2021-08-16, 01:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Absolut inte. Jag kommer inte gnälla någonsin, jag kommer inte yppa att skit för eller emot vaccin, förutom om någon försöker tvinga mig till något, då finns inga gränser. Du gör ditt, jag gör mitt.

Puss. *hihi*

Jag är förresten inte här för att tjafsa emot vanliga människor.

Jag är här för att motverka betalda troll som sitter i en trollfabrik och får betalt för att skriva här, som korrektomindO, Aztecnågot, nwgrofoben, lost viiöllian etc.

Förlåt.

Du gör precis som du vill, varken mer eller mindre. Jag får inte betalt något av någon.
Citera
2021-08-16, 01:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det har väl lagts fram sådana hypoteser angående att skyddet verkar ha avtagit efter sex månader.
TBE tar du en första dos, nästa dosen fyra till 12 veckor efter, vilket räcker om man inte är äldre då ska man ta en till inom ett år och sedan påfyllnadsdoser med jämna mellanrum. Jag tar mina påfyllnadsdoser vart femte år enligt schema från hälso- och sjukvården.

Det är ett bra skydd, svårt att få det bättre. Har för mig att vaccin mot TBC bara var på ca 60 %, åtminstone tidigare. När jag läser på 1177.se står det att det vaccinet har varierande skyddseffekt.

Jag ska ta TBE-vaccinet, frågan är bara när, ska konferera med min doktor.
Citera
2021-08-16, 01:07
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:

Jag är här för att motverka betalda troll som sitter i en trollfabrik och får betalt för att skriva här, som korrektomindO, Aztecnågot, nwgrofoben, lost viiöllian etc.

Förlåt.

Precis. Du är här för att sprida din antivaxxpropaganda för att du är en ängslig och rädd människa. Väx upp och sluta sprid propaganda.
Citera
2021-08-16, 01:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Förlåt.

jag är inte övertygad om att de tillhör en trollfabrik.
Citera
2021-08-16, 01:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej, jag menade inte att du var en sån.

Jag blir bara så uppjagad p.g.a. dem.

Sorry.

Vi verkar jaga olika personer. Jag är egentligen inte uppjagad av någon. Eller av något. Fast jag kanske blir det snart då någon hotade mig med att råna mig?
Citera
2021-08-16, 01:19
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Nej du läste och valde ut den del som passade bäst för din agenda.

Om pandemin började i början av 2020 och artikeln publicerades i Januari 2021, så blir det 8 månader emellan. Då går det självklart inte säga att immuniteten är påvisad att vara längre än så, men det säger heller inte att immuniteten försvinner efter det. Det står till och med i artikeln att långtidsimmunitet är det mest troliga scenariot för en överväldigande majoritet, och att endast en minoritet inte får det.

För att skriva "livslångt" i en vetenskaplig artikel måste vi ju självklart studera människor under en hel livstid? I NIH artikeln så nöjde de sig med "long-lasting immunity" det är mer en korrekt term. Men professorer med erfarenhet i immunologi kan ändå kommentera att skyddet är livslångt, då de sett sånt skydd hos andra coronavirus. De som fick SARS 2001, har fortfarande immunitet.

Jag citerar: "For SARS-CoV, a coronavirus very like SARS-CoV-2 that was originally identified in 2003 and causes severe acute respiratory syndrome (SARS), the continued presence of high concentrations of neutralizing antibodies in blood serum for more than 17 years was reported9 in 2020. Wang and colleagues’ results suggest that long-term immunity might also be expected for SARS-CoV-2. The authors report a follow-up investigation of serum antibodies and memory B cells specific for SARS-CoV-2 approximately one year after infection. The individuals studied had previously been analysed by Wang and colleagues’ group after six months10, but it is only now, after a year, that the transition from an acute immune reaction to the generation of immunological memory has become evident.

Wang et al. show that, between 6 and 12 months after infection, the concentration of neutralizing antibodies remains unchanged. That the acute immune reaction extends even beyond six months is suggested by the authors’ analysis of SARS-CoV-2-specific memory B cells in the blood of the convalescent individuals over the course of the year. These memory B cells continuously enhance the reactivity of their SARS-CoV-2-specific antibodies through a process known as somatic hypermutation. The authors demonstrated this with in vitro tests of antibody neutralization of a broad collection of SARS-CoV-2 variant strains."

Jag tolkade båda artiklarna korrekt.
Citera
2021-08-16, 01:36
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Jag tolkade båda artiklarna korrekt.

Vad bra, att vi båda håller med om att infektion ger troligtvis livslång immunitet i majoriteten av fallen.

Trevlig kväll.
Citera
2021-08-16, 01:39
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Vad bra, att vi båda håller med om att infektion ger troligtvis livslång immunitet i majoriteten av fallen.

Trevlig kväll.

Ja det kan det göra, det är inte bevisat. Och samtidigt är vi överens om att vaccin verkar vara lika bra som infektion precis som det stod i artikeln.

Sov gott.
Citera
2021-08-16, 01:42
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Ja det kan det göra, det är inte bevisat. Och samtidigt är vi överens om att vaccin verkar vara lika bra som infektion precis som det stod i artikeln.

Sov gott.

Vi är båda överens om att naturlig infektion ger immunitet mot fler antigener på viruset, jämfört med en antigen som finns i vaccinet.

Tack, sov gott!
Citera
2021-08-16, 02:18
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Självklart byter man ju inte ut nått som fungerar tillfredsställande, det måste väl även du inse, det är ju så en oerhörd prestige förlust att medge att testerna visar fel, så man ljuger, inget konstigt med det.
Efter sig själv dömer man andra.
Citera
2021-08-16, 02:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nja, det är ju så klart svårt att medge att testerna har visat fel,man kan ju inte erkänna detta efter snart 2 år, självklart byter man inte ut testerna om dom fungerar tillfredsställande.

Hur många som har fått en fel positiv covid svar är ju svårt att veta, men att influensa helt plötsligt skulle i det närmaste försvinna är ju inte troligt, det borde en 5 åring kunna förstå.
Läs först detta, https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/
Förklara sedan så att en femåring förstår.
Citera
2021-08-16, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Läs först detta, https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/
Förklara sedan så att en femåring förstår.
Så ett virus som normalt lyckas sprida sig runt hela värden kan inte spridas för att vi har restriktioner ,men ett annat nytt virus lyckas smita igenom och smitta hela världen, tror du på detta har jag en fint affärserbjudande till dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in