2020-02-29, 08:49
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Googlat och en del säger kallt vatten e bättre andra varmt

Men de artiklar jag hittat tar upp smutds o bakterier ej virus

Enligt CDC så spelar temperaturen ingen roll.

https://youtu.be/d914EnpU4Fo
Citera
2020-02-29, 08:50
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Efter en god natts sömn loggar jag in igen 130 sidor efter och tror att nu har det kommit upp något banbrytande info men finner att tråden börjar likna en soptunna av förvirrade åsikter utan något försök till helhetseende.

Kan tänka mej att ett riksdagsmöte går till på samma sätt då gemensamt finns banala efterblivna åsikter, curlingbarn, rätt eller fel dogma som har ålder som mål samt en och annan skribent med en vy om vad som händer och hur kunde det bli på detta sättet. Corona kan lika gärna bytas ut mot Invandringen som smittat Sverige utan att anklaga invandrare som inbjudits av Skumfeldts mörka, öppna hjärtatsplånbok.

Follow the money i fickan eller till osynliga pensioner gäller alltid. Vissa blir rika med nuvarande regering och andra fattigare genom att kunna ta ur kistan lagligt eller tvingas vara på andra sidan och fylla på. Hur som helst har den plundrats så att vi står där vi står utanför akuten och inte ligger ned i en säng väntande på en doktor från Irak jag inte förstod.

4 vänner kom med vid besök 2 var bra att ha med sig. En familj bör nog ha minst 4 heltäckande dräkter idag för att få träffa inlagd medlem och förstå diagnosen. Jag fick en sista antibiotika kur och nästa var att kapa foten och detta förmedlades på iraksvenska till mej redan dimmig av all medicine. Jo, foten blev frisk från rosfeber infektionen och irakdoktorn slog mej inte.

Finns inte längre ett Team Sverige. Söndra, erövra andras pengar och spendera dom på mer söndring samt pengar i egen ficka osv. Jag hyllar faktiskt Kung Corona som inte lyssnar på dessa galningar utan jobbar på utan att fråga eller lyssna på idioter. En bra influencer faktiskt!

Det är hög tid att lämna detta dagis och sätta mina egna gränser samt leva ut i verkliga livet väl preppad och klar mot förlängningen som livet är. En kort titt räcker mer än att försöka analysera soppan där de flesta ljuger i egen sak. Tacka vet jag fotboll där det är resultatet som räknas och inte var du är född, vad din pappa heter, vilken politisk tvätt du gått igenom och hur du kan använda ord till att ljuga med. Die dumme Schweden står i kö och stampar...

Så uppfriskande att gå in på Fox News med raktpåsak TUCKER samt inbjudna Tulsi och höra de prata i CORONA programmet om viruset och hur US reagerat på det. Det var ord och inga visor som kommer från de politiserade svenska nyheterna om vårt kära virus.

Ibland är verkligen US något att lyfta på hatten till med då följer inte Sverige med bara när de skall hjälpa till och fängsla visselblåsare så att de kan behålla makten. Sverige har seglat upp som ett äckligt land och hoppas corona tar hänsyn till det. En fake humanitär stormakt kan inte överleva!

Det här var det konstigaste jag läst. Är du hög? Du kan iallafall bekvämt avskrivas som galning.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Googlat och en del säger kallt vatten e bättre andra varmt

Men de artiklar jag hittat tar upp smutds o bakterier ej virus

Är samma som för rekommendationer om vinterkräksjukan som också är ett virus.

Tvätta med tvål och vatten. Se upp med ringar på händerna som kan dölja smitta.

Under influensa och magsjukeperioder tvättar jag händerna mer än dubbelt så ofta.

https://www.1177.se/Dalarna/liv--halsa/sunda-vanor/sa-har-tvattar-du-handerna/
Citera
Medlem
HanMedPinnens avatar
Tydligen någon som åkte tåg i onsdags som har smittat folk i Göteborg:

https://www.expressen.se/gt/just-nu-sj-personal-halls-i-karantan-efter-corona/

Tågpersonal är tagna ur tjänst. Jag var på ett tåg i onsdags, och skulle hemskt gärna vilja veta vilket tåg det rör sig om så jag kan försöka testa mig vid behov.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Ganska precis så, ja. Han fick hjärtmuskelinflammation och sedermera plötsligt hjärtstopp utan förvarning. Du kan ju låtsas att han hade ett dolt hjärtfel om det hjälper dig att sova om nätterna, men det finns ingenting som styrker den tesen.

Han hade nog ett mindre hjärtfel eller fick sin hjärtmuskelinflammation när han överbelastade kroppen medan den var ansatt av en infektion.
Citera
2020-02-29, 08:51
Medlem
Italienarna smickrade sig själva för att vara effektiva men sedan blev de Wuhan i Europa. Hjälper tydligen inte om sjukvården tror att italienarna är immuna mot corona och spanar bara efter kineser. En intressant artikel från Reuters. Sammanfattar bra vad som har hänt där.

Italians want to know why their country has become the Wuhan of Europe. The first two cases in Italy came to light at the end of January when two Chinese tourists from the city that is ground zero of the deadly disease fell ill during a trip to the country.
The couple were immediately put into isolation, everyone they had come into contact with was tested for the virus, and Italy’s government became the first in Europe to ban all direct flights to and from China, in a bid to halt further contagion. The two Chinese are not believed to have infected anyone else.

Men sedan hade den italienska sjukvården inte lärt sig något av Wuhan för där vällde det också in folk med lunginflamation och förkylning. Tills Mattia testades för smitta. Kineserna kan i alla fall försvara sig med att novel corona inte var känd då. När italienarna blev sjuka en masse då hade viruset blivit världskändis.

Flera Mattias hade tydligen sökt hjälp innan.

A nurse from the hospital told Reuters on Thursday that he suspected the illness had been circulating days before Mattia arrived seeking help.
“For at least a week before the first case was discovered, we had observed an abnormal number of pneumonia cases. All these persons were treated and sent back home,” he said, asking not to be named.

https://www.reuters.com/article/us-china-health-italy-paralysis-insight/as-coronavirus-slams-italy-paralysis-and-anxiety-spread-idUSKCN20M2WB
Citera
2020-02-29, 08:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
För dig som missade munskydd, handsprit o skyddsdräkt, kör på back to oldschool

Kors o vitlök

Bandana över munnen

o håll tummarna.
Citera
2020-02-29, 08:52
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bilden blir tydligare för varje dag. Vi är på väg in i en total katastrof. Helt och hållet orkestrerad av WHO. Alla idiotländer i Europa gör som de säger vilket innebär inga åtgärder. Spridningen exploderar i nästan alla Europas länder nu.. Men myndigheterna gör ingenting trots att det snart inte finns något att förlora. Ekonomin kommer att totalhaverera i vilket fall som helt.

Japp, alla pensionärer och sjukskrivna som har ett landställe att evakuera till borde göra det omgående för allas skull.
Senast redigerad av Happysmurf 2020-02-29 kl. 08:57.
Citera
2020-02-29, 08:53
Medlem
Secoyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Verkar vara hemligstämplat.
Ja, säkert. Vi kanske kan räkna ut vart flest svenskar reser?
Val Gardena, Cervinia, Courmayeur, Champoluc....
Det behöver inte vara skidorterna, utan flygplatser och flygplan.
Många flyger via Milano, vissa via Venedig.
Man kan även nå skidorterna via Innsbruck (Österike) och Geneve (Schweiz).

Vad tror vi? Vad menas med "norra Italien"?
Citera
2020-02-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Samtliga har väl flugit via Malpensa, Linate eller Bergamo beroende på bolag och direktflyg eller med byte. Så de kan ju ha smittats på resan också och inte nödvändigtvis på själva skidorten.

Vad vet vi exakt om deras flyg? Eller är det hemligstämplat också? Mörkläggning råder.
Citera
2020-02-29, 08:55
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Har väldigt svårt att tro att vi skulle må samma spridning och dödlighet som för influensan. Den tar uppåt 1000 personers liv varje år i Sverige.

Corona Covid-19 är influensans gapiga men ofarliga lillebror, mycket snack men lite verkstad, av det vi sett hittills i världen iaf!

Nu ska jag åka och bunkra Vicks blå halstabletter!
Glöm inte att hälsa på dina föräldrar och mor/far-föräldrar ifall du får torrhosta och en släng feber när du ändå är sjukskriven. De uppskattar alltid besök av sina barn och barnbarn.
Citera
2020-02-29, 08:55
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Tydligen någon som åkte tåg i onsdags som har smittat folk i Göteborg:

https://www.expressen.se/gt/just-nu-sj-personal-halls-i-karantan-efter-corona/

Tågpersonal är tagna ur tjänst. Jag var på ett tåg i onsdags, och skulle hemskt gärna vilja veta vilket tåg det rör sig om så jag kan försöka testa mig vid behov.

Ja, det är ju en tjej längre bak i tråden som känner den idioten. Hon kände sig tydligen sjuk på tåget men är rädd för sjukhus så hon struntade i att kontakta sjukvården.

Läs längre bak i tråden..,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in