2020-01-27, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
"Skickar ut och soldater" ja Så kan man ju uttrycka det om man går på dagis.
Ja precis, därför hade ett vaccin varit bra.

Ja precis så även du förstår innebörden av kroppens eget försvar. Bra va?
Vaccin skall testas och först ska man odla och se vad det rör sig om vilket tar sin tid. I dag finns inget vaccin, och i de fall man rekommenderar vaccin rör det sig om äldre, barn och sjuka. Så du förstår bättre nu eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Om man gnider in det med handspritsgelé, skulle det fungera?

masker funkar inte, inte ens de med filteringsfunktion.

sedan så kan man gå runt med viruset utan att uppleva symtomerna, och det kan ta upp till 14 dagar innan symtomerna dyker upp, men jag tänker i alla fall införskaffa mig en mask i morgon lol.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Om man gnider in det med handspritsgelé, skulle det fungera?

Ja. Det där viruset kan leva i flera dagar. (På ditt t.ex ditt dörrhandtag) Experter rekommenderar engångshandskar som du sedan slänger innan du kommer hem.

Visar det sig vara det vi fruktar så är det ansiktsskydd, ögonskydd och handskar som gäller om man vill vistas ute.

Rule number one. Stanna hemma.
Citera
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Spanska sjukan, ebola och coronavirus är tre skilda saker.

Domedagen. Domedagsprofeter. Nej.
Man bör tänka längre än bara på sig själv. Visar det sig vara något allvarligt (schimpanser förstår är nånting dåligt sker, precis som Tjernobyl och vi vet nästan ingenting om vad som sker i kommuniststaten Kina) så kommer alla idioter orsaka en större spridning av smittan eftersom de TRODDE att det inte var nån fara.

Hur menar du nu? Ska alla springa och gömma sig i sin källare med konserver för att det de TRODDE att de skulle bli smittade? Nu snackar jag Sverige om det var oklart för dig, kinserna kan mer än gärna få isolera sig.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Suck, ja jag vet det.

Om du hade bemödat dig med att läsa hela inlägget så ser du också att jag frågar. Är lunginflammationen kopplad till bakterie eller är det virusangreppet i sig självt som innebär en lunginflammation?

Kan du inte svara så bara knip igen, går bra.

Det fungerar inte så. Och i princip alla länder utanför Europa överförskriver antibiotika (även inom Europa egentligen. Sök vård vid Medelhavet så lär du få se skräckexempel)
Citera
2020-01-27, 01:49
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja precis så även du förstår innebörden av kroppens eget försvar. Bra va?
Vaccin skall testas och först ska man odla och se vad det rör sig om vilket tar sin tid. I dag finns inget vaccin, och i de fall man rekommenderar vaccin rör det sig om äldre, barn och sjuka. Så du förstår bättre nu eller?

Idiot.
Citera
2020-01-27, 01:49
Medlem
Låt oss se här vad mänskligheten har åstadkommit:

- Äter glatt djur som är den främsta orsaken tillepidemier.

- Skiter fullständigt i skitig förhållanden för andra människor i världen så.lämge det inte finns ett virus.

-Vet inte ens hur man tvättar händerna.

Om det inte var för att jag har anhöriga skullr.jag ha myst inkapslad och bara hoppats på att alla jävlar dör. Nu har man ju anhöriga men ja...
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-01-27 kl. 01:53.
Citera
2020-01-27, 01:50
Medlem
Citat:
Och alla kommer från utbrottscentrum i Kina, så det flög inte till USA direkt. Ingen verkar vara svårt sjuk mer än i Kina än så länge. Så det ser inte ut som det är ett värre virus än SARS än så länge. Så befinner du dig inte i centrum i Kina eller står nära en passagerare därifrån som hostar dig i ansiktet kan du vara helt lugn. Är du dessutom under 60 år och fullt frisk i övrigt har du absolut inget att bekymra dig över.

Ok.
Citera
2020-01-27, 01:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det måste bli totalstopp. Måste man resa skall det krävas ett speciellt tillstånd och då skall man sitta i karantän. Men att man kan resa helt fritt är ju rena dårskapen.

Då får vi nog vänta på en sådan rekommendation ifrån WHO, för det hjälper föga att Sverige stoppar flyg ifrån Kina om man kan flyga från Kina till Grekland, och byta till ett flyg till Arlanda.

Om ett flygstopp skall vara effektivt krävs att allt flygande ifrån Kina stoppas över hela världen. Kina måste i princip totalisoleras, det förstår nog även du vad det skulle innebära för världsekonomin.
Citera
2020-01-27, 01:51
Medlem
En konstig grej som nämns är att en hel del som åkt från Kina har inte tagit med sig viruset, vilket indikerar på att Kina kan vara boven i fällan på fler än 1 sätt, och problemet är att Kina kan inte lokalisera det.
Citera
2020-01-27, 01:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inrikes i Kina ser det ut som att det går flyg, kanske bara till Wuhan?

Och just nu är minst 10 flyg från en av Pekings 3 flygplatser på väg mot Europa. Passagerarplatser i snitt cirka 300-450 per flygplan.

Källa: Flightradar24

Lägg därtill fler städer i Kina, och börja addera och multiplicera, i skenet av det är det rent ut av patetiskt att prata om att sätta anländande från Kina i karantän.

Alla som sitter på planen kommer inte från Wuhan och min åsikt är att de från Wuhan skall inte gå rätt in i Europa som inget hänt inte ens Kinesiska myndigheter anser det

https://www.facebook.com/micke.loren.3/posts/637003593506830
Citera
2020-01-27, 01:52
Medlem
Citat:
Du har mer tyngd än hälsomyndigheterna i andra länder? Skulle inte tro det va.

Virus tas om hand av kroppens eget försvar som skickar ut soldater för att ta död på inkräktarna.
Svårare blir det om man inte har det försvaret om man är gammal eller sjuk.

läste det på twitter, en läkare och en del personer från kina skrev det. Men hursomhelst så tänker jag ändå köpa en mask ifall skitet blir allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in