Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAMisanthropic
Men du känner alltså ändå förtroende för Tegnell som står och säger att asymptomatiska absolut inte kan smitta? Mycket märkligt.
Jag har inget förtroende för någon officiell företrädare, men det betyder ju inte att jag inte kan tycka att ett agerande är att föredra framför ett annat.
Citat:
Olika traditioner ja... Schweiz, Tyskland och Frankrike är ju kända för att förbjuda möten, ställa in stora mässor och evenemang osv för minsta lilla förkylning eller? Gör de ofta det, du som har koll?
Speciellt Frankrike brukar vidta åtgärder som skulle vara helt främmande för Sverige i motsvarande situation.
Citat:
Vem säger katastrofåtgärder? Men de kan väl för farao åtminstone REKOMMENDERA folk som kommer nu från smitthärdar att hålla sig hemma 7-14 dagar??? Istället för att, som Tegnell, babbla om att vi har skolplikt och har man inga symptom ska man vara i skolan. Jag menar, hur stor uppoffring är det att några hundra elever får lite hemläxor i en vecka eller två? Massvis med företag har ju redan infört detta!!
Nej jag tycker inte att de ska rekommendera något sådant eftersom det bara skulle tolkas på ett sätt som inte vore önskvärt.