2020-02-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp.
Thinner sägs enligt tråden fungera.
Drick det.

Såg att flera har skrivit om det, känner mig lite krasslig och fan heller att man ska bli smittad av detta virus. Farsan har Thinner hemma, ska testa det. Tack så jättemycket för för svar mannen!

Räcker det med en klunk eller hur ska man dricka mer?
Citera
2020-02-29, 23:12
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Har du någon källa till att viruset finns kvar i smittsam mängd efter 48 h?

Tror det var någonstans i detta dokument-annars får du återkomma, jag har lite oordning på alla utredningar som jag skummat igenom på nätet. Grejen är visst att skiten har en peak vid +6 som är typ kylskåpstemp, virus trivs ju bäst vinter/vår innan värmen och uv strålningen tilltar här i Sverige.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.22.20025791v1.full.pdf
Citera
2020-02-29, 23:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Om nu Covid-19 viruset tacklar av från +25 och uppåt, varför inte lura termostatet på en bastu så temp på torr luft går upp till c:a 110-120, gå in i bastun och andas djupt i 2-3 min ?
Borde ju sänka viruset avsevärt om skiten hunnit sätta sig i lungorna ?

Bastu + sprit var en gammal huskur, antingen blev du frisk eller så dog du
Citera
2020-02-29, 23:14
Medlem
Snart Smäller det i USA. 2:a personen som är smittad utan någon koppling.

Viruset är löst. Handlar bara om nån vecka eller två så säger det PANG.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-28/california-reports-second-coronavirus-case-of-unknown-origin?utm_source=facebook&utm_medium=social&cmpid =socialflow-facebook-business&utm_campaign=socialflow-organic&utm_content=business
Citera
2020-02-29, 23:14
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Bastu + sprit var en gammal huskur, antingen blev du frisk eller så dog du

Men man dog frisk!
Citera
2020-02-29, 23:15
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Helt ärligt så förstår jag inte alls vad jag har missförstått.
Jag läste ditt inlägg igen.
Men ja, det kanske var så dumt som jag skrev, för det jag ser är att man får räkna med att det är brist på saker säger du. Det var det jag kommenterade, och min uppfattning om just det.

Vad är det jag missuppfattat?
Ja, det var dumt det du skrev och hur du uttryckte det.
Nog om saken. Vi släpper det.
Min inställning gällande detta är: idag, just nu, är det ingen fara. Ingen brist (mer än handsprit och munskydd).
Men, med tanke på hur fort affärerna blev länsade på förnödenheter i drabbade områden i tex nordliga Italien och Australien efter att regeringen gick ut med pandemi varning (eller liknande).
Så tycker jag man bör ställa sig frågan: hur kommer Sverige se ut om en vecka, en månad, om ett halvår? osv.
Det är det man måste ha i åtanke. För när det väl smäller till, så går det oerhört fort. Det kan vända från den ena dagen till det andra. Och detta skapar konsekvenser som man måste ta ställning till.

För helt seriöst, vad spelar det för roll att lägga en slant på att bunkra upp ett lager av mat och dryck som man ändå i slutändan kan äta upp?
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Överlevnad virus utanför kropp vid +4 grader, 28 dagar,(https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/)

ozon-generator, UVC-lampa + Spruta alcohol på möblerna i stället, minst 70%

Men talar vi då om smittbar virusgrupp som kan leva så länge (28 dar !!), eller en enstaka viruscell som inte anses vara smittbar ?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Letar som fan efter data på detta virus, för att kunna hitta bästa saneringsmöjligheter då vi har folk på firman som reser i de områden som drabbats av Covid-19.

Min fråga blir, vilka kemikalier är effektiva Covid-19 dödare, hur mycket kan jag späda ut en blå flaska klorin med vatten innan klorinet blir "för svagt". Tips på andra medel är av intresse när det gäller att torka av handtag/skivor m.m, och klorinlösningar kan jag inte använda på textilier-där måste jag hitta något annat.
Tips på andra medel. Kolloidialt silver, perfekt till tyger.
Citera
2020-02-29, 23:16
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielGraslok
Det finns ett avsnitt om vaccinationstäckning i rapporten. De senaste åren har den legat i trakten av ca 50% i ålderskategorin 65+.

Hur många som är vaccinerade spelar hur som helst ingen roll för hur många av de sjuka som dör inom 30 dagar. Är du med på hur jag tänker då?

Jo, du tänker att det vaccin de fick fick året innan även borde varit effektivt året efter. Men så fungerar det ju inte. Är du med på hur jag tänker?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Thinner borde teoretiskt kunna döda detta virus i lungorna, men det finns ingen forskning på det efterssom det inte går att patentera. Genom att andas in ångorna så borde det kunna förstöra fettmembranet.

Du hörde det här först.

Det dödar hjärnceller iaf
Senast redigerad av 57Emma 2020-02-29 kl. 23:28.
Citera
Medlem
Jag har plockat fram hagelbrakaren o laddat den så kommer det några jävle Tegnellare från staten kacklar skit så brakar det loss ta me fan här ska inte tas till nån rullande kremerings volvo, blir jag som skickar dem till kremering, jävla Löven!
Citera
2020-02-29, 23:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Igen: jag insinuerar ingenting. Jag angav mängden infektionsklinik-vårdade för lunginflammation på ett år för att visa hur det brukar se ut.

Men har vi haft viruset i ett helt år eller? Tycker du att det är rimligt att jämföra ett virus som löpt i mindre än en månad i landet med en ickeepidemi? Att såna ärkepuckon som dig klarar att överleva i verkligheten utan att stryka med i det naturliga urvalet övergår mitt förstånd.

Citat:
Kapacitetsmängden känner jag inte till – men den vore väldigt intressant att ta del av. I synnerhet om den bygger på klinikchefernas egen skattning av sin klinik.

Ja men den uppgiften är ju hemlig och då ställer sig alla normalbegåvade frågan varför och gör egna undersökningar genom att ex. prata med personer som jobbar inom vården. Vi vet också att stora akutmottagningar som SÖS i Stockholm låg i stabsläge redan innan det fanns några fall av corona i Stockholmsområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in