2020-03-02, 12:08
Medlem
Över 75000 har dött av "vanlig" influensa hittils i år..
Media skrattar hela vägen till banken..
Citera
2020-03-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Så vad tror du händer med människor i kritiskt tillstånd som inte tar sig till sjukvård? Kanske svävar upp i himlen?

De flesta för i sn egen säng i sitt eget hem. Få dödssjuka går ut på gatan och faller ihop döda där. I så fall hade du haft den typen av scener i centrum på varje större stad varje dag. Du vet att folk dör hemma i sjukdomar varje dag även i Stockholm?
Citera
2020-03-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Huvudet i sanden och bussines as usual här i väst. Det verkas som våra politiker inte rikigt fattar läget ännu. Varför skulle spridningen bli mindre här i Europa än där det startade ? Är det någon som litar på den officiella informationen, inte jag.
Det drabbar bara gamla och improduktiva tycker många. Man kan ju tänka sig hur det känns för de gamla som betalat så hög skatt i alla år. Många har dåliga pensioner, en del usel omvårdad, numera riskerar dom att bli lurade, rånade eller nerslagna i sina hem, barnen bryr sig lite utan njuter av livet i en annan stad långt bort. Nu anser sig myndighetern att det inte går att stoppa eller bromsa smittan mycket för det blir för dyrt eller skadligt för ekonomin och tar denna "collateral damage" på gamla och kastar viruset rakt i ansiktet på dom. Dom ska sen inte gnälla för mycket på diktaturen Kina som valde en annan väg, kanske dom tänkte på sina gamla, kanske inte, men en stor ekonomisk smäll tog dom för någon.
Citera
2020-03-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Så vad tror du händer med människor i kritiskt tillstånd som inte tar sig till sjukvård? Kanske svävar upp i himlen?
de typ kvävs till döds, sen blir det ugnen. (min utsaga)
Citera
2020-03-02, 12:10
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ringde min syster i Sverige och hon kände sig lite hängig, sa hon. Du får väl kolla TV med Vasolopp och annat, sa jag.

- Ohnej, jag ringde min kompis som fyllde 80 år i januari och nu har hon äntligen tid att åka in till storstan med mej och shoppa loss på varuhusen. Du vet väl att min son med familj reser till Thailand nu i veckan hans diabetes känns bättre, säger han. När de fick veta att barn inte kan smittas började de packa. De jobbar ju på dagis vet du väl. Oh, så roligt för dom med ombyte!

Helt galet agerande.
Citera
2020-03-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Det har förekommit liknade videos i starten och det är bara idiotiskt att tro att det skulle vara corona. Flertalet som har läckt är konfirmerade andra orsaker. Förstår inte folk hur många hjärtstopp, proppar och andra sjukdomsfall som sker varje sekund i världen som får folk att kollapsa.

Man blir ju mörkrädd vad folk skriver här. Att viruset skulle sitta kvar i kroppen hela livet och göra en steril är en av många korkade kommentarer. Det är för tidigt att tala om några bieffekter överhuvudtaget. Till fakta så är det mest äldre och sjuka som avlider. Såklart finns det även unga men då finns det till 99% bakomliggande sjukdomar.

Jag säger inte att det är en vanlig influensa heller. Det är allvarligt och ska behandlas som det men denna skrämselpropagandan som vissa sprider är bara pinsam.

Du kan inte mena allvar att du inte tror detta har med Corona att göra? Om du har sett filmen så borde du även sett mannens munskydd. Dra vilka slutsatser du vill...

Att folk ens förnekar fortfarande...
Citera
2020-03-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Om du delar länken till studien du läste så är det enklare att följa upp. Det finns hundratals studier på coronavirus, de äldre sedan 60-talet. Så det är svårt att veta exakt vad det var du läste.

Absolut, inte den här jag läst men hittade den nu https://www.who.int/elena/titles/commentary/vitamind_pneumonia_children/en/
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Av de 1704 smittade i Italien så är det bara 41 (2.4%) som har dött.

Varför tror ni alarmister att det skulle bli värre i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
U DONT SAY?

Det här skulle man tänkt på för 2 veckor sedan, värdelösa jävla svenska myndigheter..

http://www.gp.se/1.24771506
Detta är det som är problemet ,Folkhälsomyndigheten vill att Transportstyrelsen omprövar trafiktillståndet för Iran Air, det är för många små påvar som i sådana här lägen har besluten i sin hand, här måste vi har mer diktatur.
Citera
2020-03-02, 12:13
Medlem
ünders avatar
Folkhälsomyndigheten gör bedömningen att de ansvariga myndigheterna i Iran inte har kontroll över situationen. Därför vill man att Sveriges direkta flygförbindelser med Iran genom IranAir ska stoppas.

– Att under nuvarande omständigheter fortsätta att ta emot stora grupper av passagerare från Iran skulle allvarligt försvåra arbetet med att begränsa spridningen av covid-19 och öka risken för en lokal spridning av infektionen, säger Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.

Nu är det dags. Bättre sent än aldrig antar jag.
Edit: Jaha... Det ska bara omprövas och funderas på. De ska ha lite möten först. Kanske nästa månad......
Senast redigerad av ünder 2020-03-02 kl. 12:16.
Citera
2020-03-02, 12:14
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Av de 1704 smittade i Italien så är det bara 41 (2.4%) som har dött.

Varför tror ni alarmister att det skulle bli värre i Sverige?
För att folk har fått för sig att viruset muterar på väg hit och har en dödlighet på minst 100%.
Citera
2020-03-02, 12:17
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Detta är det som är problemet ,Folkhälsomyndigheten vill att Transportstyrelsen omprövar trafiktillståndet för Iran Air, det är för många små påvar som i sådana här lägen har besluten i sin hand, här måste vi har mer diktatur.

Bra att det händer i alla fall. Nästa gång går det kanske snabbare -- kan vi i alla fall hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in