2021-08-17, 23:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Förstår du inte texten du länkar eller vad menar du? Läs den igen. Men jag ger dig rätt i att den regionen du först nämnde (och några andra) sannolikt inte skulle få på fingrarna om du gjorde en anmälan - vilket är beklagligt. Men nej, vi kommer alltså inte se några uppradade barn i korridorer som vaccineras utan att deras vårdnadshavare kunnat sätta sig emot det. Lugn.
Du säger att det finns regioner som enbart accepterar samtycke från vårdnadshavare. Vilka regioner då. För jag kan inte hitta en enda. Alla regioner jag har sett accepterar även mognadsbedömning.

Stockholm accepterar mognadsbedömning
Till skillnad mot andra åldersgrupper behöver den som inte fyllt 18 år ha vårdnadshavares samtycke för att vaccineras mot covid-19. Dock finns möjlighet för personer även i denna åldersgrupp att själv lämna samtycke till vaccination efter en mognadsbedömning som görs av sjukvårdspersonal på vaccinationsmottagningen. Det kostar inget att vaccinera sig.
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-vaccin-covid-19/2021/08/nu-kan-1617-aringar-vaccinera-sig-mot-covid-19/

Västra Götaland accepterar mognadsbedömning
Om ungdomen inte har med sig underskriven samtyckesblankett ska vaccinatören göra en enkel mognadsbedömning innan vaccinering.
https://www.vgregion.se/halsa-och-vard/vardgivarwebben/vardriktlinjer/covid-19/vaccination-covid/

Skåne önskar mognadsbedömning
I region Skåne kommer i första hand en mognadsbedömning göras när ungdomarna ska vaccineras, och endast i särskilda fall kommer man efterfråga samtycke från vårdnadshavaren. Mognadsbedömning ska göras vid besöket på vaccinationsmottagningen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/snart-kan-skanes-16-aringar-vaccinera-sig

Citat:
Tolkningen du gör stämmer inte. Ungdomar under 18 kommer i sådana fall få ett brev skickat till sina vårdnadshavare där de ger tillstånd eller snarare samtycke att deras icke-myndiga barn vaccinerar sig. De kommer alltså inte rada upp barn och sätta sprutan i armen på dem utan att deras vårdnadshavare vet och har godkänt detta.

Citat:
Du kan ju testa att anmäla det där om du oroar dig över att ungdomar vill vaccinera sig. Jag skulle tro att det är bra chanser att det i slutändan inte är tillåtet. När vår snart 18åring skulle vaccineras så krävdes bl a intyg och påskrift från VH. Utan dessa fick hen inte vaccinera sig.

Du menar ju att det finns regioner som enbart accepterar samtycke från vårdnadshavare när ungdomarna ska vaccineras.

Kan du inte ens säga en region som inte accepterar mognadsbedömning? För all annan info säger att samtliga regioner gör det. Men regionerna föredrar ibland samtycke från vårdnadshavare och ibland mognadsbedömning och då samtycke från ungdomen själv.

Du är fin på att nedvärdera och hålla fast i en åsikt men inte en enda gång har du länkat något som talar för att det du säger faktiskt är riktigt och inte en region kan du nämna som enbart accepterar samtycke från vårdnadshavare så att andra kan gå in och kolla om det stämmer.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-08-17 kl. 23:59.
Citera
2021-08-17, 23:57
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Mjae, vi har ju patientsekretessen att ta hänsyn till. Men det hade varit väldigt intressant att få hela bilden.

Fast patientsekretessen kan väl bibehållas trots att man skapar statistik.
Fick höra av någon läkare att det var övervägande överviktiga män som fick intensivvård. Men vart är vi nu i allt detta med vaccinering av ungdomar… Hur hamnade vi i denna tysta överenskommelse att vaccin ger oss garantier och frihet
Citera
2021-08-17, 23:57
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Mjae, vi har ju patientsekretessen att ta hänsyn till. Men det hade varit väldigt intressant att få hela bilden.
Jag har inte bett om namn eller personnummer. Jag ber om hela bilden exklusive detta innan jag tror på någon siffra ö.h.t.

Det är inte så intressant att presentera något kring detta tydligen och min slutsats är då att pandemin är fejk och vaccinet är ett (del)mål i den näst största konspirationen någonsin.

Basta.
Senast redigerad av Money2spend 2021-08-18 kl. 00:00.
Citera
2021-08-18, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Fast patientsekretessen kan väl bibehållas trots att man skapar statistik.
Fick höra av någon läkare att det var övervägande överviktiga män som fick intensivvård. Men vart är vi nu i allt detta med vaccinering av ungdomar… Hur hamnade vi i denna tysta överenskommelse att vaccin ger oss garantier och frihet

Ja jag tycker också man ska delge mer information. Om jag fick covid skulle jag ge blanka fan i om hela Sverige visste det, man är ju liksom inte ensam om det. Sen kan det ju vara lite känsligt med HIV eller klamydia kanske.

Ungdomarna är jag också lite tveksam över, det är säkert inte ett problem men jag har mina funderingar om att vaxxa dem.
Citera
2021-08-18, 00:06
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Fick höra av någon läkare att det var övervägande överviktiga män som fick intensivvård.
Överviktiga män i ifrån MENA i åldern 50-90 som surplar (mat)olja och rökt 40 cigaretter om dagen sen 10 års ålder.

De är dessa som ligger på IVA i majoritet.

Sen går svenne 40 till ICA med munskydd för att HEN är rädd för att bli förkyld.

Tack staten.
Citera
2021-08-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Du säger att det finns regioner som enbart accepterar samtycke från vårdnadshavare. Vilka regioner då. För jag kan inte hitta en enda. Alla regioner jag har sett accepterar även mognadsbedömning.

Stockholm accepterar mognadsbedömning
Till skillnad mot andra åldersgrupper behöver den som inte fyllt 18 år ha vårdnadshavares samtycke för att vaccineras mot covid-19. Dock finns möjlighet för personer även i denna åldersgrupp att själv lämna samtycke till vaccination efter en mognadsbedömning som görs av sjukvårdspersonal på vaccinationsmottagningen. Det kostar inget att vaccinera sig.
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-vaccin-covid-19/2021/08/nu-kan-1617-aringar-vaccinera-sig-mot-covid-19/

Västra Götaland accepterar mognadsbedömning
Om ungdomen inte har med sig underskriven samtyckesblankett ska vaccinatören göra en enkel mognadsbedömning innan vaccinering.
https://www.vgregion.se/halsa-och-vard/vardgivarwebben/vardriktlinjer/covid-19/vaccination-covid/

Skåne önskar mognadsbedömning
I region Skåne kommer i första hand en mognadsbedömning göras när ungdomarna ska vaccineras, och endast i särskilda fall kommer man efterfråga samtycke från vårdnadshavaren. Mognadsbedömning ska göras vid besöket på vaccinationsmottagningen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/snart-kan-skanes-16-aringar-vaccinera-sig

Du menar ju att det finns regioner som enbart accepterar samtycke från vårdnadshavare när ungdomarna ska vaccineras.

Kan du inte ens säga en region som inte accepterar mognadsbedömning? För all annan info säger att samtliga regioner gör det. Men regionerna föredrar ibland samtycke från vårdnadshavare och ibland mognadsbedömning och då samtycke från ungdomen själv.

Du är fin på att nedvärdera och hålla fast i en åsikt men inte en enda gång har du länkat något som talar för att det du säger faktiskt är riktigt och inte en region kan du nämna som enbart accepterar samtycke från vårdnadshavare så att andra kan gå in och kolla om det stämmer.
Jag behöver ju inte länka information du redan länkat? Det är ju inte mitt fel att du inte kan tolka den?
Citera
2021-08-18, 00:10
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag behöver ju inte länka information du redan länkat? Det är ju inte mitt fel att du inte kan tolka den?
Fortfarande kan du inte ens säga en enda region som inte accepterar mognadsbedömning. Vilket skämt du är.

Kan någon annan göra det?

Hade varit intressant att fått detta klarlagt. Finns det regioner som inte accepterar mognadsbedömning när det gäller vaccination på 16-17 åringarna? Jag har försökt att hitta någon region men alla jag kollar upp accepterar mognadsbedömning men en del föredrar samtycke från vårdnadshavare och en del föredrar mognadsbedömning men kan acceptera vårdnadshavares samtycke istället.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-08-18 kl. 00:17.
Citera
2021-08-18, 00:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Jag har inte bett om namn eller personnummer. Jag ber om hela bilden exklusive detta innan jag tror på någon siffra ö.h.t.

Det är inte så intressant att presentera något kring detta tydligen och min slutsats är då att pandemin är fejk och vaccinet är ett (del)mål i den näst största konspirationen någonsin.

Basta.

Jag vill också ha hela bilden, men att döma av Sveriges hantering så kommer vi aldrig att få det.

Att det skulle vara fejk kan du nog fråga vilken IVA-sjukvårdspersonal som helst om, att det är det inte. Men vill du tro det så är det fine. Vad säger du till doktorn när du ligger på IVA och ska in i respiratorn? "Ge mig vaccin, snälla?" Doktorn kommer att svara dig: "Tyvärr är det för sent för det för dig", samtidigt som han/hon kramar din hand. Är det så du vill avsluta?

Jag känner många inom IVA-sjukvården.
Citera
2021-08-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Wuhan Labbet och Fauci är något av det skummaste jag har varit med om på senaste tid. Har lyssnat på åtskilliga utfrågningar (Förhör kan man säga) Donationer som kommer från amerikanska myndigheter till Wuhan-Labbet ett halvår innan " Olyckan med fladdermusen" . Allt är offentligt, det finns allt på Youtube.

Mina konspiratoriska tentakler är för det mesta i viloläge men detta fick ögonbrynen att åka upp många gånger.

Sedan så är resten med Gates och Co inblandning långt ifrån belagt. Men eftersom Bill Gates figurerar som landuppköpare i Indien med resultatet : https://www.youtube.com/watch?v=MNM833K22LM&t=638s

Gates är en riktig ful,skenhelig fisk , inga tvivel om det. Men nu är det OT, så jag lämnar det nu.
Japp, och snart äger han hela mänskligheten genom att ha genmodifiera den med vaccinerna !
Citera
2021-08-18, 00:14
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend

Basta.

Mm börjar allt mer att hålla med... Även om det är väldigt besvärligt att tänka annorlunda än det självklara officiella som pågår.
Dystert.
Citera
2021-08-18, 00:22
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har nog tillfört den här tråden mer kunskap än de flesta.

En läkare skulle aldrig be en sjuksköterska koka kaffe.

De skulle aldrig be er att kunna något teoretiskt heller.
Citera
2021-08-18, 00:24
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Vad säger du till doktorn när du ligger på IVA och ska in i respiratorn? "Ge mig vaccin, snälla?" Doktorn kommer att svara dig: "Tyvärr är det för sent för det för dig", samtidigt som han/hon kramar din hand. Är det så du vill avsluta?

Ok. Jag kommer säga ” jag är bara 28 men det är så osannolikt att jag skulle dö så det är nog meningen. Förresten, jag hade feeel, covid 99 existerar faktiskt.”

Get real man

Vaccin är suppose to be förebyggande. Vem fan ber om vaccin när en är sjuk redan. Mina barn under 5 hajjar detta.

Come on man

Citat:
Jag känner många inom IVA-sjukvården.

Ok. Kul skämt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här