2020-02-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
De vet hur man gör? Hur kan 1.3 miljarder kineser veta hur man gör men inte 10 miljoner svenskar? Naturligtvis är ett skydd bättre än ingenting. Problemet är att det just nu inte går att få tag i några munskydd på svenska apotek.
'
Jag vet inte om Kineser kan. Jag vet bara att en massa kineser är sjuka och ingen svensk.
Citera
2020-02-24, 17:49
Medlem
Finns många som idag jobbar på sjukhus.
När smittan kommer hit kommer delar av sjukvårdspersonalen att sjukskriva sig vem fan vill bli först smittad?
Kaos väntar
Citera
2020-02-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little-bone
Finns det någon bättre sida att kolla än denna: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Natten som varit/tidig morgon när jag kollade där stod det typ 3500 döda, någon mer som såg det?

Vill du gå direkt till källan men på engelska så kolla http://en.nhc.gov.cn/2020-02/24/c_76819.htm
för fall i Kina, andra länder borde rimligen ha liknande data.
Citera
2020-02-24, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tegnell är statsepidemiolog, borde väl rimligtvis veta mer än gemene man.

Om du ser på andra personer från svenska myndigheter m.m. som "borde veta" (Dan Eliasson, vår statsminister osv. osv.) så bör du ganska snart inse att dessa inte direkt är kompetenta/att lita på.

Om du lyssnar på andra virologer och forskare runt om i världen så skiljer sig deras bild av situationen ganska drastiskt från vad herr Tegnell säger.

Om vår media medvetet ger en specifik person mycket utrymme att uttala sig så borde gemene svensk vid det här laget insett att då ska man vända sig åt annat håll om man vill ha korrekt information.

Tyvärr verkar en stor del av vår befolkning vara en flock riiktigt svårväckta får som trots alla skandaler vi haft FORTFARANDE väljer att lita på det som MSM och myndigheter levererar oss. Bara detta faktum är mer skrämmande än själva viruset enligt mig.
Citera
2020-02-24, 17:51
Medlem
Fris avatar
Jag trodde kinesernas civilförsvar hade en ABC-skyddsdräkt för var och en i beredskap som krigsberedskap.

Är det inte goda råd att avstå från motion och styrketräning som tillfälligt ökar kroppens sårbarhet? Och kanske se till att maten inte lider brist på vitaminer och mineraler som immunförsvaret kan komma att ha nytta av.
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tegnell är statsepidemiolog, borde väl rimligtvis veta mer än gemene man.
Varför har han då ännu inte sagt hur många såna där maskar man ska äta om dagen för att bli immun???
Citera
2020-02-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
När smittan kommer hit kommer delar av sjukvårdspersonalen att sjukskriva sig vem fan vill bli först smittad?
Kaos väntar

Sjukvårdspersonal är normalt inte sådanna. De vistas i miljöer med sjuka människor varje dag.
Citera
2020-02-24, 17:52
Medlem
Vi har nog minst ett par hundra tusen människor med ursprung i Iran som bor i Sverige idag. Många ur denna grupp reser regelbundet till sitt gamla hemland. Väldigt många i Iran har släktingar som bor i Sverige.

Jag tror det är mycket stor risk att vi snart kommer berikas med virus i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Citera
2020-02-24, 17:54
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Kaos väntar
Sjukvårdspersonal brukar inte springa och gömma sig när det hettar till, att det skulle uppstå massjukskrivningar på sjukhusen tror jag inte ett dugg på.
Citera
2020-02-24, 17:55
Medlem
StarkMarks avatar
Kinesisk man tillrättarvisar en kvinna, som hade dragit av honom hans aniktsmaskt, fysiskt.

https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/f8mlgm/in_a_supermarket_in_china_the_woman_kept_bumping/?utm_source=share&utm_medium=web2x
Citera
2020-02-24, 17:55
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
De vet hur man gör? Hur kan 1.3 miljarder kineser veta hur man gör men inte 10 miljoner svenskar? Naturligtvis är ett skydd bättre än ingenting. Problemet är att det just nu inte går att få tag i några munskydd på svenska apotek.

Skyddsmask köper man lättast på byggbutik en.
Har beställt in en ett gäng P3 till våran butik, som ligger på lagret om jag skulle behöva.
Citera
2020-02-24, 17:57
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
'
Jag vet inte om Kineser kan. Jag vet bara att en massa kineser är sjuka och ingen svensk.

Den var ju bra! Men du vet inte hur många fler som hade varit sjuka utan munskydd+
Vill bara säga att jag tror inte munskydd är på något sätt hela lösningen på att vi i Sverige kan vinna mot COVID-19 till det kommer ett vaccin, men det oroande är att svenska myndigheter inte kommer att kolla alla de som efter sportlovet kommer hem från Italien eller Iran. Det vore nog viktigare än munskydd.
Citera
2020-02-24, 17:58
Medlem
Sen vill jag påminna..att ett sjukhus består inte av enbart sjukvårdspersonal utan städpersonal, apotek, kök osv. Vad finns för tanke på dem? Jag kan svaret...INGEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in