2020-03-01, 02:16
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Är det 12 totalt i Sverige nu? Det var väl 7 igår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Hört något mer? Eller går det enligt plan tror du?
🙏☺️

Haha, inser nu att jag skrev ett datum som inte existerar. Jag skrev bara av vad han skrev i mailet 😂. Antar att de menade 1/3.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnCLilly
Haha, såg att jag gjort fel (trots att jag studerar matematik, ajaj). Jag får fram 0.07 då, och inte den höga siffra du fick fram. Sorry, men vet inte riktigt hur du räknar.

Källa och uträkning på det
Citera
2020-03-01, 02:17
Medlem
messiasibids avatar
Annat Tweet från generalen av WHO:

"It’s normal & understandable to feel anxious, especially if your country or community has been affected by #COVID19.
Seek official sources of info to protect yourself, loved ones & your community.
Plan on how to stay safe at work, school or your place of worship. "
Citera
2020-03-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Är det 12 totalt i Sverige nu? Det var väl 7 igår?

Är 13 nu
Citera
2020-03-01, 02:18
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vi får vänta och se. Dödligheten kommer inte bli samma i alla länder.

Precis. Vi får vänta och se. Därför kan du inte dra slutsatserna du gör.

Godnatt.
Citera
2020-03-01, 02:19
Medlem
messiasibids avatar
Annan vettig uppmaning från generalen av WHO:

"If you are 60+, or have an underlying condition like cardiovascular disease, a respiratory condition or diabetes, you have a higher risk of developing severe #COVID19. Try to avoid crowded areas, or places where you might interact with people who are sick. #coronavirus"
Citera
2020-03-01, 02:19
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du inte är alarmist, vad bråkar du då om? Jag kan som sagt inte uttala mig om varje detalj som någon påståtts ha sagt. Det jag dock vet är att personer utan symtom kan vara smittbärare. Det gäller inte bara i detta fall.

Jag har skrivit det tidigare att olika länder har olika traditioner när det gäller att agera. De länder du anger har haft betydligt fler katastrofer och potentiella katastrofer och det är inte unikt för just detta fall att de agerar som de gör. Att Sverige utifrån en situation med 13 konstaterat smittade skulle vidta katastrofåtgärder är befängt.

Men du känner alltså ändå förtroende för Tegnell som står och säger att asymptomatiska absolut inte kan smitta? Mycket märkligt.

Olika traditioner ja... Schweiz, Tyskland och Frankrike är ju kända för att förbjuda möten, ställa in stora mässor och evenemang osv för minsta lilla förkylning eller? Gör de ofta det, du som har koll?

Vem säger katastrofåtgärder? Men de kan väl för farao åtminstone REKOMMENDERA folk som kommer nu från smitthärdar att hålla sig hemma 7-14 dagar??? Istället för att, som Tegnell, babbla om att vi har skolplikt och har man inga symptom ska man vara i skolan. Jag menar, hur stor uppoffring är det att några hundra elever får lite hemläxor i en vecka eller två? Massvis med företag har ju redan infört detta!!
Citera
2020-03-01, 02:20
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Du menar att kinas erkännande att det ät dödligare än SARS 1 9.6%
inte är något att bry sig om?

Sluta larva dig nu, alarmisten.
Citera
2020-03-01, 02:20
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Kommer detta urarta mer än svininfluensan som överhypades och vaccinerades mot?
Nej jag tror att denna influensa, trots allt larm, snart är över.
Citera
2020-03-01, 02:21
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men du känner alltså ändå förtroende för Tegnell som står och säger att asymptomatiska absolut inte kan smitta? Mycket märkligt.

Olika traditioner ja... Schweiz, Tyskland och Frankrike är ju kända för att förbjuda möten, ställa in stora mässor och evenemang osv för minsta lilla förkylning eller? Gör de ofta det, du som har koll?

Vem säger katastrofåtgärder? Men de kan väl för farao åtminstone REKOMMENDERA folk som kommer nu från smitthärdar att hålla sig hemma 7-14 dagar??? Istället för att, som Tegnell, babbla om att vi har skolplikt och har man inga symptom ska man vara i skolan. Jag menar, hur stor uppoffring är det att några hundra elever får lite hemläxor i en vecka eller två? Massvis med företag har ju redan infört detta!!

Man kan även reflektera över att WHO har sitt huvudkontor i Schweiz och Schweiz var tidig med att förbjuda möten med mer än 1000 personer.
Citera
2020-03-01, 02:22
Medlem
Citat:
Du menar att kinas erkännande att det ät dödligare än SARS 1 9.6%
inte är något att bry sig om?

Skapade ett konto nu för jag blir så trött på det här påståendet.
Titta på videon igen så hör du att han säger "The servere cases have a higher mortality rate than SARS".
Han menar alltså att dom kritiska fallen bland COVID-19 fallen har en högre dödlighet än de motsvarande fallen bland SARS patienterna, troligen pga av en överbelastad sjukvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in