2021-08-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
1 familjemedlem och resten avlägset bekanta. Alla var över 75 förutom 1 som var 67. Och antalet är 5 oavsett dina matematiska uträkningar. Deal with it.

5 du känner dog av covid. Hur dog dom
Citera
2021-08-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
5 du känner dog av covid. Hur dog dom

På sjukhus
Citera
2021-08-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Folk som tagit vaccinet kanske inser att skiten inte funkar när smittspridningen bara ökar.

Nej, men däremot kommer de inse att vaccinen funkar när de inte blir allvarligt sjuka.
Citera
2021-08-29, 10:36
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Infektion ger förvisso bättre immunitet än vaccination. Men studiens resultat innebär inte att man ska förlita sig på naturlig immunitet för att bekämpa viruset.

Citat från artikeln i Science:
Having SARS-CoV-2 once confers much greater immunity than a vaccine—but no infection parties, please
By Meredith Wadman Aug. 26, 2021 , 8:00 PM

The natural immune protection that develops after a SARS-CoV-2 infection offers considerably more of a shield against the Delta variant of the pandemic coronavirus than two doses of the Pfizer-BioNTech vaccine, according to a large Israeli study that some scientists wish came with a “Don’t try this at home” label.
...
And they caution that intentional infection among unvaccinated people would be extremely risky. “What we don’t want people to say is: ‘All right, I should go out and get infected, I should have an infection party.’” says Michel Nussenzweig, an immunologist at Rockefeller University who researches the immune response to SARS-CoV-2 and was not involved in the study. “Because somebody could die.”
...
Still, Thålin and other researchers stress that deliberate infection among unvaccinated people would put them at significant risk of severe disease and death, or the lingering, significant symptoms of what has been dubbed Long Covid. The study shows the benefits of natural immunity, but “doesn’t take into account what this virus does to the body to get to that point,” says Marion Pepper, an immunologist at the University of Washington, Seattle. COVID-19 has already killed more than 4 million people worldwide and there are concerns that Delta and other SARS-CoV-2 variants are deadlier than the original virus.
...
Det är alltså en dum idé att medvetet sträva efter att erhålla naturlig immunitet.

Vaccinerna ger bättre skydd än att förbli ovaccinerad.

Jahaja, en av dem som uttalar sig är tydligen immunolog på Rockefeller University, ej heller involverad i studien:

Citat:
“What we don’t want people to say is: ‘All right, I should go out and get infected, I should have an infection party.’” says Michel Nussenzweig, an immunologist at Rockefeller University who researches the immune response to SARS-CoV-2 and was not involved in the study. “Because somebody could die.”

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-29 kl. 10:40.
Citera
2021-08-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du är helt tappad. Jag sa att jag kan gå var jag vill, det är lite skillnad från att jag gör det... Du har väldigt svårt för det svenska språket och dess nyanser, jag föreslår en återgång till skolbänken för dig. Du kan gå precis var du vill jag bryr mig inte, deltan kommer snart våldta dig på alla möjliga sätt då du vägrar att vaccinera dig, lycka till med det!

Det blir lite lustigt när du ska säga emot dina egna citat. Vi drar in citatet igen vettja, det funkade senast när jag bad dig läsa långsamt så gör gärna det.

Citat:
Jag träffar bara vaccinerade

Det är ordagrant vad du sa. Måste vara tråkigt att trots vaccination inte våga gå till ICA pga risken att träffa någon ovaccinerad.

Citat:
Köra bil och cykla har inget med corona att göra, men jag använder bilbälte när jag kör bil och mc-hjälm när jag kör hoj, jag cyklar inte då min cykel behöver repareras och jag är för lat för att göra det.
Folk med hjärna kan sätta saker i relation med varandra och jämföra te.x som i detta fall, jämföra risk.

Citat:
Som sagt, någon form av diagnos lider du av, en lättare form av autism kanske.
Om en mytoman som bor på flashback säger nånting negativt om mig tar jag det positivt så jag tackar så mycket.

Citat:
tuff luck
Hahaha
Citera
2021-08-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, jag har dessutom haft den ursprungliga varianten covid-19. Det plus två doser Pfifer gör att jag, förmodligen inte ens kommer att känna av en Delta infektion. Om inte annat så kommer jag inte att kunna skilja den ifrån den snuva som jag, alltid, får under vinterhalvåret.
Isf kommer du ha samma upplevelse som alla ovaccinerade jag känner som fått Corona (inte alla Delta men några av dom)
Citera
2021-08-29, 10:46
Medlem
Citat:
Nu är jag ju vaccinerad så jag kan gå precis var jag vill. Får jag dessutom en släng av deltan nu så får jag ju naturlig immunitet på köpet utan att bli speciellt sjuk. Det blir inte mycket bättre än så.
Jag kunde gå precis var jag ville innan jag blev vaccinerad också.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, men däremot kommer de inse att vaccinen funkar när de inte blir allvarligt sjuka.

Hur ser du på detta faktum? https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-08-27/previous-covid-prevents-delta-infection-better-than-pfizer-shot

Är det något som borde uppvärderas så är det naturlig immunitet. Alla som kan påvisa det borde få särskild VIP-status i samhället.

Men tyvärr har alla som pratat om naturlig immunitet censurerats och fått sina konton raderade från sociala medier.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Folk som tagit vaccinet kanske inser att skiten inte funkar när smittspridningen bara ökar.

Det är ju sådana som du som står för den stora medparten, (i andel), av sjukhusinläggningar, IVA-fall och död i/med Covid-19.

Börjar dessa bara minska så blir smittspridningen ointressant, så länge den inte leder till just det ovanstående. Och skall detta ske, och restriktioner/rekommendationer kan börja trappas ner/tas bort, så måste sådana som dig vaccinera sig.

Eller vill du inte att vi skall kunna gå tillbaka till det samhälle/liv vi hade innan pandemin? Alltså vi alla, inte bara du, som förmodligen, skitit i alla restriktioner/rekommendationer hela tiden.
Citera
2021-08-29, 10:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det är ordagrant vad du sa. Måste vara tråkigt att trots vaccination inte våga gå till ICA pga risken att träffa någon ovaccinerad.

Jag kan gå på ica, det är inga problem, gör jag en gång i veckan. Skulle jag träffa på en sjukling där så får jag ju min boosterdos. Med träffar menar jag umgås med, vill inte umgås med foliehattar.
Citera
2021-08-29, 10:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Precis så. Du kan ju fortfarande testa dig för att utesluta infektion då det ff är gratis. Fast har du genomgått sjukdomen och vaccinerat dig så betvivlar jag att du är smittsam överhuvudtaget.

Det är det som bekymrar mig lite. Att jag skall behöva testa mig var och varannan dag när jag har min vanliga vintersnuva. I värsta fall får jag väl köpa ett gäng snabbtester, så jag slipper besöka vårdcentralen som en jävla jojjo.
Citera
2021-08-29, 10:54
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur ser du på detta faktum? https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-08-27/previous-covid-prevents-delta-infection-better-than-pfizer-shot

Är det något som borde uppvärderas så är det naturlig immunitet. Alla som kan påvisa det borde få särskild VIP-status i samhället.

Men tyvärr har alla som pratat om naturlig immunitet censurerats och fått sina konton raderade från sociala medier.

Exakt.

Fast vårdcentralerna erbjuder inte ens antikroppstest längre för att kolla om man haft covid-19 och då fått naturlig immunitet. Det får man i så fall själv pröjsa för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in