2020-03-01, 02:23
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Sluta larva dig nu, alarmisten.

Menar du att du har så jävla svårt att hantera sanningen att du försöker förlöjliga den.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Blir sannolikt lägre än så tom, men folk förstår inte hur stora konsekvenser det ändå kan bli för samhälle och sjukvård om väldigt många insjuknar. Det största skillnaden mot de årliga återkommande influensa epidemierna är att det kan bli så ofantligt många fler som smittas.

Exakt. vid en influensa så har ju all vårdpersonal blivit vaccinerade vilket gör att detta blir en katastrof för vårt samhälle.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Källa:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Italien ligger just nu på 29 döda och 50 recovered.
29/(29+50)= 36,7% dödlighet

Detta gäller vid en fungerande sjukvård.
Räkna med mycket högre dödlighet efter 2 veckor när sjukvården inte kan ta emot fler patienter.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-01, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du menar att kinas erkännande att det ät dödligare än SARS 1 9.6%
inte är något att bry sig om?

Det en kines sa var att corona hade högre dödlighet än sars bland de som var allvarligt sjuka. Att sprida desinformation tjänar ingen på, corona är allvarligt nog som det är...
Citera
2020-03-01, 02:25
Medlem
messiasibids avatar
I och med att folkhälsomyndigheten verkar vara inkompetenta så kan jag rekommendera folk att kolla på vad CDC och WHO går ut med för information. Har du twitter så varför inte lägga en följning på WHO eller CDC och så har du någon annan källa att väga emot vad Tegnell får för sig att kasta ur sig.
Citera
2020-03-01, 02:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men du känner alltså ändå förtroende för Tegnell som står och säger att asymptomatiska absolut inte kan smitta? Mycket märkligt.

Jag har inget förtroende för någon officiell företrädare, men det betyder ju inte att jag inte kan tycka att ett agerande är att föredra framför ett annat.

Citat:
Olika traditioner ja... Schweiz, Tyskland och Frankrike är ju kända för att förbjuda möten, ställa in stora mässor och evenemang osv för minsta lilla förkylning eller? Gör de ofta det, du som har koll?

Speciellt Frankrike brukar vidta åtgärder som skulle vara helt främmande för Sverige i motsvarande situation.

Citat:
Vem säger katastrofåtgärder? Men de kan väl för farao åtminstone REKOMMENDERA folk som kommer nu från smitthärdar att hålla sig hemma 7-14 dagar??? Istället för att, som Tegnell, babbla om att vi har skolplikt och har man inga symptom ska man vara i skolan. Jag menar, hur stor uppoffring är det att några hundra elever får lite hemläxor i en vecka eller två? Massvis med företag har ju redan infört detta!!

Nej jag tycker inte att de ska rekommendera något sådant eftersom det bara skulle tolkas på ett sätt som inte vore önskvärt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Man kan även reflektera över att WHO har sitt huvudkontor i Schweiz och Schweiz var tidig med att förbjuda möten med mer än 1000 personer.

Ja, det är ju en liten fingervisning...
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Du menar att kinas erkännande att det ät dödligare än SARS 1 9.6%
inte är något att bry sig om?

Varför upprepa siffror som ej har någon substans i det här läget?

Något som är mer relevant är att 14% dör utan intensivvård.

nCoV har en låg dödlighet så länge sjukvården kan erbjuda intensivvårdsplatser och de kritiska fallen kommer dit i tid.
Citera
2020-03-01, 02:27
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Menar du att du har så jävla svårt att hantera sanningen att du försöker förlöjliga den.

Inte alls, bara dina förvridna lögner, de har jag svårt att acceptera.
Citera
2020-03-01, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Varför upprepa siffror som ej har någon substans i det här läget?

Något som är mer relevant är att 14% dör utan intensivvård.

nCoV har en låg dödlighet så länge sjukvården kan erbjuda intensivvårdsplatser och de kritiska fallen kommer dit i tid.

Och en källa på dinna substantiella påståenden att 14% dör....
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
döda/(döda+tillfrisknade) = dödlighet/CFR/letalitet

Som jag har förstått det så ger den formeln inte korrekt CFR förrän epidemin är över.
Citera
Medlem
Citat:
Inte alls, bara dina förvridna lögner, de har jag svårt att acceptera.

Då skall du visa på vad som är en lögn som jag sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in