2020-02-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Försöker ni hålla er isolerade så gott det går eller? Om ni nu skulle kunna ha det dvs. Om er feber håller i sig flera dagar i sträck borde ni kanske överväga att kontakta den tyska sjukvården.

Ja absolut! Vi kommer hålla oss hemma. Vet dock inte hur jag ska göra med jobbet, då jag jobbar på kontor och dom inte sagt något om detta. Ska jag gå även om jag mår bättre? Ska jag hålla mig hemma ett par extra dagar? Finns ingen info kring detta här...
Vi har en ''hotline'' här dit man kan ringa och så får de avgöra om symptomen låter som corona, och man får isåfall åka in och testa sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Inse att det inte räcker med flyg från Iran. De kan även bytt flyg för att komma hit.
Extremt många länder har förbjudit flyg till och från Iran så det blir svårt med andrahandsflyg.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Halvmaran i Paris är inställd.

Och i Sverige håller man Vasaloppet som om ingenting har hänt. I fäders spår för framtids segrar..
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tror att smittan har funnits längre i Kina och i övriga världen än vad som rapporterats.

Det sprider sig väldigt långsamt i början och de flesta har lindriga symptom och tror att det är förkylning eller influensa. Det är först när det är tillräckligt många som blir sjuka i lunginflammation som sjukvården börjar leta efter något annat. Sedan börjar smittspårning och då får vi en massa rapporterade fall.

Det är säkert många i Sverige och utomlands som redan haft Corona och tillfrisknat eller dött på äldreboenden. Folk dör på äldreboenden hela tiden och obduceras inte.
Det ska bli intressant och se hur många som dör i Sverige år 2020 jämfört med tidigare år.20 000 fler?

Sverige ligger nu sexa i Europa ligan efter Italien, Frankrike, Tyskland, Spanien och Storbrittanien. Vi kommer att få se en rejäl ökning här också inom den närmaste månaden.

En av svenskarna har blivit smittad i Tyskland. Där finns garanterat mörkertal.

Massvis med svenskar har varit i norra Italien under sportlovet.

Många svenskar på Kanarieöarna den här årstiden och dit har smittan kommit med turister.

Många svenskar i Thailand också och de mörkar säkerligen sina siffror. Sen kan det vara så att viruset trivs sämre i värmen.

Jag läste nyss att Kanada fått ett nytt fall som nyligen varit i Egyptien. Hittills har Egyptien bara rapporterat ett fall, en kines. Jag antar att det finns en del svenskar som semestrar i Sinai den här delen på året.

Så svaret på din fråga är ja. Jag tror att vi har haft smittan i mitten på januari i Sverige. Det innebär att det kommer att bli väldigt svårt att stoppa smittspridningen men vi måste i alla fall försöka.

Du kan inte räkna så. Man måste ta hänsyn till befolkningsstorleken. Exempelvis Tyskland har nästan 10 ggr större befolkning. Justeras för detta har Sverige större andel smittade än Tyskland.
Citera
2020-02-29, 17:01
Medlem
roteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det vet vi inte än.

Jo.
Eftersom friskförklarade personer inte har kvar viruset i kroppen..
Citera
Medlem
Varför påstår läkare och experter att de flesta bara får en mild förkylning eller liknande som går över. Om så vore fallet så skulle inte de flesta söka sig till vården som dessa 12. Sedan varför är dom i karantän under så lång tid om de sägs vara friska?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Halvmaran i Paris är inställd.

Men här hemma rör vi inte Vasaloppet.
Slår mig att ingen beslutsfattare vågar ta ett tufft beslut över huvud taget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Blev hon avrättad tro

Alltså jag tror ju väldigt lite på sådant där , men sammanhanget är det ju väldigt passande att just denna kvinna råkar vara den första i god form etc.som stryker med.

Googlade henne och hon har varit väldigt kritisk till mullorna och ställer gärna upp på bild utan slöja osv. Men det hör ju inte hit.
Citera
2020-02-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det är nog corona,..förstör organ i kroppen

Fast det får inte så fort. Däremot om du har en virusinfektion i kroppen, som du knappt känner av kommer många köra på, hårt.

Varje år dör tusentals av sviterna som kommer av överansträngning i samband med virussjukdom.... Hjärtan som stannar osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Varför påstår läkare och experter att de flesta bara får en mild förkylning eller liknande som går över. Om så vore fallet så skulle inte de flesta söka sig till vården som dessa 12. Sedan varför är dom i karantän under så lång tid om de sägs vara friska?

De flesta av dessahar ju hittats genom smittspårning. Dessutom kanske man inser själv att har man varit i Iran eller norra Italien och får hosta så kan det vara corona.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunlunga
Rapport från verkligheten! På håll ser det inte ut att vara någon rädsla. Fruktansvärt mycket folk ute och handlar på Ikea, Biltema och köpcentrum. Men tittar man lite noggrannare ser man en tendens. Enda tomma hyllan på Biltema var för andningsmasker.

https://imgshare.io/image/img-20200229-151233.ocY2Q
Jag har också noterat det, kikar man i andras korgar är det pre-prepping som pågår. Såg precis en snubbe köpa 5 flak värmeljus, en jävla massa mineralvatten och C-vitaminrör. Inget annat.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Det är olika för olika människor. Somliga kan bära på och smitta viruset vidare utan att själva visa några symptom. Exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in