2020-03-01, 19:24
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har bekanta som flyger inatt till Milano 1 vecka.

Snåla jävlar har inget avbokningsskydd.. Hjälper inte att de är 65 + med.

Idioter

Gör man det idag borde man hamna sist i kön till intensivvård om man blir sjuk och det skulle krävas.
Citera
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Någon som vet om man som astmatiker faller under kategorin "respiratory condition"?
Tidigare har det skrivits att astm inte var en höjd riskfaktor men nu blir jag osäker
Jag tror att astma räknas in 😨 Astma är iaf en ”respiratory condition”.

https://en.wikipedia.org/wiki/Respiratory_disease

Mindre uppmuntrande. Jag har själv en svårbehandlad variant av astma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Fyra dagisbarn i Tyskland positiva för coronavirus.

https://amp.welt.de/vermischtes/article206136215/Coronavirus-in-Deutschland-129-Personen-sind-nachweislich-infiziert.html?__twitter_impression=true

Jävla fårskallar på myndigheterna som tycker det är en bra idé att barnen går till skolan. En tickande bomb.
Citera
Medlem
Citat:
Någon som vet om man som astmatiker faller under kategorin "respiratory condition"?
Tidigare har det skrivits att astm inte var en höjd riskfaktor men nu blir jag osäker

I något av papers konstaterade man att astmatiker inte låg i riskzonen. Du får googla själv.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Jag har inget svar på det men om jag var du skulle jag, för en säkerhets skull ,
räkna med at det faller under kategorin "respiratory condition"
I varje fall till du hittar korrekt svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vem ska ta hand om barnen under det så kallade ”extralovet”? Ska 7-åringar vara ensamma hemma i två veckor.

Smittspridningen påstås inte ske via barn, vilket gör insatsen ännu mer dum. Ingen vidare begränsning av spridningen, men stor samhällsförlust när hundratusentals föräldrar tvingas vara hemma från jobbet i två veckor.
Vad gör ungarna på sommarlovet då? Inga far och morföräldrar, vänner? Måste båda föräldrar vara hemma?

Enklast vore om barn som varit i riskområden tillsammans med deras föräldrar stannade hemma i tvä veckors karantän. Då skulle övriga barns föräldrar vara mindre oroliga. Ett enkelt och bra beslut som inte fattas. Bäst vore att UD avrådde resor till de värsta områderna och att upplysa dom som ändå åker att karantän kan vänta vid hemkomst, det vore inte heller så kostsamt om man jämför alternativet, en hel stad i karantän för att sjukvården havererat där.
Citera
2020-03-01, 19:25
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
I något av papers konstaterade man att astmatiker inte låg i riskzonen. Du får googla själv.
Hoppas du har rätt!
Citera
2020-03-01, 19:26
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag undrar fortfarande hur Italien har hamnat där de hamnat. Vad är det som gjort att utvecklingen där blivit så omfattande och rask? Italien är säkerligen ett av de länder i europa som har flest kinesiska turister. Men finns det mer som kan förklara läget? Är Italien kanske landet i europa där man kindpussas mest!?

Kan det gå lika snabbt i Sverige som Italien?
Ge det en vecka så kommer det vara liknande här. Kan vara tidigare, kan vara senare. Sen ska man tänka på att siffrorna i sig beror på en väldans massa saker.

Det börjar bli svårt att hålla tillbaka "vad var det vi sa"
Citera
2020-03-01, 19:27
Medlem
messiasibids avatar
Detta kom in nyss via BNOnews:
NEW: France reports 30 new cases of coronavirus, raising total to 130
Citera
2020-03-01, 19:28
Medlem
Vilken av dessa tre källor har mest resp minst tillförlitlighet avseende statistiken över utbredning av COVID-19 viruset..?

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

https://experience.arcgis.com/experience/685d0ace521648f8a5beeeee1b9125cd

https://qap.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/COVID-19.html
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hon ändrade sig mitt under pågående direktsändning när Ekots reporter konfronterade henne med att Skolverket vill ändra i rekommendationerna. Helt utan att blinka. Dessutom visste hon tydligen om att Skolverket hade synpunkter redan när hon gick in i studion, utan att låtsas om att det hon sa först hade en halveringstid som räknades i minuter.
Vilket haveri.
Utan att journalisten på något vis konfronterade henne för denna helomvändning ska tilläggas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har bekanta som flyger inatt till Milano 1 vecka.

Snåla jävlar har inget avbokningsskydd.. Hjälper inte att de är 65 + med.

Idioter
Nja, dom blir väl bara smittade ett par veckor i förtid mot att ha stannat kvar i Sverige, det kan faktiskt vara en fördel att bli smittad nu, bättre sjukvård innan det blir kaos i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in