Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Blir en intressant tid nu framöver. Jag förväntar mig en flodvåg av smitta. Undrar hur vården kommer att påverkas...
Vet heller inte riktigt om man ska räkna ut deltan riktigt ännu. Den utgör nog en hel del fall fortfarande. Omikron lär dock spridas som en löpeld.
Frågan är vad detta kommer innebära på sikt. Förväntar mig en lugnare period när denna våg blåst över. Håller sig troligen till hösten, men vad händer sen? Risken är nog att det blir jobbigt till hösten igen. Kanske ny mutation där vare sig tidigare infektion eller vaccination hjälper? Kanske inte så många som vill tänka på det nu?
Man kan inte tänka negativt om tillvaron nu och i framtiden hela tiden. Om du tänker hela tiden negativa tankar så händer det inte några positiva saker.
Försök att ha ett mantra som du upprepar ett antal gånger om dagen. Till exempel säg "
Det blir bättre". Säg det högt några gånger. När du kommer in i tankar om Corona och elände försök att avbryta dessa tankar och tänk istället "
Det blir bättre". Det krävs träning att bryta sitt tankemönster men det går! När du har sagt "
Det blir bättre" kan du tänka på någonting som du verkligen tycker om. Tänk dessa tankar i positiv anda som att det snart kommer att ske. Ordet "inte" är i dessa tankar är förbjuden liksom alla andra negationer
Om du börjar tänka positivt så kommer du med tiden att tänka lite mindre på Covid och mer på roligare saker vilket får dig att må bättre. När man tänker positivt attraherar man positiva saker. Det ger lite distans till pandemin.
Jag själv var väldigt rädd i början av pandemin och tillbringade mycket tid i denna tråd och läste alldeles för mycket om Corona. Nu följer jag givetvis nyheter om pandemin samt läser i den här tråden men gör det med måtta. Jag mår nu mycket bättre och har ork till att göra och tänka på roligare saker än sjukdom och elände.