2020-02-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Jag snackade med henne förut. Hon är själv helt chockad, hon hade inte ens feber.
jepp, misstänkte det,man behöver inte ha feber..sen kanske låg kroppstemp tidigare (36.4) och visar den 37.0 så är det nog lite feber för den personen, fast vården räknar från 37.5
Senast redigerad av hagelskur 2020-02-27 kl. 22:35.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
https://www.bbc.com/news/av/world-asia-china-51255918/china-coronavirus-road-blocks-and-ghost-towns

varför referera du till nått helt annat nu?
Citera
Medlem
Ja det är kul att många hittat hit igen! 🎉 Bäst att festa på lite, imorgon kan karantän vara ett faktum
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Många av dom yngre och medelålders som dör har multisjukdomar och man pratar om att äldre och personer med multisjukdom har en högre risk att dö.

Klart att de har högre risk men vem är DE som pratar. Officiella organ är de minst trovärdiga.
Citera
Medlem
Citat:
Du lär dock få köpa det på svarta marknaden då. Vaccin ska först testas på smittade och sedan inväntas svar på eventuella biverkningar under minst några månader. Det lär dröja tyvärr innan hela befolkningen kan få vaccin.
Det kan snabbas upp väldigt, men logistiken ut tar alltid väldig tid.

Kan vi inte diskutera vad som är klokt och rimligt att göra när det är dags att stanna hemma. För det är dit vi är på väg.

Jag tror att jag skulle göra mycket som jag har skjutit upp pga arbete. Måla möbler, dricka lite whiskey, lyssna på musik och laga långkok. Mycket sex om någon väninna vill komma över. Kanske droppa lite mdma och bara njuta av att resten av samhället står stilla för en gångs skull.
Citera
2020-02-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Men snälla, tråden är ju mer än en sida per minut. Helt ohållbart att backtracka efter källor. Betydligt enklare och rimligare att personen som gör ett påstående dessutom backar upp påståendet. Känner man redan till källan så är det trivialt att ta fram den. Men det är inte trivialt för "slappa nykomlingar" att leta upp källor.

Alla har ju möjlighet att hitta källor till slut, men det är ju ineffektivt.
Jag både håller med och inte håller med. Flera har fått leta upp gamla källor flertal ggr, och det är tröttsamt till slut. Samtidigt har jag förståelse att nykomlingar kanske inte alltid vet vilka sökord de ska använda för att hitta. Det är samma visa i alla längre trådar. Ofrånkomligt.
Citera
Medlem
Citat:
Åtminstone borde man screena folk från riskområden som Kina, Iran och norra Italien.
Ja absolut både screena testa uppmana - och stoppa all trafik - Såna obegripliga tafatta handlingsförlamade.
Nu får vi spridning - och då är det kaos - och nedstängning - Fattar inte folk att man måste agera INNAN - när man ska göra något mot ett virus!

Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja det är fullständigt bisarrt.
Nu när det är faktum - inte ens då gör man någonting. Bara snack. Men försök 'snacka' med ett virus, den som kan!
Det behövs praktiska åtgärder nu.

Det är som om våra folkvalda inte fattar verkligheten, - var är deras sinnen - det är ju vansinne att sitta och se på när "båten välter".. Fruktansvärt att känna deras oförmåga att fatta ett riktigt beslut
Citera
Medlem
Citat:
Åtminstone borde man screena folk från riskområden som Kina, Iran och norra Italien.

Vad jag förstår kollar Kina folk innan de släpps på planen. Verkar som att Kina-smittan håller också på att avta. Iran kollar ingenting. Vet inte om Italien släpper sjuka på planen. Några fanns i alla fall på tåget mot Österrike vilket resulterade i att Österrike stannade tåget.

Det finns alltså flera sätt att göra det på. Området där smittan finns släpper inte iväg sjuka. Eller så screenar mottagande landet inkommande från smittoområden och sätter dem i karantän. Eller det svenska sättet: göra ingenting och hoppas på det bästa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Men snälla, tråden är ju mer än en sida per minut. Helt ohållbart att backtracka efter källor. Betydligt enklare och rimligare att personen som gör ett påstående dessutom backar upp påståendet. Känner man redan till källan så är det trivialt att ta fram den. Men det är inte trivialt för "slappa nykomlingar" att leta upp källor.

Alla har ju möjlighet att hitta källor till slut, men det är ju ineffektivt.
Jag både håller med och inte håller med. Flera har fått leta upp gamla källor flertal ggr, och det är tröttsamt till slut. Samtidigt har jag förståelse att nykomlingar kanske inte alltid vet vilka sökord de ska använda för att hitta. Det är samma visa i alla längre trådar. Ofrånkomligt.

Samtidigt kan man ju söka på nyckelord i tråden också om man ändå är inloggad
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Det stämmer att det finns unga friska människor som dött, men av de unga människor som smittats så har väldigt få dött. Av de som är mellan 20-40 år och har smittats har 0,2 % dött. Det är lågt.

Vad kommer dina exakta siffror ifrån? Källa? Who? Kina?
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Talade med en kinesisk bekant. Hon sa att 4 ggr mer döda och sjuka i Kina än vad den kinesiska regeringen officiellt gått ut med.
Man stänger inte ner en stad på 11 miljoner om det var riktigt allvarligt.

Vill man få en verklig uppfattning om hur jävla farligt detta COVID-19 verkligen är...titta på Iran. Det är ju Digerdöden 2.0 där.

Jag stannar hemma på måndag från arbetet samt min familj.

Bunkra ihop alla ni som läser detta udner helgen och stanna hemma nästa vecka. Snart är det slut på mat i butikerna. Precis som min bekant i Turin/Italien berättade för mig på Whatsapp.
Tog några timmar så var all mat slut i butikerna.

Jag ska ge mig ut och bunkra i morgon. Man bör också se till att ha rejält med ammunition hemma.
Citera
2020-02-27, 22:35
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Verkligheten nu!

https://metallicman.com/laoban4site/covid-19-coronavirus-related-videos-within-china-continued

Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
varför referera du till nått helt annat nu?

Inte alls visar att det finns många filmer med liknande innehåll...

https://www.bbc.com/news/av/world-asia-china-51255918/china-coronavirus-road-blocks-and-ghost-towns?ocid=wsnews.chat-apps.in-app-msg.whatsapp.trial.link1_ .auin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in