2021-12-14, 11:28
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Det måste vara bekvämt för dig att avfärda alla fakta som presenteras emot dina foliehattåsikter som korruption va?
Jag är helt övertygad om att vaccinen som finns är mer effektiva mot covid-19 än VAD du än föreslår för alternativ - framförallt är ju denna tanke intressant - är dina experimentcocktails MER testade än vaccinen? Jävla tomte.
Det är välkänt att man hindrat beprövade läkemedel. Många människor har dött pga detta. Du inser väl själv att det är vansinne att undanhålla medicin som läkare vill använda på patienter, oavsett om det är pga monetära eller politiska skäl.

Detta gjorde man alltså även innan vaccinen fanns tillgängliga. Vaccinen är ingen behandling i sig, snarare agerar dom som förebyggande. Men när du väl är smittad och blir sjuk, oavsett om du är vaccinerad eller ej, då använder man diverse läkemedel.

Du är en jubelidiot av rang, precis som alla covidianer. Totalt insnöad på narrativet. Men fortsätt ta era sprutor ni, det blir nog bra.
Citera
2021-12-14, 11:29
Medlem
Sorken80s avatar
Lite mer studier och data:

https://twitter.com/miamalan/status/1470684351151157252
2 doser pfizer ger 70% skydd mot svårare sjukdom (sjukhusinläggning) för omikron jämfört med 93% för delta. Det innebär att 30% av risken är kvar jämfört med 7%. Så ca 4 ggr fler dubbelvaccinerade kommer läggas sin på sjukhus. Vaccinerna verkar ha effekt men det är en väldigt betydande försämring.
2 doser verkar även ge visst skydd mot infektion, till skillnad från laboratorietesterna där man inte fick så bra resultat. Sedan finns en stor osäkerhet i Sydafrika då covid varit betydligt mer utbrett än man har kunnat mäta. Så det kan vara överskattat skydd då man i bakgrunden även har infektion i en stor andel av de personer som ingår som underlag i studien.
Läs gärna hela tråden.

https://twitter.com/SarahDRasmussen/status/1470661399814750208
Ser ut som om England kommer nå 50% den 15:e december. Vilket jag noterade för en vecka sedan sett till den dubblering varannan dag man kunde se. Då tippade jag på 15:e-16:e december. Ser ut som det kan stämma rätt väl.
I London som har den högsta andelen omikron i England verkar även fallen börja dra iväg rätt ordentligt:
https://twitter.com/BristOliver/status/1470494843080224775

Omikron verkar även spridas lite överallt, skillnaden mot Danmark och England består huvudsakligen i att de länderna faktiskt sekvenserar sina fall:
https://twitter.com/ByMikeBaker/status/1470536653252882434

I Sverige kör vi på 2 veckor gammal data och lever på hoppet:
https://www.expressen.se/nyheter/hoppet-for-sverige-nar-smittan-skenar/?referrer=pos-1
Citera
2021-12-14, 11:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du menar att man inte kan bli återinfekterad?
Risk för återinfektioner finns alltid med alla smittor. Tex kommer inte alla att utveckla lika starka immunsvar.

Enligt studien på Danderyd (den är gedigen) är återinfektionsrisken 2%. 98% skydd således, efter 8 månader, med endast naturlig immunitet.

Påminner, trots att du säkert vet detta men andra läser ju, om att detta inte betyder att de med naturlig immunitet har 98% skydd. Det betyder att 98% inte återinfekterats trots utsättande för smitta.

Studien är vad jag vet unik på det viset, eftersom den använder en population som utsätts för mycket smitta (man får inte utsätta testpersoner medvetet för smitta i studiesyfte). Dock är då istället communityn inte representativ för befolkningen, men det ger ändå en Hunt om var skyddsnivån ligger.
Citera
2021-12-14, 11:30
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Du är välkommen att kalla det ovanligt (det är ju ett fall framåt, nyss kallade du det en myt, du luckrar fort upp dig för att vara en foliehatt), jag känner dock personligen ett flertal fall, så din teori är i mina ögon redan krossad. Men fortsätt tro du, may the force be with you.
Du vet att pcr testerna inte är 100%iga? En familjemedlem till mig fick tex positivt utslag på 1 av 4 tester. Gjorda samma dag.
Citera
2021-12-14, 11:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Jag kan utgå från mig själv med hjälp av empirisk studie.

Blev smittad med covid i början av året. Fick dem klassiska symtomen. Efter 10 dagar var jag tillbaka till det vanliga, tränade på som vanligt o så vidare.

Iallafall, har slarvat med handhygien, avstånd och allt va de innebär med att hålla sig ”borta” från viruset ända sedan pandemins första dag.

Och nu senast var jag på en fest i en sunkig lokal där folket var packade som sillar. Majoriteten av de jag kände på festen var till o med vaccinerade. Jag var ovaccinerad.

Still feelin fine😃

Borde inte jag ha blivit återinfekterad både en o en andra gång under årets gång?

Du är ung va? Yngre brukar ju ha ett bättre immunförsvar än äldre. Om majoriteten på din fest var vaccinerade så blir du ju indirekt skyddad, du har ju även skydd från tidigare infektion. Blev någon sjuk på festen?
Citera
2021-12-14, 11:31
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Jag trodde aldrig att jag skulle önska sjukdom på någon annan, men nu vacklar jag...

Varför? Jag försöker inte framhäva att Covid-19 är ett helt ofarligt virus. Jag är däremot mer rädd för vaccinen.
Citera
2021-12-14, 11:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nej, inte "källa", tvärt om. Det finns inga källor som talar om en sådan ökad risk när det gäller coronavirus. Det betyder ju inte att det inte är så, bara att ingen sett det, och man har ju vaccinerat åtskilliga miljoner människor nu.

...som sagt det här är coronavirus, inte influensa, det är (som du sa) helt orimligt att tro att man ska kunna vaccinera så fort att man kan hindra mutationer. Man kan säkert nå 100% men vid det laget är vaccinet inte längre verksamt mot huvuddelen av det virus som finns i omlopp där ute...
Jag säger att jag söker data på hur många på IVA som vaccinernats upp till 3 veckor innan infektion, och din respons är att du vill ha källor på att Sars2 inte skiljer sig radikalt från alla andra virus vi har kunskap i frågan om? Har jag förstått rätt?
Citera
2021-12-14, 11:32
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är välkänt att man hindrat beprövade läkemedel. Många människor har dött pga detta. Du inser väl själv att det är vansinne att undanhålla medicin som läkare vill använda på patienter, oavsett om det är pga monetära eller politiska skäl.

Detta gjorde man alltså även innan vaccinen fanns tillgängliga. Vaccinen är ingen behandling i sig, snarare agerar dom som förebyggande. Men när du väl är smittad och blir sjuk, oavsett om du är vaccinerad eller ej, då använder man diverse läkemedel.

Du är en jubelidiot av rang, precis som alla covidianer. Totalt insnöad på narrativet. Men fortsätt ta era sprutor ni, det blir nog bra.
1: Du kan väl länka till studier som visar dina "beprövade läkemedels" effektivitet, som de lagt ner? Och även hur många som dött pga detta, som du skriver. Annars ljuger du - som vanligt.
2: Har visserligen inte påstått att vaccinen är en 'behandling', men studierna visar att de skyddade cirka 90% mot allvarliga sjukdomsfall och död vid första vågen. Har du missat det, eller tänker du avfärda SAMTLIGA faktabaserade studier som 'big pharma-lögner'? Skönt för dig i så fall.
3: Du kallar mig idiot, det gör dig till idiot.
Citera
2021-12-14, 11:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag trodde aldrig att jag skulle önska sjukdom på någon annan, men nu vacklar jag...
Du kan önska sjukdomen på mig istället. Jag har stiftat personlig bekantskap med viruset och skulle hellre göra det igen än att ingå i något djävla läkemedelsexperiment.
Har inte läst på tillräckligt om Novovac, som verkar vara på gång att godkännas, och det skulle jag eventuellt överväga att ta om snaran dras åt, men skulle även i det fallet föredra ytterligare en vända covid.

Förutsätter för övrigt att du med dina starka åsikter om andras vårdval solidariskt tar din influensaspruta varje år.
Citera
2021-12-14, 11:34
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att du inte tror på PCR-testet visar ju bara din okunnighet. Vilka fler sätt har du att detektera sars-cov2?
Det bästa verkar vara T-Detect https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/coronavirus-covid-19-update-fda-authorizes-adaptive-biotechnologies-t-detect-covid-test

Du har antigen test, och ett antal olika metoder med fancy namn
Citera
2021-12-14, 11:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Risk för återinfektioner finns alltid med alla smittor. Tex kommer inte alla att utveckla lika starka immunsvar.

Enligt studien på Danderyd (den är gedigen) är återinfektionsrisken 2%. 98% skydd således, efter 8 månader, med endast naturlig immunitet.

Påminner, trots att du säkert vet detta men andra läser ju, om att detta inte betyder att de med naturlig immunitet har 98% skydd. Det betyder att 98% inte återinfekterats trots utsättande för smitta.

Studien är vad jag vet unik på det viset, eftersom den använder en population som utsätts för mycket smitta (man får inte utsätta testpersoner medvetet för smitta i studiesyfte). Dock är då istället communityn inte representativ för befolkningen, men det ger ändå en Hunt om var skyddsnivån ligger.

Nu gäller det ju för individerna i den studien, säkerligen hyfsat friska människor som ränner runt sina 10000 steg på sjukhuset dagligen. Så ja en bra hint.
Citera
2021-12-14, 11:36
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Du vet att pcr testerna inte är 100%iga? En familjemedlem till mig fick tex positivt utslag på 1 av 4 tester. Gjorda samma dag.
Jag vet att ni antivaxxers säger att alla fakta ni får presenterade för er inte går att lita på. Det utmärker er ointelligens och oförmåga att debattera samt framföra egna fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in