Citat:
Ursprungligen postat av
Loqita
Det läcks en annan typ av filmer från Kina nu än tidigare. Vad i helvete är det här? Någon som vet något om vad som händer? Jag brukade följa Chen Qiushis reportage innan han försvann, men det är här någon helt annorlunda next level shit:
https://www.youtube.com/watch?v=fCNASps5cOk
Men för i helvete vad jag blir sur på sånt här påhittat skit.
Första biten, är flera veckor gammal. Det är poliser som klär sig som sjukvårdare. Det var sådana som arresterade en visselblåsare som hade filmat body bags vid ett sjukhus, och låtsades vilja ta honom till sjukhus för provtagning. Han hade dock allt på live, så det blev folkstorm, och han släpptes morgonen efter. Jag säger inte att klippet är just från den arresten, men det var så de arbetade.
Nästa bit är sjukvårdare som tar hand om folk som kollapsat på gatan. Skottljuden är helt tillagda. Ingen reagerar som att det skjuts, fundera på det.
Mannen i gult som ligger på gatan är också ett par veckor gammal. Han blev faktiskt enligt de som laddade upp den skjuten. Men det var på grund av att han försökte bryta karantänen och lämna staden. Det var inga skottljud i originalvideon. Edit: tydligen kan det vara en trafikolycka. Man ser gatusten uppriven, om ha nnu inte kraschade efter att ha blivit skjuten. Jag lutar dock åt olycka.
Sista biten är en familj som hittades döda i bostaden. Vi vet inte om det var sjukdom eller ej. Inga skjutningar iaf.
Alla klippen är tragiska i sig, och det är äckligt att ngn tar och klipper ihop dom och lägger på skottljud. De är tragiska nog som de är ändå, och denna video diskrediterar alla dom klippen, som det ändå finns en chans att vissa verkligen visar olika händelser i Wuhan.