Citat:
Ursprungligen postat av
Almanacka2018
Hoppas det, men brukar ta två veckor till smittan ökar och där verkar ni (om du bor i Danmark?) befinna er nu. Sen brukar det ta ytterligare två veckor tills inläggningarna på sjukhus ökar. Det är bra att ni kommit så långt med tredje dosen till äldre, vet inte om ni gett tredje dos till 65+ som fått astra zeneca? Det är en grupp som riskerar allvarlig sjukdom.
Der er ikke mange over 65, der har fået AZ og de har kun fået 1.stik.
Indtil 5.marts blev den kun tilbudt til yngre mennesker (primært frontpersonale) og den 11.marts blev den helt taget ud. Så de ældre er blevet tilbudt Pfizer, eller Moderna.
Jeg er bestemt ikke sikker på at det kommer til at gå godt resten af efteråret og vinteren, men indtil videre er jeg ikke så bekymret. Jeg er heller ikke sikker på at de mønstre man så før vaccinerne er de samme nu.
Sådan lød det i august, 1 måned før de sidste restriktioner blev fjernet:
"Antallet af indlagte med covid-19 på de danske sygehuse stiger samtidig med, at smittetallene stiger, og selv om lægerne understreger, at der ikke er grund til bekymring for kapaciteten på sygehusene, har de en klar opfordring til danskerne."
"Antallet af indlæggelser med covid-19 på de danske sygehuse er steget med 18 til i alt 103 onsdag"
I går var der 93 indlagte og i dag 89.