2022-01-05, 19:41
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om de drabbas av covid19? Ja, det kan jag tänka mig då syresättningen ofta blir lidande. Bra om man får bukt med viruset.
Barn drabbas inte hårt dom merker inte av coronavirus. Men med mask får du dåligt med syre. Det är inte pesten som går. Vi kommer inte bli av med detta virus. Dom upptäckte en ny variant i Frankrike i dag med fler mutationer.
Citera
2022-01-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ja, det är därför jag ställer mig väldigt skeptisk till dina teorier.
Du ställer dig alltså mer skeptisk till att barn påverkas negativt att ha munskydd som inte ens fungerar? Än att de gillar att ha dom på sig hela dagarna i skolan och på andra ställen! Galet och Galen!
Citera
2022-01-05, 19:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Jag försöker sprida Fohms budskap härinne bland 5G-tomtar och flatearthers.

Haha, en troende fohm predikant

Har du en sån där tjusig Tegnell tatuering också
Citera
2022-01-05, 19:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Går undan i UK nu. Snart har alla britter fått omikron

"Uppskattningsvis en av femton britter bär på coronaviruset. Det säger landets premiärminister Boris Johnson enligt Reuters."
Citera
2022-01-05, 19:57
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Några sätt att platta till utvecklingen lite? Vad skulle det vara menar du?

Har inte på något vis läst några som helst tecken på att risken med vaccin skulle vara högre för barn. Det är något slags hjärnspöke som vissa återkommer till gång efter gång. Däremot verkar ju Omikron drabba barn något värre. Det finns det rapporter på. Sedan tidigare vet vi att barn kan drabbas av hyperinflammation. Man kan nog sluta sig till att även barn har en nytta av vaccin. Undrar ärligt talat hur föräldrar som väljer att inte vaccinera sina barn ( 12-17 år) tänker. Hur deras beslutsunderlag ser ut.

Att platta kurvan innebär att minska kontaktytor i samhället, inte att låsa in folk
Citera
2022-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Känner på mig att det kommer bli dödskaos i storstadsregionerna närmaste två månaderna. Fy sjutton för att jobba inom vården nu. Något jag stör mig enormt på är att man inte börjat med tredje doserna i tid, trots att man visste att vaccinets effekt är avtagande. Så himla dåligt skött är det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxRrER/lakarens-tredje-dosen-kritik-som-en-small-i-ansiktet

Varför började man inte med tredje dosen redan i augusti/september? Då hade man haft ett betydligt bättre utgångsläge nu. Vad är det för tomtar som sitter och planerar det här egentligen? Lär man sig ingenting? Informationen fanns ju där. Nu ska tydligen FHM "titta på" om man ska överväga att förkorta tiden mellan dos2 och dos3....

På annat håll i lockdown världen.
https://www.theguardian.com/world/2022/jan/05/desperation-as-chinas-locked-down-cities-pay-price-of-zero-covid-strategy

"Strict lockdowns in the Chinese cities of Xi’an and Yuzhou are taking their toll on the population and healthcare systems, according to residents, with complaints of food shortages and dangerous delays in accessing medical care."
Citera
2022-01-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Eld i baken i Tyskland nu. Tysklands hälsominister Lauterbach anser att påtvingade vaccinationer måste påskyndas, eftersom vaccinen inte kommer att behövas när för många har fått en naturlig infektion och immunitet via omikron.

https://twitter.com/disclosetv/status/1478529141704175619
Jösses, nu rämnar fasaden. De läkemedelssponsrade ministrarna försöker inte ens dölja att deras främsta mål är att vaccinera hela befolkningen, oavsett om det behövs eller inte.
Citera
2022-01-05, 20:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Eld i baken i Tyskland nu. Tysklands hälsominister Lauterbach anser att påtvingade vaccinationer måste påskyndas, eftersom vaccinen inte kommer att behövas när för många har fått en naturlig infektion och immunitet via omikron.

https://twitter.com/disclosetv/status/1478529141704175619

Hälsominister som inte vet hur man borstar tänderna. Fy fan va vidrig han ser ut.
Citera
2022-01-05, 20:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Dödskaos???

Ge dig för fan. Du borde stängas av. Inte frisk någonstans!!

Ja, bara idag rapporterades ju 40 avlidna. Vad tror du händer om smittan 10 faldigas då det redan nu är fullt på sjukhusen?
Citera
2022-01-05, 20:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Och hur länge skall vi hålla på med att vi tar en vaccindos var fjärde månad?

Så länge det behövs. Så jobbigt är det ju inte.
Citera
2022-01-05, 20:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Imponerande av Frankrike att lyckas få till 332000 positiva tester idag. En ökning med 60000 sen igår.

Hur högt kan de nå? Borde ju slå i taket för testkapacitet snart.
Citera
2022-01-05, 20:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
För att då hade du skrikit efter din 4e dos just nu. Det skulle inte ha förändrat ett dugg eftersom effekten är så kortvarig.

Klart det förändras. Skyddet i samhället ökar om frekvensen ökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in