Citat:
Jag röstar på alternativ 1.Ja det var det jag käftade om hela tiden i februari 2020. Jag kan bara se tre olika orsaker.
1. Tegnell är pantad.
2. Tegnell tog order av Kina.
3. Myndigheterna försökte tysta ner farligheten av viruset för att minska ekonomiskt bortfall.
Med facit i hand tror jag nummer 3 är den mest troliga. Det är en strategi som visat sig vara den bästa i simuleringar och den återkommer inom fiktionen hela tiden (ex. i både "Contagion" och originalversionen av "Pestens tid" förnekar myndigheterna att det finns någon sjukdom).
Gissningsvis visste myndigheterna hela tiden om att Kina ljög om precis allting inkl. labhypotesen.
1. Tegnell är pantad.
2. Tegnell tog order av Kina.
3. Myndigheterna försökte tysta ner farligheten av viruset för att minska ekonomiskt bortfall.
Med facit i hand tror jag nummer 3 är den mest troliga. Det är en strategi som visat sig vara den bästa i simuleringar och den återkommer inom fiktionen hela tiden (ex. i både "Contagion" och originalversionen av "Pestens tid" förnekar myndigheterna att det finns någon sjukdom).
Gissningsvis visste myndigheterna hela tiden om att Kina ljög om precis allting inkl. labhypotesen.
Att använda tekniken med flockimmunitet är perfekt om det är en pandemi med ett väldigt snällt virus.
Antag att Omicron varit den variant vi fått i början av 2020 så hade kanske det varit smart men han fattade inte hur allvarligt SARS-CoV-2 var och vägrade uppenbarligen ta till sig information från de länder som fick det först.
Vi såg kineserna som snabbt byggde sjukhus då de också gissade fel men de trodde att det skulle bli betydligt värre än vad det sedan blev. Eller så är hälsostatus så låg där att om de inte lyckades med sin lockdown så hade det blivit riktigt illa eller så hade de redan teorier om att skiten kunde mutera till farlighet typ SARS.
Vi har sett AT gissa många gånger nu och han gissade helt fel i början av pandemin och vi har sett honom förneka våg 2 mm till den ändå kom. Pantad.