Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Om du inte är alarmist, vad bråkar du då om? Jag kan som sagt inte uttala mig om varje detalj som någon påståtts ha sagt. Det jag dock vet är att personer utan symtom kan vara smittbärare. Det gäller inte bara i detta fall.
Jag har skrivit det tidigare att olika länder har olika traditioner när det gäller att agera. De länder du anger har haft betydligt fler katastrofer och potentiella katastrofer och det är inte unikt för just detta fall att de agerar som de gör. Att Sverige utifrån en situation med 13 konstaterat smittade skulle vidta katastrofåtgärder är befängt.
Men du känner alltså ändå förtroende för Tegnell som står och säger att asymptomatiska absolut inte kan smitta? Mycket märkligt.
Olika traditioner ja... Schweiz, Tyskland och Frankrike är ju kända för att förbjuda möten, ställa in stora mässor och evenemang osv för minsta lilla förkylning eller? Gör de ofta det, du som har koll?
Vem säger katastrofåtgärder? Men de kan väl för farao åtminstone REKOMMENDERA folk som kommer nu från smitthärdar att hålla sig hemma 7-14 dagar??? Istället för att, som Tegnell, babbla om att vi har skolplikt och har man inga symptom ska man vara i skolan. Jag menar, hur stor uppoffring är det att några hundra elever får lite hemläxor i en vecka eller två? Massvis med företag har ju redan infört detta!!