Citat:
Ursprungligen postat av
Hem_bränt
Vi är eniga i det sista du skriver. Problemet som jag ser det är att folk bara hämtar information ifrån den "egna" sidan. Vad vi borde ha är debatter där forskare och lärda ifrån båda sidorna diskuterar på bästa sändningstid.
Det är därför jag har hängt i den här tråden sedan januari 2020
Rätt snabbt framkom att FHM med tomten Anders Tegnell hade fel.
Via länkar här kom fakta från spridningen i Asien och läget där.
Jag var i februari 2020 med fugan i Thailand och läste varje dag här om hur läget utvecklades och om vi behövde åka hem tidigare mm. Då trodde FHM fortfarande inte på något alls.
När det här framkom att viruset sprids i luften på liknande sätt som att det är luftburet fattade man snabbt att FHM:s jäkla avstånd med armlängd räckte och inget om att inte vistas flera i mindre rum, hiss eller kontor mm för där spreds viruset trots flera meter mellan varandra.
Redan tidigt kom massa desinformation och alarmism och annan bråte även här som man fick sila bort. Sedan när vaccinet började komma var det panikberättelse här om att som vaccinerar sig kommer att dö.
Jo jag försöker förhålla mig objektiv till det jag läser. Tolerant mot de som vill ha eller inte vill ha vaccin men ogillar de som propagerar för eller emot vaccinet. Jag gillar egen vilja och eget beslut.
Förhoppningsvis en förklaring hur jag ser på det.