Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Jens Raffelsberger tar inte upp att folk fortfarande kan åka till något semesterparadis med skyhög smittspridning, ta hem smittan och gå direkt ut på en arbetsplats och sprida den vidare.
Vi får inte glömma hur deltaviruset kom hit. Via EM-resenärer. Och sen har det fyllts på med andra resenärer.
Sen har många av dessa resenärer varit ovaccinerade eller har bara en dos. Alla under 45.
Enligt min mening, så borde den indiska delta-varianten inte ha befunnit sig i Europa till att börja med. Flygplan från Indien borde ha stoppats. Såvida flygplanen hade stoppats, så hade fotbollsälskarna i Europa kunnat gå på fotboll med gott samvete.
Men Europas länder gjorde valet att ta emot resenärer från Indien, och därmed även medföljande virus. Jag misstänker att en stor del av skulden ligger hos britterna, med tanke på deras kontakter med sin tidigare koloni.
Citat:
Ursprungligen postat av
tipsexperten
Riktiga hjältar som är unga och friska.
De bidrar till att flockimmunitetet blir fulländad och vi kan snart strunta i det här.
Jo, men på vägen till immunitet, så har dom också varit delaktiga i smittspridningen. Så jag vill inte betrakta fotbollssupportrarna som hjältar. Men jag vill inte heller betrakta fotbollssupportrarna som busar. Den verkliga busen, är det snille som tyckte att det var en bra idé att fortsätta att ta emot resenärer från Indien.
Citat:
Ursprungligen postat av
tipsexperten
Australien får väl vara isolerat i hundra år om de mesar på i denna takt.
Nej. New South Wales är på väg att falla i detta nu.