2021-09-29, 08:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, att viruset muterade till en mildare, men mer smittsam variant. Men detta är inte aktuellt för SARS-COV2 inom rimlig tid. Detta därför att Delta-varianten redan är så smittsam och inte är lika dödlig som spanskan.

Du förstår.. ni har en taskig track-record

Det är samma alarmism som vi hört hela tiden... inget nytt under solen.. ni har haft fel hela tiden och inget som tyder på att ni kommer få rätt just denna gång.

Delta har varit där ute ett tag nu.. var är likhögarna?
Eller ska jag vänta en månad som vanligt?
Citera
2021-09-29, 08:59
Medlem
Nu vill jag bara krama alla för nu är det över.
Äntligen!!
Citera
2021-09-29, 09:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Har du ens hört talas om bakterier? Det pratas väldigt mycket om virus men bakterier är ju hela tiden inblandade i sjukdomsalstrande processorer! Ofta ihop med virus! Under spanska sjukans som sägs ha varit en virusinfluensa så dog väldigt många på grund av bakteriell lunginflammation och även nu under corona så dör väldigt många s.k. Covid avlidna av bakteriell lunginflammation!
Har man god hygien så gör det en människa mindre benägen att drabbas av illvilliga bakterier och så har det alltid varit.
Men nu har de inte dött av bakteriell lunginflammation i COVID-fallen utan av hyperinflammation och cytokinstorm orsakat av ett dysfunktionellt immunförsvar. Som dessutom påverkat andra organ. Allt från blodkärl till sannolikt även hjärnan.

Och när det gäller det sistnämnda även i milda fall:

Brain imaging before and after COVID-19 in UK Biobank

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34189535/
Citera
2021-09-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Nu vill jag bara krama alla för nu är det över.
Äntligen!!

Tänk på att alla inte vill bli kramade, även om de är vaccinerade.
Och det är inte över, är bara ett experiment med våra liv för att se om det går att låtsas att det är över
Citera
2021-09-29, 09:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Nu börjar det tjats igen om Vaccinpass på P1 .. Regeringens propagandakanal.

Håll nu ögonen på bollen.. vaccinen är ointressanta.. här vill man införa det kommunistiska kontrollsystemet över medborgarna.

Pandemin är över
Vaccinerade kan bli smittade och sprida smittan precis som ovaccinerade

.. trots det vill man fortsätta tjatet kring införandet av vaccinpass... VARFÖR????
Citera
2021-09-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nuvarande mRNA är kodat för Alfa-varianten. Alltså i stort sett kass mot Delta. Det är ett smalt, läckande vaccin med förvånansvärt många fanboys.

/Vaccinerad

Att vaccinen inte fungerar på Deltavarianten är en myt man ofta hör här på fb. Självklart kan man få smittan även som vaccinerad men i betydligt mindre utsträckning än en ovaccinerad.
Citera
2021-09-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om man ska vara fair så har nog Tegnells lilla flockimmunitetsexperiment bidragit väldigt mycket till att vi är nära flockimmunitet och har en lugn utveckling. Att det sen är moraliskt och etiskt förkastligt och inte ingår i läkaretiken kan vi nog vara överens om. Och då ska gudarna veta att jag är en av dem som kritiserat Tegnell hårdast. Med det sagt ger jag inte honom rätt, även om det fungerar till ett högt pris. Jämför Norge, Finland. Tegnell borde få försvara sig i en Nürnbergrättegång, antagligen så kommer han att slingra sig igenom en sådan också.

Ja håller med dig i det du skriver. Flockimmunitetsstrategin passar egentligen bättre nu istället när många är vaccinerade och löper mindre risk att bli svårt sjuka.
Citera
2021-09-29, 09:26
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

Det är samma alarmism som vi hört hela tiden... inget nytt under solen.. ni har haft fel hela tiden och inget som tyder på att ni kommer få rätt just denna gång.

Om du som andra foliehattar väntar på likhögarna med vaccindöda så får du vänta jävligt länge.

Högar med coviddöda hittar du redan nu i bla Idaho där bårhusen nu är överfulla.

Fler delstater med låg vaccintäckning står inför samma problem…
Citera
2021-09-29, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagda
Nä det har du rätt i, men att 8 av 17 smittade dör bland vaccinerat folk på samma ställe kan ju inte räknas som godkänt?

Det håller jag med om. Tror det är viktigt att vårdpersonalen på dylika boenden är vaccinerade och att de äldre och sköra får en boosterdos för att motverka detta.
Citera
2021-09-29, 09:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

Jag är ingen "alarmist", fråga alarmisterna här själv! Jag noterar att du inte kunde argumentera emot mina argument i det tidigare inlägget.

Men bara för att ge dig vatten på din kvarn: Den förväntade livslängden, 2020,, för män, minskade, i Sverige, med ett år, för kvinnor var det 0,6 år. Ingen liknande utveckling i våra nordiska grannländer har skett.
Citera
2021-09-29, 09:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag är ingen "alarmist", fråga alarmisterna här själv! Jag noterar att du inte kunde argumentera emot mina argument i det tidigare inlägget.

Men bara för att ge dig vatten på din kvarn: Den förväntade livslängden, 2020,, för män, minskade, i Sverige, med ett år, för kvinnor var det 0,6 år. Ingen liknande utveckling i våra nordiska grannländer har skett.

Statistik och förbannad lögn...

Det kan inte ha något att göra med att vi tog livet av våra gamla i början av pandemin.. där vi hade den absolut största andelen avlidna genom felbehandling.. eller rättare sagt ingen annan behandling än morfin.
Har du verkligen missat det?
Och har du tagit med den faktorn i ekvationen?

Då ser du också korrelationen till varför våra grannländer har ett lägra antal eftersom du inte gjorde på samma sätt

Dessutom.. pendyler är väl globala.. eller har viruset inte fått visum för att sprida sig lika mycket till våra grannländer?
Citera
2021-09-29, 09:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Om du som andra foliehattar väntar på likhögarna med vaccindöda så får du vänta jävligt länge.

Högar med coviddöda hittar du redan nu i bla Idaho där bårhusen nu är överfulla.

Fler delstater med låg vaccintäckning står inför samma problem…

Bårhusen är överfulla.. den har man inte hört förr?

Hade så varit fallet så kan du ge dig fan på att våra agendasättande nyhetsuppläsare hade sett till att varenda kotte skulle få reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in