Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Jag gillar konceptet du kör på. Allt är svart eller vitt, du litar på världens alla ledare - de vill vårt allra bästa.
Du nekar varenda alternativ teori. Det är liksom bara ett virus, det har uppkommit som det sägs av WHO. Alla som diskuterar utifrån videos, artiklar, journalister, läckta konversationer etc är tokiga troll. Ingenting med det kan vara äkta. Det är bara massa folk som iscensatt de massiva scenarion som utspelar sig.
Det folk diskuterar är förklaringar, alternativa smittokällor och med tanke på det vi vet hittills - självklart är det något större än vad media får det att låta som.
Håller med om att vissa spårat totalt men rent generellt så är det ett väldigt bra och sunt informationsflöde i den här tråden vilket gör att folk kan tro eller dra egna slutsatser av fakta de tar del av.
Du behovs inte. Du är den totala motsatsen till alternativa teorier. Även om det skulle komma fram att du har fel skulle du kämpa för livet och aldrig någonsin erkänna det.
Ja, du har rätt! Visst är det viktigt att få skvallra, att få gissa och få ha fel utan att andra skall komma och säga att fakta och verkligheten ser annorlunda ut än det budskap som jag sprider hemifrån min dator.
Där du däremot har fel är ju att ”media mörkar” då det ju ligger i deras intresse att väcka intresse, skapa sensation och driva klick som de tjänar pengar på. Därför, när tråkiga experter från WHO eller forskare inom epidemiologi säger att det finns anledning till att ta ett utbrott av en ny influensa på allvar, men ingen som helst anledning till oro så är det ju inte det man slår upp stort när man istället kan berätta att det finns två förkylda kineser i norra Finland.
Sedan kanske en tråd där de flesta bara gissar eller ger utlopp för sin oro eller hysteri skall ligga under vetenskap, utan under skvaller eller konspirationsteorier, men att helt stoppa en tråd för alla konspirationsteoretiker vore ju inte schysst.