Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Vem ska ta hand om barnen under det så kallade ”extralovet”? Ska 7-åringar vara ensamma hemma i två veckor.
Smittspridningen påstås inte ske via barn, vilket gör insatsen ännu mer dum. Ingen vidare begränsning av spridningen, men stor samhällsförlust när hundratusentals föräldrar tvingas vara hemma från jobbet i två veckor.
Du kan va lugn. Det blir som du vill. FHM dumpar över allt ansvar på skolorna hörde jag nyss.
"Det är upp till skolorna om de sätter otillåten frånvaro eller ej på barn som hålls hemma pga att de är nyss hemkomna från tex Italien eller Iran" // FHM (nyss i TV4)
Visst. Svenska barn är helt hjälplösa och måste ha en vuxen vid sin sida 24/7. Upp till när tycker du? 15 år?
Och likaså föräldrarna. Båda föräldrarna måste jobba 8 tim per dag. Inga kompromisser kan göras. Ingen kan ta ledigt. Inga har far o morföräldrar som kan ställa upp. Inga fritidsgårdar finns. En sjuåring bränner ner huset om ingen vuxen är hemma. Etc.
Vi kan återkomma till det där med "samhällsförluster" när ungarna smittar lärare o varandra och tar med det hem till föräldrarna. Antagligen redan om ett par tre veckor.
Hoppas jag har tokfel och du och FHM har rätt och gör det rätta. Jag kommer
gärna tillbaks till detta inlägg då och tar på mig foliehatten. Längtar...