2020-01-27, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Detta, mot ebola fick det vaccin. Mot detta finns ingenting.

Varför finns det inget vaccin? finns ju för nästan allt annat. Är det något helt nytt virus? typ som man inte hittat vaccin eller går det inte att bota typ..
Citera
2020-01-27, 02:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Skillnaden mellan ebola och detta? vad är farligast

Såvitt känt är så bör Ebola just nu vara ett virus med potentiellt farligare konsekvenser än det aktuella coronaviruset, men det kan såklart ändra sig vad det lider.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Snacket om logiskt tänkande bör betyda att om du tänker logiskt så gör WHO inte det, för de vidtar inte de åtgärder som du anser är logiska. Man kan inte tolka dig på annat sätt

Min målsättning är inte att vi ska bli eniga i frågan, däremot argumenterar jag för att påvisa att du anser sig veta bättre än WHO.

WHO roll är trots allt att värna folkhälsan på jorden, men det är kanske en missuppfattning?

Tror inte att det handlar om att veta bäst. Är inte direkt 100 på att WHO värnar om folkhälsan när det gäller detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Fem smittade i usa. Paniken sprider sig i min kropp. Hjälp! Människan är chanslös mot viruset, vi har inget att sätta emot. Allting känns värre eftersom det kanske dras en hel del lögner i media från politikernas sida för att dämpa folks oro. Är så rädd!!!

Töntigaste jag har läst. 5 st av hundratals miljoner på en annan kontinent och du skiter ner dig.

Nackdelen är att i Sverige är det ok att smitta varandra. Folk kommer envist till jobben osv osv. Svenskar är respektlösa inför allt och därför är ett lätt mål för fina virus.
Citera
2020-01-27, 02:58
Medlem
Dem som är smittade redan, vad fan gör man med dem?
Citera
2020-01-27, 02:59
Medlem
kl 06:30 idag stickar jag till butiken och införskaffar konserver + vatten med råge. Det ska bli intressant att se om det är mer folk där än vanligt under morgonen; brukar vanligtvis vara svindött kring denna tid.

Brukar vara en asiat som städar butiken då så klart man kommer vara paranoid över att människan nyligen rest i de asiatiska trakterna.....

LÄSKIGT
Citera
2020-01-27, 02:59
Medlem
Citat:
Dem som är smittade redan, vad fan gör man med dem?

Antingen överlever de eller också dör de.
Citera
2020-01-27, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Antingen överlever de eller också dör de.

Jag menar man får ju inte låta dem gå runt bland människor , borde dem själv veta då. Men okej man kan inte göra något åt dem
Citera
2020-01-27, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Nu bråkar de över mat också:

https://twitter.com/here_syria2/status/1221594084327989251

Dårarna i tråden kommer hävda att det är ett fejkat klipp, att det är kanske är gammalt, att "nu påstår man att hela Kina svälter", osv.

Det börjar bli mer och mer allvarligt detta. Dödssiffran stiger (över 80, jo tjena...), eventuellt smittade här i Sverige.
Citera
2020-01-27, 03:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror inte att det handlar om att veta bäst. Är inte direkt 100 på att WHO värnar om folkhälsan när det gäller detta.

Nej, jag förstår nästan det, stora högtravande ord om sakernas tillstånd och en skepsis mot WHO, nästan kvalificerat för en tråd i konspirationsforumet, det är på gränsen.

Det är inte första gången vi ser ett virusutbrott i Asien eller Afrika, och vad jag minns så har vi aldrig isolerat Europa eller Sverige i syfte att skydda oss, och det har gått bra.

Inte ens när Ebola har härjat har vi stängt av flygtrafik och satt folk i karantän om de inte har uppvisat symptom som ger anledning till det.

Vad är så speciellt den här gången, exakt vad gör att läget är värre nu än när SARS, MERS eller Ebola har gracerat, förklara.
Citera
2020-01-27, 03:06
Medlem
Citat:
Jag menar man får ju inte låta dem gå runt bland människor , borde dem själv veta då. Men okej man kan inte göra något åt dem

Det har gått historier på sociala medier att sjukhusen bara skickar hem folk men om det stämmer är ju svårt att veta. Det ska också vara svårt att ens ta sig till ett sjukhus.
Citera
2020-01-27, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Dårarna i tråden kommer hävda att det är ett fejkat klipp, att det är kanske är gammalt, att "nu påstår man att hela Kina svälter", osv.

Det börjar bli mer och mer allvarligt detta. Dödssiffran stiger (över 80, jo tjena...), eventuellt smittade här i Sverige.

Ja det ser verkligen illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in