2020-02-27, 22:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Enligt uppgifter i tråden blir 20% allvarligt sjuka. Skulle tro att den övervägande delen av dessa är 60+ och/eller har underliggande sjukdomar. Blir slutsatsen att säg 70-80% av dessa dör om man ej får tillräcklig vård?
Ligger nog närmare 90%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
jepp, misstänkte det,man behöver inte ha feber..sen kanske låg kroppstemp tidigare (36.4) och visar den 37.0 så är det nog lite feber för den personen, fast vården räknar från 37.0

Hon hade hosta och var trött och hängig
Citera
Medlem
Tydligen var det ”problem” i Nepal för rykten och konspirationer sprids om Corona. Nån som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Yes hon var sjuk under resan, på centralen i Göteborg så stod ambulans och väntade på henne. En person i hennes närhet anmälde.

Jag förstår inte... Hon var chockad (överraskad?) att hon var sjuk för hon hade inte feber (symptom?) men det stod ambulans och väntade??
Citera
2020-02-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Yes hon var sjuk under resan, på centralen i Göteborg så stod ambulans och väntade på henne. En person i hennes närhet anmälde.

Så i allt som pågår hade hon inte en enda tanke att hon skulle kunna vara smittad ??

Hon hade ingen aning om att hon umgåtts med smittade personer, sjuka människor som nyligen besökt Italien ?

Lord. Epedemi kaos i Italien och iran och man umgås med människor som är sjuka som just vart där och man blir själv sjuk någon dag senare men tänker inte aaaaaalls på det ! Nääärå ! Hoppas ingen gravid eller någons farmor som satt på det där tåget blir sjuk och stryker med. Jag hade inte kunnat leva med det på samvetet
Citera
2020-02-27, 22:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Jag ska ge mig ut och bunkra i morgon. Man bör också se till att ha rejält med ammunition hemma.

Ammunition har jag inte bunkrat men skyddsutrustning. Köpte 4000 engångshandskar igår.
Citera
2020-02-27, 22:37
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Jag ska ge mig ut och bunkra i morgon. Man bör också se till att ha rejält med ammunition hemma.

Ja, jag skall också fylla på amuntioner till hagelbössan. Sinnesjukt vad kaozblattarna kommer börja kaoza nu. Zombie-apokalypsen är här.
Citera
2020-02-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Expressen skriver så här om USA: "Detta kan bli en hård prövning för presidenten om smittan börjar spridas på allvar och ekonomin tar stryk. Trump gör hittills sitt bästa för att tona ner faran och risken, men frågan är hur han kommer att hantera detta om det blir en verklig nationell kris. Halva befolkningen har en väldigt liten tillit till vad han säger."

Fantastiskt hur de lyckades få det att låta som något negativt. Känner inte Expressen till att Sveriges regering gör på exakt samma sätt? Tona ned, tona ned, tona ned.
Jag menar att trump absolut inte tonar ner. Han tar allvarligt på saken sedan länge. Det ville inte demokraterna.

Vidare så är det endast personer som har egen vinning i tro på Sveriges regim, som säger att de tror på den. Ingen människa vid sina sunda vätskor placerad till höger på bellkurvan gällande begåvning sätter tilltro till clown-Sverige och dess regim om man inte har något att tjäna på det.
Citera
2020-02-27, 22:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
En generell uppskattning direkt från släktingar och vänner i Kina. 3-4 ggr mer än vad nyheterna rapporterar sa hon.
En kinesisk kollega trodde på 6-7 gånger mer.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vad kommer dina exakta siffror ifrån? Källa? Who? Kina?

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jag förstår inte... Hon var chockad (överraskad?) att hon var sjuk för hon hade inte feber (symptom?) men det stod ambulans och väntade??

Hon har sjukhusrädsla, det var hennes mamma som anmälde och därför stod det ambulans och väntade
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Detta med att folk handlar på sig saker? I vilket syfte? Att det kommer ta slut eller för att ni inte vill vara på offentlig plats pga smittorisk? Vad handlar ni och hur länge tänker ni att det ska räcka? I en familj med ex två barn räcker inte en full frys/kyl/skafferi särskilt länge..

Det är därför det droppar på hyllorna med 1kg spagetti, 2kg ris, havregryn, vetemjöl, torrmjölk som nu tycks ta slut både här o där, likaså torrjäst. Även bönor i tomatsås, krossade tomater, tonfisk på burk, matolja på dunk, kokosolja mm.

Jag har nu ett förråd som bör räcka till i sommar.

Orsaken är enkel. Jag har mer eller mindre daglig kontakt med Kina o Hong Kong. Att stanna hemma är det bästa sätter att hålla sig frisk o förhindra spridning.

Merparten av livsmedelsförsörjningen är ”just in time” vilket betyder att lagret är lastbilar som kör mot Sverige o ut till butikerna. Så om leveranserna stoppas vid någon gräns så blir det snabbt tomt i hyllorna.

Som barn berättade min mormor om livsmedelsbrist o hungerkravaller i hennes ungdom. Något jag inte vill vara med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in