Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAMisanthropic
Du kan sluta nia mig och säga du, och låta bli att klumpa ihop mig med andra. Jag förespråkar ingen total alarmism. Men det är urbota korkat när HAN SOM HAR ANSVARET STÅR OCH ANTINGEN LJUGER ELLER INTE VET VAD HAN PRATAR OM! Eller?
Om du inte är alarmist, vad bråkar du då om? Jag kan som sagt inte uttala mig om varje detalj som någon påståtts ha sagt. Det jag dock vet är att personer utan symtom kan vara smittbärare. Det gäller inte bara i detta fall.
Citat:
Varför tror du Frankrike förbjuder folksamlingar på över 5000 pers? Och Schweiz på över 1000. Tyskland isolerat en hel by och infört screening av folk från smittohärdar? Alla i princip inför frivillig eller påtvingad karantän? Men inte här inte. Du tror alltså att Tegnell vet mer än kinesiska, japanska, amerikanska, franska, tyska osv motsvarigheter, eller vad?
Jag har skrivit det tidigare att olika länder har olika traditioner när det gäller att agera. De länder du anger har haft betydligt fler katastrofer och potentiella katastrofer och det är inte unikt för just detta fall att de agerar som de gör. Att Sverige utifrån en situation med 13 konstaterat smittade skulle vidta katastrofåtgärder är befängt.