Citat:
Jag hade inte önskat fri smittspridning då, men nu när det finns vaccin och i kombination med att vaccinerade fortfarande sprider smitta hade det varit det bästa alternativet.
Jag gav dig källan;
Tidiga PK med Fohm. Vi var många som hörde det med egna öron, inte minst finns det dokumenterat i den här tråden. Tyvärr har jag ingen nedsparad länk att ge dig.
Jag gav dig källan;
Tidiga PK med Fohm. Vi var många som hörde det med egna öron, inte minst finns det dokumenterat i den här tråden. Tyvärr har jag ingen nedsparad länk att ge dig.
Så här skrev du tidigare idag, fetat det viktigaste
"Sköra skyddas bäst genom flockimmunitet+ vaccinering av just sköra (dvs riskgrupper). Eftersom flockimmunitet gällande smittspridning uppnås genom naturlig infektion hade det varit det bästa att göra som Tegnell sa från början."
Du är inne på en katastrof av människligt lidande.
Vi har betydligt fler avlidna än våra grannländer som tog tag i detta snabbare än oss.
Här lät vi smittan spridas och kom in på våra äldreboenden med triage och skit med morfin.
Hade vi gått på din förslagna linje hade vi haft hundratusentals avlidna med en katastrof på sjukhusen, högar med lik och massgravar.
Jag har letat tidigare efter ett av AT uttalande men det finns inte från någon PK. Däremot påstås det finnas i de mail han skickade som senare raderades. Det enda som finns kvar är att han lovordade UK för att han påstod de var inte på den linjen. Utan bevis är det alltså ditt påfund att lösa pandemin i Sverige genom att låta många stryka med. ojojoj
Jag har en hustru som jobbar på sjukhus och de var dagar bort att det bedövningsmedel man använder för att söva folk i respirator tog slut. Då hade återstått att spänna fast folk i sängarna som i panik hade försökt bli av med intuberade slangarna ned i lungorna. Alternativt inte använda respiratorerna och fler hade avlidit. Då gäller det både covid patienter och de som var på IVA och behövde respirator av andra orsaker.
IVA var fullbelagda och de inventerade personal inom sjukvården som tidigare jobbat med IVA för att flytta dem dit och andra nyöppnade salar för covid patienter. På gränsen till panik var vad vi hade men allt kom inte fram via pressen.
Jo jag har följt pandemin via deras situation på sjukhuset också.
Tycker du fortfarande ditt förslag verkade bra?