Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Jag är inte uppdaterad de senaste dagarna. Jag tänkte resa från Japan till Vietnam, men problemet uppstod när jag skulle mellanlanda i Sydkorea. Jag hade två dagar innan avresa fått reda på att jag ska sättas i karantän i Vietnam pga att jag mellanlandar i Sydkorea. Men när jag skulle byta flyg fick jag efter flera timmar reda på att flyget var inställt. Det var nämligen bara jag och en annan som dök upp.
Jag fick ta nästa flyg 24h senare. Dock ändrade Vietnam reglerna under tiden hela två gånger. Först var det bara Ho Chi Minh och Hanoi som portade alla som reser från Sydkorea. En kort stund senare blev det resten av landet. Jag hann inte ens ändra resan och landa på en annan ort i Vietnam. Nu undersöker jag om jag kan resa till Kambodja istället och ta den vägen till Vietnam. Om Kambodja har liknande karantänregler som Vietnam, så lär jag hamna i karantän i Kambodja istället.
Jag förbereder mig för andra natten på flygplatsen i Seoul. Just nu har jag varit på flygplatsen i 33,5h.
Sydkorea är idag det land som har flest nya insjuknade på hela planeten, alltså även fler än i Kina.
För mig låter det som att du skall vilket flyg som helst, vart som helst, ut ur landet. I annat fall kanske du riskerar att bli fast där?
Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig! Uppdatera när du kan och har lust.