2021-11-03, 22:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilket det utan tvekan är som alla förstår utom de som tror på mumbojumbo som den högst ovetenskapliga undersökningen du hänvisar till.

Ja om man överlever utan men dvs. Jag föredrar vaccin före ert mumbo jumbo naturlig infektion. Hade jag varit 20 så hade det kanske varit en annan femma. Min dotter är i den åldern och lider ff av förlorad lukt och smak, hemskt öde i den åldern. Så nej det är inte utan tvekan, ja möjligtvis om man blivit kognitivt nedsatt.
Citera
2021-11-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Och så har folk i tråden förespråkat naturlig immunitet via infektion, som om det vore det bästa.

Ja de är skrämmande. Min farbror som låg på IVA i våras2020 tappat helt fotografiska sinnet.. dock så har ju majoriteten av oss inte den ändå så vet inte om jag lider med honom 😂.. men troligen så äre mikroskador som inte syns på MR riktigt. Vi ser de även efter långvarig hjärtkirurgi (OPTid).
Senast redigerad av rawjudge 2021-11-03 kl. 22:12.
Citera
2021-11-03, 22:19
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ja om man överlever utan men dvs. Jag föredrar vaccin före ert mumbo jumbo naturlig infektion. Hade jag varit 20 så hade det kanske varit en annan femma. Min dotter är i den åldern och lider ff av förlorad lukt och smak, hemskt öde i den åldern. Så nej det är inte utan tvekan, ja möjligtvis om man blivit kognitivt nedsatt.

Att förlora lukt och smak i den ålderna kan vara tufft. Ännu tuffare är att som fullt frisk 22-åring åka på en hjärtinfarkt av vaccinet.

https://www.youtube.com/watch?v=HZKqvlCswPI&t=187s
Citera
2021-11-03, 22:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Ja de är skrämmande. Min farbror som låg på IVA i våras2020 tappat helt fotografiska sinnet.. dock så har ju majoriteten av oss inte den ändå så vet inte om jag lider med honom 😂.. men troligen så äre mikroskador som inte syns på MR riktigt. Vi ser de även efter långvarig hjärtkirurgi (OPTid).

Att tappa sitt fotografiska minne är skillnaden mellan att vara läkare och att inte vara det. Allt är relativt.
Citera
2021-11-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ja om man överlever utan men dvs. Jag föredrar vaccin före ert mumbo jumbo naturlig infektion.
Fast vaccin har ju mer med mumbojumbo att göra än naturlig infektion. Men det är klart att sånt är svårt för dig att förstå. Sen kan man ju konstatera att miljarder människor vid det här laget har haft en naturlig nygammal corona infektion de absolut flesta av dessa har klarat sig alldeles utmärkt utan men.
Citera
2021-11-03, 22:27
Medlem
Citat:
Min dotter är i den åldern och lider ff av förlorad lukt och smak, hemskt öde i den åldern. Så nej det är inte utan tvekan, ja möjligtvis om man blivit kognitivt nedsatt.
Lite off topic, men kolla senaste avsnittet av Skavlan. Går med största sannolikhet att få tillbaka, bara man vet hur man ska göra.
Citera
2021-11-03, 22:27
Medlem
Citat:
Att tappa sitt fotografiska minne är skillnaden mellan att vara läkare och att inte vara det. Allt är relativt.
Det där får du nog förklara närmare? Läkare är inte direkt kända för att ha fotografiskt minne snarare tvärtom!
Citera
2021-11-03, 22:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Att förlora lukt och smak i den ålderna kan vara tufft. Ännu tuffare är att som fullt frisk 22-åring åka på en hjärtinfarkt av vaccinet.

https://www.youtube.com/watch?v=HZKqvlCswPI&t=187s

Den sannolikheten är betydligt större om du råkar ut för viruset. Du har i princip att välja mellan pest och kolera fast om du vaccinerar dig så blir du mindre sjuk eller inte alls sjuk. Jag tar vaccinet, eller har tagit (Pfizer).
Citera
2021-11-03, 22:30
Medlem
Citat:
Varför skulle de göra det? 80+ har ju fått sin tredje spruta nu och de verkar må bra.

Jag hoppas verkligen det håller sig så. Har bara sett och hört för mycket för att lita på vaccinen. Men jag önskar alla människor hälsan och ett lyckligt liv
Citera
2021-11-03, 22:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Fast vaccin har ju mer med mumbojumbo att göra än naturlig infektion. Men det är klart att sånt är svårt för dig att förstå. Sen kan man ju konstatera att miljarder människor vid det här laget har haft en naturlig nygammal corona infektion de absolut flesta av dessa har klarat sig alldeles utmärkt utan men.

Njae, om man är naturvetenskapligt skolad så förstår man hur det fungerar. Jag förstår att du inte är en av oss, en i klubben s.a.s. Men du är välkommen att skola om dig. Du får läsa på lite och omskola dig. Bitchute och hokus pokus är inte att omskola sig.
Citera
2021-11-03, 22:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Lite off topic, men kolla senaste avsnittet av Skavlan. Går med största sannolikhet att få tillbaka, bara man vet hur man ska göra.

Det är möjligt, jag är inte skolad i förlust av lukt och smak så jag kan inte uttala mig, hoppas verkligen att dessa individer kan få tillbaka livets goda:

Hyposmi – nedsatt luktsinne
Anosmi – avsaknad av luktsinne
Hypogeusi – nedsatt smaksinne
Ageusi – avsaknad av smaksinne
Citera
2021-11-03, 22:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det där får du nog förklara närmare? Läkare är inte direkt kända för att ha fotografiskt minne snarare tvärtom!

Du klarar inte läkarutbildningen utan att ha ett visst mått av fotografiskt minne. Det är min egen personliga uppfattning, så be inte om några källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in