormt tryck på folket, jag har försökt hållt mig underground mestadels av tiden, men att se sådan hög manipulationsgrad (antal vaccinerade) är förmodligen närmare 80%.
Dom kan lätt ta bort eller läggaa till några procent i MSMs rapporteringar, kanske finns hopp om mänsklighetens om faktiskt närmare 25% kunde tänka själva.

Jag ber om frlåtelse att jag någonsin kritiserat vaccinerade, dom flesta blev lurade men vem blir inte lurad varje dag, av en makt som två sekunder efter pandemin har krig i sina nyheter?

Dom har skrämt oss till lydnad sedan Reagan, war on drugs osv.
Finns enkla trick, undvik globalism, använd svenksa vapen i sverige o.s.v.

Nu när vi vet att en eller flera avancerade organisationer har enorm makt, jag älskar serien Elementary , den är balanserad. Ändå löser han bara små mysterier i LA när det finns betydligare väse i skuggorna, jag vet att ni kommer må bättre, naturen helar er.

Släpp förtroendet för dom som vil försöka styra hela jorden, vi styr våra egna liv, våra egna städer, våra egna landskap och vårt eget land.
Hela Europa, haven, världsdelarna, vet någon ens om jorden är "rund", förmodligen vad fan hade dom tjänat på att lura oss med det?

"Jorden är faktiskt platt - (påverkar min dag som människa ej över huvud taget"
Så oavsett jorden är platt, eller rund, så finns det idoter som bland annat använder illsinta metoder för att göra rent ut sjuka grejer, men dom har inte kontroll.

Vi har kontrol, känner en som dog av Covid, det var typ två veckor efter hon brytit nacken PÅ EN "HÄLSOCENTRAL", dom tog bort hennes mediciner vilket orsakar utsättningssymtom,
förresten hade hon väl två deccenium med öl i sitt liv.

Så varing är du typ sjukpensionär, kämpar med smärtor i kroppen, medicineringen bryter dom, hon är ju knarkare enligt demokraitn.... bryter nacken på hälsocentralen, alkohol under längre perioder dödar också det är ett faktum.

Dom andra typ vanliga flashbackarna (respekt till alla er äldre herrar och damer) men är du i god hälsa, vilket unga människor lyckligtvis har, så är chansen att dö i corona typ 00000.1
Du kan bli sjuk, viktigaste då är att dricka mycket vatten och chilla i soffan o sådär.
Citera
2022-02-18, 19:43
Medlem
Många dödsfall i Sverige den här veckan nej?
Citera
2022-02-18, 20:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och här en artikel om en man som inte hade alopecia areata innan vaccination men som utvecklade alopecia areata inom 7 dagar vilket senare (som för kvinnan i din länk) utvecklades till totalis efter ett par månader.
We report a case of an 80-year-old man who came to our attention for a rapidly progressive loss of facial hair 7 days after the administration of the first dose of the BNT162b2 vaccine, an mRNA vaccine against SARS-CoV-2. He had no personal or family history of alopecia or autoimmunity. Before the vaccination, a COVID-19 serological test and a naso-oropharyngeal swab test gave a negative result.
At the 2-month follow-up visit, we observed alopecia areata totalis
The timing of our case strongly suggests a potential connection between the administration of the BNT162b2 vaccine and the appearance of widespread AA.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ijd.16113

Lite annan sak än bältros dock eftersom bältros inte betraktas som autoimmunt.

Ja både infektion och vaccin kan utlösa sådant. Men man kan ju inte utifrån det dra slutsatsen att vaccinet är skit, eller?
Citera
2022-02-18, 20:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vaccinet är något man avsiktligt utsätter sig för så man bör vara lite bättre informerad om negativa effekter och inte bara matas med myndighetstjat om att "vaccinet är säkert."

Någon presenterade siffror på 16 extra fall av bältros per 100K, i så fall rör det sig om >1000 bara i Sverige. Det är viktigt att veta att det är utslag man ska söka hjälp för snabbt, så att man inte bara bagatelliserar det som "vaccinbiverkning".

Risken finns ju annars att man är så beredd på biverkningar att man inte inser i tid att utslagen är ett tillstånd som kan behandlas med antivirala om de sätts in i tid. Bältros lär kunna vara mycket obehagligt.

Jag tycker det finns gott om information om vaccinen, även biverkningarna, det är få vaccin som är så välbevakade som vaccinen mot corona. Sen finns det ju en aspekt i det där med informerad, all information finns tillgänglig, bara att googla lite, men de flesta gör inte det och sen gnäller de på att de inte var informerade.

Jag tycker inte att man ska bagatellisera varken bältros eller någon annan biverkning heller, det ska tydligen vara väldigt obehagligt och inget jag önskar någon.
Citera
2022-02-18, 21:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ja både infektion och vaccin kan utlösa sådant. Men man kan ju inte utifrån det dra slutsatsen att vaccinet är skit, eller?
Nej, det har du rätt i. Men man borde kanske informeras bättre om risken att autoimmuna tillstånd kan förvärras. Det är ju något som kan avgöra om man väljer att ta vaccinet eller ej.
Citera
2022-02-18, 21:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej, det har du rätt i. Men man borde kanske informeras bättre om risken att autoimmuna tillstånd kan förvärras. Det är ju något som kan avgöra om man väljer att ta vaccinet eller ej.

Ja det borde det informeras om.
Citera
2022-02-18, 21:28
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Många dödsfall i Sverige den här veckan nej?
Brukar väl uppdateras idag va, eller har jag fel?
Citera
2022-02-18, 22:19
Medlem
Study determines 115 long COVID symptoms and their associated risk factors
Studies have reported that around 10% of individuals with COVID-19 experience persistent symptoms or relapse of symptoms beyond four to twelve weeks post-infection.
ome of the characteristic symptoms of Long COVID, described by the World Health Organisation (WHO), are fatigue, shortness of breath, and cognitive dysfunction. These symptoms persist three months from the onset of acute COVID-19 symptoms and last for at least two months.
https://www.news-medical.net/news/20220217/Study-determines-115-long-COVID-symptoms-and-their-associated-risk-factors.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in