2021-12-14, 11:19
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Problemet med sådana som dig är att ni inte verkar förstå hur korrupt läkemedelsindustrin är. Till och med själva The Lancet fick dra tillbaka sin "studie" om hydroxiklorikin när det uppdagades att den var full av bullshit. Så djupt sitter rötan.

Så när du läser dessa saker, om McCullough och annat, så får du troligtvis den informationen från samma korrumperade källor. Follow the money.

Hydroxiklorikin används fortfarande i ganska stor skala faktiskt. Den ska dock användas i kombination med andra läkemedel mot just covid. Vilket man i dessa "studier" utesluter från sammanhanget och därför låtsas som att den inte gör skillnad. Men det gör den.

Tror du på allvar att vaccin är det enda som går att använda mot covid?

https://covid19criticalcare.com/ kan du få bra information om effektiva behandlingar.
Det måste vara bekvämt för dig att avfärda alla fakta som presenteras emot dina foliehattåsikter som korruption va?
Jag är helt övertygad om att vaccinen som finns är mer effektiva mot covid-19 än VAD du än föreslår för alternativ - framförallt är ju denna tanke intressant - är dina experimentcocktails MER testade än vaccinen? Jävla tomte.
Citera
2021-12-14, 11:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hahaha, enda sättet att detektera viruset? Du skämtar?

Dig kan man inte ta seriöst hädanefter

Att du inte tror på PCR-testet visar ju bara din okunnighet. Vilka fler sätt har du att detektera sars-cov2?
Citera
2021-12-14, 11:21
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du skulle med stolthet dö i svåra smärtor så länge du slapp ta vaccinet?
Du tror inte du skulle inse på dödsbädden att du hade fel?

Som sagt, jag är beredd att ta den risken om jag slipper vaccinera mig. Det är mitt val.
Citera
2021-12-14, 11:22
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Som sagt, jag är beredd att ta den risken om jag slipper vaccinera mig. Det är mitt val.
Jag trodde aldrig att jag skulle önska sjukdom på någon annan, men nu vacklar jag...
Citera
2021-12-14, 11:23
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Det krävs inte många minuters googling för att se att den allmänna opinionen stämplar honom som en foliehatt av rang, japp. Prova själv.

Blir ju lite moment 22 när hela narrativet, lobbygrupper och media har valt en väg.

Sådana som dig påpekar då ofta att ingen vettig läkare, professor eller dylikt går emot narrativet.
När någon sådan med hög dignitet verkligen gör det så blir de totalt överkörda av "kollektivet" och blir sen en "foliehatt" mm.

Exakt samma sak händer i klimatfrågan.

Även samma sak i invandringsdebatten i Sverige, dock "foliehatt" utbytt mot "rasist"
Senast redigerad av Onlyplaydanuts 2021-12-14 kl. 11:25.
Citera
2021-12-14, 11:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sant, om man, bara, tänker på sig själv och vågar chansa på att man har 100 procent koll på hur ens kropp reagerar. Är man, däremot, ödmjuk och inte tänker, bara, på sig själv så inser man att ingen har koll på hur ens kropp reagerar och att Sverige har stor nytta av varje invånare som fått hybridimmunitet.

Dessutom kan man vara som jag är, bekväm. Det är inte roligt att ligga sjuk hemma i 14 dagar och "reta sig på den envisa Covid-19 bjäbb hunden som inte vill släppa taget om underbenet, och som ligger och stirrar på en, trots att man vet att fanskapet kommer att självdö förr eller senare!"
Fast om man haft viruset så har man en god uppfattning om hur man reagerar på viruset och då råder inte längre 100 procents osäkerhet därom.
Citera
2021-12-14, 11:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Källa?

Nej, när du vaccinerar utsätter du kroppen för in infektionssimulering. Får du under den tiden en infektion blir effekten som att du har en ökad infektion under den tid vaccinet verkar. Därför ökar risken för tex inflammation markant.
Nej, inte "källa", tvärt om. Det finns inga källor som talar om en sådan ökad risk när det gäller coronavirus. Det betyder ju inte att det inte är så, bara att ingen sett det, och man har ju vaccinerat åtskilliga miljoner människor nu.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Täckningsgraden spelar stor roll för att förhindra mutationer, och det är därför det talats så mycket om detta.
...som sagt det här är coronavirus, inte influensa, det är (som du sa) helt orimligt att tro att man ska kunna vaccinera så fort att man kan hindra mutationer. Man kan säkert nå 100% men vid det laget är vaccinet inte längre verksamt mot huvuddelen av det virus som finns i omlopp där ute...
Citera
2021-12-14, 11:24
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Hur i hela helvetet kan det finnas bevis för att en person som är asymptomatisk inte har smittat någon annan?
Detta får du belägga eller sluta ljuga om, för det här tror jag helt enkelt inte på.

Jag känner tre personer, varav 2st barn, som upptäckts bära på covid vid mass-testning, som var 100% symptomfria, och deras familjer fick alla covid.

Givetvis kan du trolla om att de blivit smittade av någon annan, men då får du källhänvisa (och då till något annat än din trolldoktor).
Precis, mass-testning med pcr, som är värdelöst.

Smitta kräver i regel symptom. Asymptomatisk smitta är sällsynt och är inte en vektor som driver smitta i någon meningsfull utsträckning.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0954611120301669

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19802-w

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2774102
Citera
2021-12-14, 11:25
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hannas-son-vinns-fick-covid-pa-sin-sexarsdag/

"HANNAS SON VINNIS FICK COVID-19 PÅ SIN 6 ÅRS DAG"
"Förra året fick han inte ha kalas för corona
"
"året innan var han magsjuk"
"Man märke ingen större skillnad på honom. Han fick 38 grader under en halv dag, sedan var det klart"
"
Hanna Alenskog testade också positivt, men hon och Patrik Sinerius är fullvaccinerade och blev heller inte särskilt illa däran."

Självklart måste vi nu snarast börja medicineria alla 5 åringar är propagandan.
Börjar det bli lite panik att sälja vaccin til denna gruppen nu när Omicron fortfarande ser ut att förvandla detta till en förkylning?
Varför annars dessa krigsrubriker för att medicinera barn?
Citera
2021-12-14, 11:26
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du menar att man inte kan bli återinfekterad?

Jag kan utgå från mig själv med hjälp av empirisk studie.

Blev smittad med covid i början av året. Fick dem klassiska symtomen. Efter 10 dagar var jag tillbaka till det vanliga, tränade på som vanligt o så vidare.

Iallafall, har slarvat med handhygien, avstånd och allt va de innebär med att hålla sig ”borta” från viruset ända sedan pandemins första dag.

Och nu senast var jag på en fest i en sunkig lokal där folket var packade som sillar. Majoriteten av de jag kände på festen var till o med vaccinerade. Jag var ovaccinerad.

Still feelin fine😃

Borde inte jag ha blivit återinfekterad både en o en andra gång under årets gång?
Citera
2021-12-14, 11:27
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Precis, mass-testning med pcr, som är värdelöst.

Smitta kräver i regel symptom. Asymptomatisk smitta är sällsynt och är inte en vektor som driver smitta i någon meningsfull utsträckning.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0954611120301669

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19802-w

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2774102
Du är välkommen att kalla det ovanligt (det är ju ett fall framåt, nyss kallade du det en myt, du luckrar fort upp dig för att vara en foliehatt), jag känner dock personligen ett flertal fall, så din teori är i mina ögon redan krossad. Men fortsätt tro du, may the force be with you.
Citera
2021-12-14, 11:28
Medlem
Citat:
Nej, PCR duger absolut inte och är värdelöst i sammanhanget. Det krävs andra metoder för att fastslå återinfektion, och detta har alltså inte hittats än. Sars-cov2 är väldigt likt sars1, vars immunitet är livslång. Detta erkänns alltså av CDC och Peter McCollough, som är ett av de namn som väger absolut tyngst i covid debatten.

Du sprider grov missinformation
Vilka är dessa andra metoder för att fastslå återinfektion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in