2021-08-29, 09:45
Medlem
95% som dött MED ( vad det nu innebär) covid 19 tillhör någon riskgrupp.
Citera
2021-08-29, 09:54
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Folk som tagit vaccinet kanske inser att skiten inte funkar när smittspridningen bara ökar.

Vaccinet om man nu kan kalla det sådant dämpar väl lite dom värsta symptomen dom första 90 dagarna efter du blivit fullvaccinerad.

Men smittad blir du, har större mängd virus utan att du märker så mycket, hamnar på IVA gör du och dör gör du.

Om du inte dör av vaccinet vill säga.

En helt värdelös produkt, med vaccin passet kan du resa fritt och sprida viruset runt i världen.
Citera
2021-08-29, 10:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej det är synd om dig bara som låtit rädslan tagit över helt. Inte kan du gå in på en bar, inte flyga, inte åka taxi eller kommunalt osv osv. Inte ens handla på ICA kan du göra. I ditt liv kan jag tänka mig att Nordkorea låter som frihet.

hehehe

Nu är jag ju vaccinerad så jag kan gå precis var jag vill. Får jag dessutom en släng av deltan nu så får jag ju naturlig immunitet på köpet utan att bli speciellt sjuk. Det blir inte mycket bättre än så.
Citera
2021-08-29, 10:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Gör som jag skrev,,googla lite…typ”är covid mer smittsam än influensan” så får du ditt svar!(Inte några av varianterna då som jag skrev)
Har ingen anledning att bevisa något för dig,jag vet att jag har rätt,,😊
Edit:Jag läser och tar fakta från svenska myndigheter samt svensk läkarkår

Jag minns inte ens vad jag svarade på, så en länk hade varit hjälpsam.

Edit:
Covid19 är sjukdomen, Sars-Cov2 är viruset som nu finns i x antal varianter där den nuvarande deltan jämförs med mässlingen i smittsamhet.
Senast redigerad av revodneb 2021-08-29 kl. 10:23.
Citera
2021-08-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu är jag ju vaccinerad så jag kan gå precis var jag vill. Får jag dessutom en släng av deltan nu så får jag ju naturlig immunitet på köpet utan att bli speciellt sjuk. Det blir inte mycket bättre än så.

Jasså så du ljög igen?

För du skrev nämligen

Citat:
Jag träffar bara vaccinerade

Och om det stämmer så kan du bara gå dit du inte riskerar att träffa någon ovaccinerad. Men det är lugnt, vi i tråden är vana med att du ljuger vid det här laget.

Jag är ovaccinerad och kan också gå precis vart jag vill. "Det blir inte så mycket bättre än så" hahah shit vilket tragiskt liv du måste leva. Till och med en morgonpromenad blir bättre än att få en släng av en sjukdom, herregud..

Du missade att svara på en fråga. Hur såg du på att köra bil (med bälte) eller cykla (med hjälm), för riskabelt eller genomförbart?`

Citat:
tuff luck
Oldie but goldie
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-08-29 kl. 10:08.
Citera
2021-08-29, 10:16
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Konstigt nog E X A K T så det såg ut i Kina, när covid-19 började...?

Hela stora rum med folk som låg och skakade och ryckte runt så där.

Något med "pandemin" som verkligen inte stämmer, antingen körde Kineserna med vaccinet redan slutet på 2019, eller så var covid-19 väldigt mycket annorlunda och starkare från början.

Eller är det så här det ser ut på en vanlig covid-19 vårdavdelning, folk ligger och skakar runt hela dagen?

Kommer ihåg klippen från Kina. Folk föll ihop höger och vänster, sjukhus överfyllda efter att någon hade käkat en fladdermus osv, tack vare dessa klipp stängde stora delar av världen ner, man har än så länge inte lyckats isolera viruset (det finns inte) och ej heller förklarat varför Wuhan som var ground zero, några månader efter all "masddöd" (fake news) öppnades upp medans väst var i lockdown och trilljoner försvann från medelklassen och hamnade hos miljardärer.

Det du bör fråga dig är;

Varför slutade Scott Gottlieb som commissioner på FDA och blev styrelsemedlem hos Pfizer?

Stephen Hahn, Gottliebs ersättare på FDA avgick också och blev "chief medical doctor" hos Moderna.
Citera
2021-08-29, 10:19
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du kan ju prova att gå in i en arbetsbod på en byggarbetsplats och skrävla om att du är antivaxers. De kommer garanterat slänga ut dig.
Så är läget på de flesta arbetsplatser. Antivaxers kan hålla sig för sig själva.
Känn dig utanför.
Testa får du se.

Jag är långt ifrån rädd då jag är fullvaccinerad.
Du kan känna dig utanför.

Det här är under all kritik. Tror du seriöst att ett pinsamt försök till skolgårdsmobbning ska få fler personer att vaccinera sig?

Om jag hade varit för vaccineringen mot covid så hade jag sagt bett dig vara tyst.
Citera
2021-08-29, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Konstigt nog E X A K T så det såg ut i Kina, när covid-19 började...?

Hela stora rum med folk som låg och skakade och ryckte runt så där.

Något med "pandemin" som verkligen inte stämmer, antingen körde Kineserna med vaccinet redan slutet på 2019, eller så var covid-19 väldigt mycket annorlunda och starkare från början.

Eller är det så här det ser ut på en vanlig covid-19 vårdavdelning, folk ligger och skakar runt hela dagen?
Det kan nog vara typ post-traumatisk epilepsi.

Att växa upp i en auktoritär övervakningsdiktatur är nog inte vidare bra för psyket.
Citera
2021-08-29, 10:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Exakt, jag har dessutom haft den ursprungliga varianten covid-19. Det plus två doser Pfifer gör att jag, förmodligen inte ens kommer att känna av en Delta infektion. Om inte annat så kommer jag inte att kunna skilja den ifrån den snuva som jag, alltid, får under vinterhalvåret.
Citera
2021-08-29, 10:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, jag har dessutom haft den ursprungliga varianten covid-19. Det plus två doser Pfifer gör att jag, förmodligen inte ens kommer att känna av en Delta infektion. Om inte annat så kommer jag inte att kunna skilja den ifrån den snuva som jag, alltid, får under vinterhalvåret.

Precis så. Du kan ju fortfarande testa dig för att utesluta infektion då det ff är gratis. Fast har du genomgått sjukdomen och vaccinerat dig så betvivlar jag att du är smittsam överhuvudtaget.
Citera
2021-08-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Vilka var dessa då, hur gamla? sjukdomar och hälsa?

Jo det är extremt ovanligt med så många avlidna p.g.a covid-19 och inget annat.
1,12 miljoner smittade och lite över 14000 döda.
Vi är 10 miljoner i Sverige, det är 0,0014 döda per person i landet och du känner fem st.

1 familjemedlem och resten avlägset bekanta. Alla var över 75 förutom 1 som var 67. Och antalet är 5 oavsett dina matematiska uträkningar. Deal with it.
Citera
2021-08-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Beklagar verkligen.

Min farmor gick bort i cancer hösten -19 vid 98 års ålder så vi slapp oroa oss. Farfar på 103 har tagit det försiktigt och har inte smittats trots att han handlat utan munskydd, men dragit ner på fysiska träffar för övrigt. Nu bor de ju inte på hem och har fortfarande inte hemtjänst vilket säkert hjälper...

Tack, det är bara en av de 5 som jag kände väl. Låter som ni haft kloka åtgärder under pandemin. Det har jag med då jag har väldigt gamla föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in