2020-02-27, 21:01
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k5
https://www.tradera.com/profile/items/196435/rlo?categoryId=31

Kolla in den här liraren, säljer munskydd för multum.

Ångrar bittert att jag inte köpte på mig munskydd när möjligheten fanns!

Jävlar vad stört. Men moraliskt fel att utnyttja folks okunskaper om det hela för att tjäna pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Konstigt att allt skit kommer från Kina, spelar ingen roll om det är virus eller prylar.
nu kollar man på varje förpackning om det står china,..o om så ställer man undan den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Och inte bara det.

Varför skulle utbrottet bli värre i Sverige än i Kina?

Dels för att vi har kallt klimat och dels för att Kina har agerat i stort sett 100% rätt. De har gjort allt som går för att stoppa viruset från dag ett. Medans våra myndigheter snarast har gjort tvärt om. Tonar ber riskerna och uppmanat folk att leva precis som vanligt.
Europa kommer att drabbas stenhårt av detta virus när Kina snart har stoppat spridningen helt. Det beror på att i väst finns ingen politisk vilja och ingen plan för hur man stoppar en sån här sjukdom. Det enda makthavarna har haft för ögonen är att allt skall rulla på som vanligt och ingen skall vara rädd.
Det är en sinnessjuk taktik som nu kommer att straffas mycket hårt.
Citera
2020-02-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Fem smittade i sverige idag! Har skiten träffat fläkten?
Nej, först vid 100 patienter med befarad smitta är de flesta vårddygn för infektioner slut. Vi har hela 1400. Det räcker för 100 personer i 14 dagar.

Sedan så har krisberedskap hemligstämplats. Det kanske innebär att det finns något mer att skaka fram. Man kanske kan avboka allt annat som inte är absolut dödligt, polisen kan snällt be kriminella att sluta skjuta, det kan frigöra någon plats till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Vore såååå kul nu om det inte blir ett stort utbrott i Sverige och ni alla är skyldig Tegner en ursäkt
Det här är ingen jävla tävling i att ha rätt. Tror man det så inser man inte hur omfattande detta kan bli. Läs på och tänk en gång till, snälla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Och inte bara det.

Varför skulle utbrottet bli värre i Sverige än i Kina?

Diktatur

Dom har muskler som största steroidmonstret. Stänga 200 miljoner människor i 10 olika städer
-Kina: inga problem

Avrätta och forsla bort oliktänkande som sprider detta i media.
Kina: inga problem

Införa dödsstraff för de som sprider smittan.
-Kina: inga problem
Citera
Medlem
Detta med att folk handlar på sig saker? I vilket syfte? Att det kommer ta slut eller för att ni inte vill vara på offentlig plats pga smittorisk? Vad handlar ni och hur länge tänker ni att det ska räcka? I en familj med ex två barn räcker inte en full frys/kyl/skafferi särskilt länge..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Hur ser hela sjukdomsförloppet ut och hur länge är man sjuk innan man dör alt. tillfrisknar?

Någon som har en tillförlitlig länk om denna info?

Relativt mild symptom första 7-8 dagarna, typ som en mild influensa eller en värre förkylning, efter 7 dagar finns det dock stor risk för lunginflammation vilket i många fall blir kraftig och det är det som alla princip dör av som avlidit, som jag tolkat det.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag är bara iskallt realistisk. Det kommer du också att vara när tiden får ha sin gilla gång, detta är nu färdigdiskuterat enligt mig.
Översättning: Jag kan inte överhuvudtaget backa upp något av det jag säger.

Vet du, jag tycker det är bra att förbereda sig.
Jag tycker det är bra att överlag hålla sig frisk.
Jag tycker det är bra överlag att försöka låta bli att smitta andra.

Men att du säger att du är realistisk har du ju ingen uppbackning för.
Den enda information du tar till dig är ju den som du bestämt dig för. Majoritetsinformationen förkastar du ju.
Det är inte realistiskt, det är confirmation bias.

Se det positiva också. T.ex. så har ju de flesta domedagsprofetiorna från tidigt i tråden inte slagit in. Det ger statistiskt sett att risken för att dagens domedagsprofetior ska slå in minskar. Det är realism.

Kan ju vara värt att ha i åtanke iaf.
Hoppas du klarar dig från smitta.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Nu när det gått så här långt känns det oundvikligt att bli smittad. Jag ser fler fördelar med att smitta ner mig nu på en gång.
Dels är det skönt att ha skiten avklarad och dels har inte sjukvården hunnit krascha än om man nu skulle behöva läkarvård.
Kanske dags att skapa en ”Corona trip rapport” tråd så vi kan följa och jämföra symptomen

Det är inte alls oundvikligt att bli smittad och du dör troligen inte av det, men du bör läsa på hur du kan skydda dig. Om du inte blir smittad eller du blir smittad så kan du positivt påverka utvecklingen genom att bära skydd.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det finns väldigt mycket information om hur influensan beter sig, vilka symptom du får och hur du mår.
Huvudvärk, illamående och feber är vanligt. Hosta givetvis.
Människan har kombaterat detta sedan tidernas begynnelse så det verkar konstigt att du inte upplevt eller känner någon som upplevt influensa tidigare?

Nu är det ingen vanliga influensa som sådan, detta virus är mycket mer aggressivt mot luftvägar och lungor, därför det dödar ca 100 ggr fler än en vanlig influensa. Inkubationstiden är även den längre än en vanlig influensa samt att det i allvarliga fall blir som mest kritiskt den andra veckan i sjukdomsfasen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k5
https://www.tradera.com/profile/items/196435/rlo?categoryId=31

Kolla in den här liraren, säljer munskydd för multum.

Ångrar bittert att jag inte köpte på mig munskydd när möjligheten fanns!
Haha va fan. Kanske ska sälja de vi har på jobbet, vi har ju mängder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in