2021-08-16, 00:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis, nu har vi hälsosamma dragits in i de ohälsosammas skit och ska straffas med lockdown, restriktioner och vaccinpass. Varför i hela fridens namn ska vi hälsosamma tvingas ta experimentella injektioner för att rädda folk som skiter fullständigt i sin hälsa. Nej tack!

Kanske för att ni ljuger om att ni följer rekommendationerna för att i nästa andetag säga att ni fullständigt skiter i dem? Du vet som du ljugit om att du inte åkt tunnelbana eller buss för att i nästa minut åkt tunnelbana och buss hela pandemin igenom? Det är enbart ert egna fel om ni åker på en tvångsvaccinering.
Citera
2021-08-16, 00:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
I ens mörkaste stunder ser man en population som bara vill utmana ödet och trotsar alla vettiga argument att gå och vaccinera sig för att man är en slutkörd medelålders människa, som trots alla röda flaggor för hälsotillståndet inte inser att en Covidflunsa kan vara det sista man är med om i livet.

Tragiskt, men karma är en jäkla bitch

Bra skrivet, sorgligt men sant!

Edit:
Läste om en amerikansk läkare som fick in ovaccinerade som bönade och bad om vaccinet, han bara kramade deras hand och sa, "I am sorry but it's too late for that" precis innan de lades in i respiratorn.
Senast redigerad av revodneb 2021-08-16 kl. 00:17.
Citera
2021-08-16, 00:25
Medlem
1-2 veckor så är samtliga gymnasieskolor stängda i Sverige pga väldigt hög smittspridning?

Höra hur det låter från Sara Byfors då?
Citera
2021-08-16, 00:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
”Åker på tvångsvaccinerg”
”Jag tvingar ingen”

Är du schizofren?

Jag kommer tvångsknulla era barn, fruar och mödrar om ni försöker tvångsvaccinera mig. På låtsas alltså. *Hihi*

Nej, det är inte jag som bestämmer liksom.

Du låter som en blatte. Tvångsknulla era barn, fruar? Du borde förpassas under jorden å det snaraste. Förhoppningsvis tar covid dig å det snaraste så vi slipper besudla våra händer.
Citera
2021-08-16, 00:31
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Förhoppningsvis tar covid dig å det snaraste så vi slipper besudla våra händer.
Jag har försökt sen i april förra året när jag fattade scamen, att få kååhååvid, men det händer inget. Ingen förkylning ens. *hihi*
Citera
2021-08-16, 00:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag har försökt sen i april förra året när jag fattade scamen, att få kååhååvid, men det händer inget. Ingen förkylning ens. *hihi*

Försök att inte vara för flabbig, lär bli jobbigt när doktorn kramar din hand och säger att det är för sent att vaccinera sig. Fast å andra sidan är det ju bara jobbigt för dig, vi andra klarar oss ju. Jag önskar inte livet ur dig, hoppas du överlever och kan ändra din ståndpunkt. Det skulle påvisa ett visst mått av intelligens.
Citera
2021-08-16, 00:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jaså minsann.

Har du bevis?

Typ en intervju ifrån IVA? Gärna med personuppgifter så att jag kan få ta en frågestund med hen.

Jag har ju inga konkreta bevis då jag inte upplevt det själv. Men jag kan bidra med en artikel som beskriver fenomenet.

https://www.theguardian.com/us-news/2021/jul/22/us-coronavirus-covid-unvaccinated-hospital-rates-vaccines

Att ge dig personuppgifter vore ju att bryta mot den personliga integriteten, lagen.

Vill du verkligen vara en av dem som ber för sitt liv? Personligen skulle jag känna mig som en idiot om jag bad min läkare om att rädda mitt liv om jag är ovaccinerad. Fast det kanske kan vara en upplysande erfarenhet?
Citera
2021-08-16, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Oh nos kååhååvid, don’t kill me please.

Jag är under 50 och springer 5 mil i veckan. Oddsen att jag skulle behöva läggas in för kååhååvidförkylning är ungefär 1/10000000

Jag är över 50 och brukade gå 5 mil i veckan, för tillfället har jag tröttnat på det men jag får väl ta upp det igen, bara för att. Om du läggs in för covid kan ingen sia om i dagsläget, händer det så händer det. Jag är fullvaccinerad, det är inte du. Kom inte till mig och gnäll om du åker på skiten.
Citera
2021-08-16, 00:53
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Jag har ju inga konkreta bevis då jag inte upplevt det själv. Men jag kan bidra med en artikel som beskriver fenomenet.

https://www.theguardian.com/us-news/2021/jul/22/us-coronavirus-covid-unvaccinated-hospital-rates-vaccines
Om du tror på sådana här historier ifrån massmedia så är du mer än lovligt korkad.
Citat:
Att ge dig personuppgifter vore ju att bryta mot den personliga integriteten, lagen.
Det var därför jag bad du om bevis, men det kan ju inte presenteras när det behövs, vad skönt för massmedia, att man kan hänvisa till lagar så man kan ljuga så som det behagar utan bevis.
Citat:
Vill du verkligen vara en av dem som ber för sitt liv? Personligen skulle jag känna mig som en idiot om jag bad min läkare om att rädda mitt liv om jag är ovaccinerad. Fast det kanske kan vara en upplysande erfarenhet?
Jag garanterar att du kan få komma och skratta åt mig på min dödsbädd om detta skulle inträffa. Jag kommer kyssa din hand och säga ”du hade rätt, stäng av mig nu”
Citera
2021-08-16, 01:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om du tror på sådana här historier ifrån massmedia så är du mer än lovligt korkad.

Det var därför jag bad du om bevis, men det kan ju inte presenteras när det behövs, vad skönt för massmedia, att man kan hänvisa till lagar så man kan ljuga så som det behagar utan bevis.

Jag garanterar att du kan få komma och skratta åt mig på min dödsbädd om detta skulle inträffa. Jag kommer kyssa din hand och säga ”du hade rätt, stäng av mig nu”

Jag är inte en sådan människa att jag skulle se något gott i ditt frånfälle.
Citera
2021-08-16, 01:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag är inte en sådan människa att jag skulle se något gott i ditt frånfälle. Jag ser ned på sådana som gottar sig åt sånt.
Citera
2021-08-16, 01:03
Bannlyst
Citat:
Vem har sagt att man ska fylla på 2 ggr per år? För att uppnå rätt nivå på TBE-vaccinet krävs väl 4 sprutor i första skedet, därefter vart 5:e år? Och då har man väl ändå bara 90% skydd.

Det har väl lagts fram sådana hypoteser angående att skyddet verkar ha avtagit efter sex månader.
TBE tar du en första dos, nästa dosen fyra till 12 veckor efter, vilket räcker om man inte är äldre då ska man ta en till inom ett år och sedan påfyllnadsdoser med jämna mellanrum. Jag tar mina påfyllnadsdoser vart femte år enligt schema från hälso- och sjukvården.

Det är ett bra skydd, svårt att få det bättre. Har för mig att vaccin mot TBC bara var på ca 60 %, åtminstone tidigare. När jag läser på 1177.se står det att det vaccinet har varierande skyddseffekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in