Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Jag tror fortfarande att vi kommer att klara oss undan en okontrollerad spridning. Tror ett par hundra innan årets slut har blivit smittade, inte fler. Det skulle ha ökat explosionsartat redan nu som det gjorde i Kina, Sydkorea, m.fl. andra länder. Nu är folk på sin vakt och går siffran uppåt till hundratals smittade så barrikaderar folk sig i sina hem tills faran blåst över.
Jag tror det och hoppas på det.
Jag håller inte med, jag tror att situationen har börjat nu på riktigt och vi kommer se en betydligt större exponentiell ökning nationellt. Smittan är inte under kontroll och den kommer inom några dagar/max en vecka eller två vara helt okontrollerad.
Vi har skolor, vi har Tegnell-fittan på toppen som begår nationellt självmord, öppna gränser och "vi" säger till våra barn att gå i skolan. Barn är generellt bärande smittbomber som kommer gå runt i samhället och sprida detta vidare till föräldrar>föräldrarnas vänner och kollegor>snart följer kaoset.
Jag var som du och hoppades på att situationen skulle reda ut sig, men tänk bara på att senast idag tog vi emot ett hundratal personer ifrån Iran som med största sannolikhet bar med sig smittan. Snart smäller det i Stockholms kollektivtrafik och då kan vi säga farväl till vardagen på ett bra tag.
Det är helt jävla sjukt hur regeringen har behandlat denna situation. Jag kommer isolera mig en period i största möjliga mån, men spridningen är mycket snart helt utom kontroll tyvärr.