2020-01-27, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Jag utgår från officiell statistik.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51259649

Att du är en konspirationsteoretiker får stå för dig.

Ok. Så om du har en förkylning men struntar i att gå till läkaren för att få det bekräftat, har du inte haft någon förkylning då?

Det är nog du som är en konspirationsteoretiker.
Citera
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Detta är idiotåtgärder som bara skulle utföras i galna diktaturer. Man kan såklart inte stoppa spridning av virus genom att ”isolera” städer.

Nej, märklig åtgärd.

Har aldrig hört talas om att 60 miljoner människor sätts i karantän tidigare, någonstans. Torde vara första gången i världshistorien.

Visar Kommunistpartiet vägen framåt? Kommer tex Frankrike eller Italien att sättas i karantän, vid nästa influensautbrott där?
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du kan till viss grad förhindra spridningen genom att isolera folk och minska folks rörlighet.
Förhindra eller fördröja? Det postades ju en rapport tidigare i tråden om att en isolering på 99% fortfarande bara hade minskat smittspridningen med 30%. Väldigt låg siffra.

Gamlingarna kommer nog kasta veven trots total avskärmning.
Citera
2020-01-27, 15:04
Medlem
Dr.5nuggless avatar
https://www.youtube.com/watch?time_continue=154&v=3fKTZuY6KxM&feature=emb_ logo&has_verified=1

Är det verkligen så att man faller ihop död från ingenstans pga viruset? Plötsligt kändes viruset lite värre än tidigare...
Citera
2020-01-27, 15:04
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ditt förtroende för svenska myndigheter är rörande.. haha..

Tyvärr så kan jag i nuläget inte se nånting som skulle förhindra stora utbrott även utanför Kina. Viruset har för hög smittsamhet och för lång inkubationstid för att några av de åtgärder man vidtagit ska ha nån större effekt. Det är liksom redan försent.

Det som vi måste få klarhet i nu är hur stor andel det är som blir svårt sjuka. Inte huruvida viruset kommer att komma hit.

Du verkar inte ha tilltro till våra myndigheter - fine.
Men kan du peka på saker som gick snett under svin-influensan H1N1?
Citera
2020-01-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
De drog med största sannolikhet dit där det är rödmarkerat på den här kartan.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Jag tänker inte öppna din länk. Vart flyr dem
Citera
2020-01-27, 15:05
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hoppas bara sjukvården preppar nu

Det är nog för sent, att svenska vården ska lyckas lägga nya beställningar på den globala marknaden nu. Det skulle man nog behövt ha gjort förra året, i november senast.

Har förövrigt inte den svenska vården kämpat, och misslyckas, att beställa hem normala förbrukningsartiklar i ett helt jävla år?
Citera
2020-01-27, 15:06
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e2ee5a857f8310011ac2baa
ingen smittat i malmö
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Invånarna är miljontals och ni borde lyssna på vad de har att säga. Problemet är att Flashback inte sympatiserar med dem.

De säger att det rör sig om hundratusentals människor som är smittade. Alla som befinner sig i Kina blir arresterade, fängslas och riskerar sina liv om de yttrar sig. Schimpanser förstår att det är nånting som inte stämmer.
Fem hela Sverige har evakuerats.

Det är ett kommunistland som mörkar siffror. Har ni läst på om landets historia? Detta är inte likt Flashback att plötsligt hålla med dem. Ni är då inte bättre än PK-skaran när det kommer till kritan. Nu litar man på allt media har att säga. Precis allt. Helt otroligt.

Jag tycker det är bra att man håller lugnet, men det finns många källor som talar för att nånting riktigt dåligt kan hända.
Nu lutar man sig åt ett håll och förväntar sig att ingenting dåligt kommer hända. Kollar ni bara åt ett håll när ni passerar gatan?

Det är en sak att dumförklara andra men det skadar inte att tänka lite längre som: Jag kanske ska tänka på att skydda mig bättre när jag vistas bland folkmassor.

Detta kanske är meningen för människan sätter inga gränser för hur man behandlar planetens invånare.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-01-27 kl. 15:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
https://www.youtube.com/watch?time_continue=154&v=3fKTZuY6KxM&feature=emb_ logo&has_verified=1

Är det verkligen så att man faller ihop död från ingenstans pga viruset? Plötsligt kändes viruset lite värre än tidigare...

Ja självklart kan du göra det. Du kan också få. En lätt förkylning, vilket är varför Kina måste låsa in stora delar av befolkningen
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ditt förtroende för svenska myndigheter är rörande.. haha..

Tyvärr så kan jag i nuläget inte se nånting som skulle förhindra stora utbrott även utanför Kina. Viruset har för hög smittsamhet och för lång inkubationstid för att några av de åtgärder man vidtagit ska ha nån större effekt. Det är liksom redan försent.

Det som vi måste få klarhet i nu är hur stor andel det är som blir svårt sjuka. Inte huruvida viruset kommer att komma hit.

Nu tänkte jag inte främst på svenska myndigheter, utan utländska. Flygplatser kollar folk konstant och folk sätts i karantän relativt fort. Ground Zero är i Wuhan, så där är det nog inget roligt att befinna sig nu, men här i karga Norden känner jag mig mycketlugn.
Citera
2020-01-27, 15:08
Medlem
barkies avatar
Älskar att svensk sjukvård klappar sig på bröstet iom de negativa proverna. Är väl de enda positiva de upplevt på mycket länge.

Blir kul att se om de kommer 50+ smittade till sjukhusen. Då rasar väl hela luftslottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in