2020-01-27, 02:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Kina sätter miljonstäder i karantän. Varför skall Sverige och Europa stå och titta på när skiten kommer hit. Givetvis går det inte att förhindra helt och hållet men med kraftigare kontroller, karantän, stop av flygtrafik kanske vi kan eliminera det värsta.
Vi vet att smittan kommer från Wuhan, vi har nu några fall i Europa. Vi har möjligheten att stoppa en pandemi hos oss men den möjligheten är snart förbi om inget drastiskt görs omedelbart.

Har du någon tanke kring det faktum att WHO ännu inte har deklarerat en pandemi, och i samband med det uppmanat länder över världen att vidtaga sådana åtgärder som du förslår?

Märkligt att WHO inte har den kompetens som du besitter, är det inte?
Citera
2020-01-27, 02:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Det finns ju 2 sorters lunginflammation - pga virus och pga bakterie. Vet dock inte vilken man får till följd av coronavirus?

Tack för ett rakt svar. Bra, då borde vi kanske försöka ta reda på hur det förhåller sig i det aktuella fallet, kan viruset i sig själv ge upphov till en inflammation?

Eller är det ett ansträngt immunförsvar på grund av en virusinfektion som underlättar för bakterier att inflammera lungorna?
Citera
2020-01-27, 02:40
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du någon tanke kring det faktum att WHO ännu inte har deklarerat en pandemi, och i samband med det uppmanat länder över världen att vidtaga sådana åtgärder som du förslår?

WHO sitter ju o lyssnar på Kina helt och hållet, dom skriver förfan det i sina jävla tweets..

"Waiting for more information from chinese officials"... Om du tror att Kina inte ljuger i sina rapporter för att pressa ner paniken, då är du bakom flötet.

Flera personer inom läkarkåren samt amerikanska läkare som jobbat i wuhan har fått rapporter om att det ljugs friskt i rapporten om hur många är smittade...
Citera
2020-01-27, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Det finns ju 2 sorters lunginflammation - pga virus och pga bakterie. Vet dock inte vilken man får till följd av coronavirus?

Antar att det är pga av virus. Vore konstigt annars.
Citera
2020-01-27, 02:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Vilken ton du har i denna tråd.
Jag kan tänka logiskt och har även konsekvenstänk.

Vi har helt enkelt olika uppfattningar om läget så jag tror inte vi kommer att kunna enas i denna frågan.
Jag önskar dig en godnatt
Citera
2020-01-27, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Q
Forvanansvart manga som blint litar pa Kinas utsagor.

Dr. Michael Osterholm, director of the Center for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota, said he had seen no data to indicate that people with no symptoms were contagious.

“We surely haven’t seen that with any of the other coronaviruses, MERS or SARS,” Dr. Osterholm said. “When we could document transmission, patients were ill.”

He added, “Mother Nature is throwing us a curveball with this outbreak, but we shouldn’t accept every claim like this until we see the data.”
Citera
2020-01-27, 02:45
Medlem
Mvks avatar
Det var ju mysigt det här.....

Dags och vaccinera sig så man får lite go narkolepsi, löser mina sömnproblem samtidigt.
Blir bra detta....
Citera
2020-01-27, 02:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
WHO sitter ju o lyssnar på Kina helt och hållet, dom skriver förfan det i sina jävla tweets..

"Waiting for more information from chinese officials"... Om du tror att Kina inte ljuger i sina rapporter för att pressa ner paniken, då är du bakom flötet.

Flera personer inom läkarkåren samt amerikanska läkare som jobbat i wuhan har fått rapporter om att det ljugs friskt i rapporten om hur många är smittade...

Men viruset finns i alla fall utanför Kina, samt ett antal smittbärare, så vi kan ju egentligen skita i vad som händer i Kina, vi har tillgång till "eget" coronavirus och smittbärare under uppsikt och vård, , och kan med det bilda oss en egen västerländsk uppfattning om behov av att stänga ner all världens kommunikation med Kina.

Låt kineserna ljuga, vi är knappast i behov av deras utsagor, de går ju ändå inte att lita på sägs det.
Citera
2020-01-27, 02:46
Medlem
Skillnaden mellan ebola och detta? vad är farligast
Citera
2020-01-27, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Skillnaden mellan ebola och detta? vad är farligast
Detta, mot ebola fick det vaccin. Mot detta finns ingenting.
Citera
2020-01-27, 02:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vilken ton du har i denna tråd.
Jag kan tänka logiskt och har även konsekvenstänk.

Vi har helt enkelt olika uppfattningar om läget så jag tror inte vi kommer att kunna enas i denna frågan.
Jag önskar dig en godnatt

Snacket om logiskt tänkande bör betyda att om du tänker logiskt så gör WHO inte det, för de vidtar inte de åtgärder som du anser är logiska. Man kan inte tolka dig på annat sätt

Min målsättning är inte att vi ska bli eniga i frågan, däremot argumenterar jag för att påvisa att du anser dig veta bättre än WHO.

WHO roll är trots allt att värna folkhälsan på jorden, men det är kanske en missuppfattning?
Senast redigerad av OY 2020-01-27 kl. 02:57.
Citera
2020-01-27, 02:55
Medlem
Nu bråkar de över mat också:

https://twitter.com/here_syria2/status/1221594084327989251
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in