2020-02-29, 23:07
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Corona är ett vapen men inte som folk tror utan förtexten för att kunna justifiera mass injeserande av vaccin, folk går nåmligen inte med på att vaccinera sig om de inte fins ett hot.

Vaccinet är det egentliga vapnet, vaccinet är designat att förändra ditt DNA allt från sterilisering till
att föraändra din hjärna , detta är en NWO TECHNOCRACY agenda sedan 1930. Men folk är så bombade de kan inte ta till sig sådana här saker, de ser och hör bara detta som konspirationer och slår omedelbart ifrån sig det hela sanna, reala sanningen trotts att sanningen stirrar dem i ögonen.
Jo, jag hörde något om det någonstans, Bill Gates släppte ett tv-spel med viruset och grejer. Trådlöst skit. Nya Windows, helt skrivet i dna-kod. Nu med avinstallationsmedia i fetaste versionen.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-02-29 kl. 23:12.
Citera
2020-02-29, 23:07
Medlem
wedonthavetimes avatar
Diskussionen om det är 0.1% eller 4% som dör är irrelevant. Vid 5000 smittade når Sverige sin kapacitet, och därefter kommer antalet dödsfall att öka drastiskt.

För att ge lite klarhet i problemet med sjukvården vad gäller coronaviruset.

Den kommande krisen består av att ca 10-14% av de coronasmittade behöver intensivvård. Italien bekräftar siffran från Kina då de har strax över 1000 st smittade och 105 av dessa vårdas på intensiven.

Sverige kan maximalt vårda 515 st på intensiven. Snittet i Europa är 11st intensivvårdsplatser per 100.000 invånare. Sverige har bantat ner detta till 5,5st per 100.000 invånare, vilket ligger i bottenskiktet.

Det räcker med 5000 smittade för att sjukvården ej skall kunna behandla nya kritiska coronafall med dödsfall som följd. Och då har vi inte räknat in att skyddsutrustning kommer ta slut innan detta om uppgifterna stämmer om att vi bara har skyddsutrustning för 1400 vårddygn.

I Kina har man infört utegångsförbud, bygger nya sjukhus rekordsnabbt, samt flyger in utrustning. läkare och sköterskor från övriga delar av landet för att kunna hantera situationen i Wuhan.

Vilket trick skall Sverige ta till när antalet smittade stiger över 5000?

Om man tror att fler än 5000st kommer bli smittade i Sverige så har man all anledning att känna riktig oro.

Jag har följt utvecklingen i Kina regelbundet sedan mitten av Januari och jag förstår inte hur Sverige skall lyckas hålla smittospridningen under 5000st med tanke på hur man hittills har agerat.
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-02-29 kl. 23:11.
Citera
2020-02-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Jag har 48 tim som referenstid/smittid på Covid-19 på blanka ytor under rumstemp, och längre tid typ 50-60 tim nere vid +6 som ska vara peak (?).

Hur står sig en ozon-generator, UVC-lampa eller en sketen tapetborttagare som ger ut vattenånga typ 75-85+, (vi har en sådan liggande)om jag vill ge mig på ikea-sofforna i entren för kunderna ?
Har du någon källa till att viruset finns kvar i smittsam mängd efter 48 h?
Citera
2020-02-29, 23:09
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Jag har 48 tim som referenstid/smittid på Covid-19 på blanka ytor under rumstemp, och längre tid typ 50-60 tim nere vid +6 som ska vara peak (?).

Hur står sig en ozon-generator, UVC-lampa eller en sketen tapetborttagare som ger ut vattenånga typ 75-85+, (vi har en sådan liggande)om jag vill ge mig på ikea-sofforna i entren för kunderna ?

Överlevnad virus utanför kropp vid +4 grader, 28 dagar,(https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/)

ozon-generator, UVC-lampa + Spruta alcohol på möblerna i stället, minst 70%
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kroppsscanners? Tror han att viruset ska framträda på dem?

Han menar värmescanners som mäter kropptemp förmodligen.
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Om nu Covid-19 viruset tacklar av från +25 och uppåt, varför inte lura termostatet på en bastu så temp på torr luft går upp till c:a 110-120, gå in i bastun och andas djupt i 2-3 min ?
Borde ju sänka viruset avsevärt om skiten hunnit sätta sig i lungorna ?
Citera
2020-02-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Det läcks en annan typ av filmer från Kina nu än tidigare. Vad i helvete är det här? Någon som vet något om vad som händer? Jag brukade följa Chen Qiushis reportage innan han försvann, men det är här någon helt annorlunda next level shit:

https://www.youtube.com/watch?v=fCNASps5cOk
Men för i helvete vad jag blir sur på sånt här påhittat skit.

Första biten, är flera veckor gammal. Det är poliser som klär sig som sjukvårdare. Det var sådana som arresterade en visselblåsare som hade filmat body bags vid ett sjukhus, och låtsades vilja ta honom till sjukhus för provtagning. Han hade dock allt på live, så det blev folkstorm, och han släpptes morgonen efter. Jag säger inte att klippet är just från den arresten, men det var så de arbetade.

Nästa bit är sjukvårdare som tar hand om folk som kollapsat på gatan. Skottljuden är helt tillagda. Ingen reagerar som att det skjuts, fundera på det.

Mannen i gult som ligger på gatan är också ett par veckor gammal. Han blev faktiskt enligt de som laddade upp den skjuten. Men det var på grund av att han försökte bryta karantänen och lämna staden. Det var inga skottljud i originalvideon. Edit: tydligen kan det vara en trafikolycka. Man ser gatusten uppriven, om ha nnu inte kraschade efter att ha blivit skjuten. Jag lutar dock åt olycka.

Sista biten är en familj som hittades döda i bostaden. Vi vet inte om det var sjukdom eller ej. Inga skjutningar iaf.

Alla klippen är tragiska i sig, och det är äckligt att ngn tar och klipper ihop dom och lägger på skottljud. De är tragiska nog som de är ändå, och denna video diskrediterar alla dom klippen, som det ändå finns en chans att vissa verkligen visar olika händelser i Wuhan.
Senast redigerad av Dompan75 2020-02-29 kl. 23:33.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Spridningstakt per dygn, som snitt över de senaste 4 dygnen:
Sydkorea: 34%
Italien: 37%
Iran: 58%
Japan: 10%

Det skiljer sig ganska mycket åt. Det beror troligtvis på smittspårning, hur effektiv man är att spåra de som har träffar smittade. Eller, som i Iran, på att man sannolikt har ett mycket större utbrott och bara ser toppen på isberget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jo, jag hörde något om det någonstans, Bill Gates släppte ett tv-spel på viruset och grejer. Nya Windows, helt skrivet i dna-kod. Nu med avinstallationsmedia i fetaste versionen.

Nej, inte alls utan Bill Gates har patent på corona via sina många biotech företag, han vill dessutom spraya molnen för att rädda jorden från climate change, för att inte tala om att vaccinera folk för att reducera befolkningen, har du inte sett TED talk videon där han redogör för sina trans eugenics ståndpunkter! Snubben är otäck, ett jävla psykfall hlet klart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp.
Thinner sägs enligt tråden fungera.
Drick det.
Dåligt skämt!
Citera
2020-02-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Rent matematiskt så kan man anta att full panik kommer att råda i Europa och USA om ca 4 veckor.

Aftonbladet skriver också att 190.000 personer beräknas vara smittade bara i Wuhan om 1-2 veckor. Det motsvarar 2% av befolkningen där, och innebär ca 5000 döda.
Känns som att du hade rätt i ditt antagande om panik😀. Det inlägget postades den 26/1
Citera
2020-02-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du menar alltså att 2 år bakåt så fanns det inga som var vaccinerade året innan eller hur tänker du nu?

För att komma till bukt med denna fråga måste vi ju gå tillbaka så långt så att inga var vaccinerade emot influensan året innan, eller åtminstone inga av de som dog.

Det finns ett avsnitt om vaccinationstäckning i rapporten. De senaste åren har den legat i trakten av ca 50% i ålderskategorin 65+.

Hur många som är vaccinerade spelar hur som helst ingen roll för hur många av de sjuka som dör inom 30 dagar. Är du med på hur jag tänker då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in