2020-02-27, 19:08
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tror du på riktigt att de skulle utlysa globalt nödläge för ett influensa virus? Ett influensavirus har en dödlighet på ca 0,1%. Covid19 ligger för tillfället på runt 3% men kan komma att ändras och förväntas stiga.

Källa på att det förväntas stiga? 3% är en hög siffra hursom.
Citera
2020-02-27, 19:08
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Oron och mediahypen för coronaviruset är obegriplig.
Dödligheten ligger på 2%, och det är främst äldre och folk med underliggande sjukdom som avlider. Så risken att dö om man är frisk och inte gammal är i princip 0%.
Det är samma sak för vanlig influensa.
Suck alltså.
Jag skulle bara skratta om jag blev smittad av coronaviruset.

Tycker du att vi andra som kommer att dö om vi smittas, ska skratta åt det tillsamman med dig...

I d i o t .
Citera
2020-02-27, 19:09
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/EW9ePG/regeringen-kallar-in-myndigheter-till-krisrad-om-corona Löfvén säger att alla ska vara på sin vakt men han tänker fortsätta resa säger han QUOTE=TimMaia|70446115]Det är en skandal hur man har skött coronaviruset i Sverige och i det land jag arbetar. Det var fan i mig en tidsfråga innan virusets framfart i Europa/Norden/Sverige skulle göra entré. Hur kommer det sig att man har daltat med hanteringen av personer som kommer in i landet.

Man skulle redan från dag ett ställt upp karantän stationer med personal som kontrollerar varenda människa.

På Arlanda så har man inte en enda jävel på plats klädd i helkropps skyddsutrustning.

Jag blir så förbannad. Jag jobbar liksom inom flyget och har sen dag ett krävt att få bära skyddsutrustning!

I Kina när man ska ta sig in landet så stor sjukvård och tar temperaturen på vart enda jävel.

Snart är man död för att en passagerare nyser/hostar på en.
[/quote]

Får man fråga men har du fått den skyddsutrustning som du krävt?
Citera
2020-02-27, 19:09
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Tydligen har Ericsson nu infört 14 dagars hemkarantän efter privata resor också.
Jo man borde kunna arbeta hemifrån via telefon.
Citera
2020-02-27, 19:10
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jajamen! Finns massvis av folk som är "hjärndöda". Räkna med köer av febriga människor till varenda form av sjukhus, akutmottagning samt vårdcentraler.

Jag hymlar inte utan är ärlig och säger bara som det är!
Att få alla att först ringa 1177 är blott en dröm.

Får se hur länge det dröjer innat nått geni kommer upp med ett separat nummer.
Kan dröja länge.....
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Någon kanske släppte en Coronabomb över Irans Parlament.

Eller så är det bara en slump att de två länder i världen som USA känner sig mest hotade av är oxå de som är mest drabbade, och ingenstans kan man hitta ursprungskällan.

Sedan är det staden Qom i Iran som har drabbats hårdast. Det är den heligaste staden i världen för Shia-muslimer. Samtliga religiösa mullor och höga militärer har starka kopplingar till staden.

Men det är säkert bara en slump att just den lilla staden drabbas hårdast
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
1. Sportlovet har väl redan varit?
2. Ja, alldeles för många också.

Jag skulle inte skratta för jag kan fortfarande smitta äldre, men i övrigt håller jag med.

De flesta i tråden vet ingenting. De säger ju till och med emot läkare som är på plats och behandlar coronaviruset. Hur fan ska man kunna ta någon på allvar då?

Sportlovet i Norrland börjar i morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Väldigt underligt Jag har hittat runt 10 stycken forsknings rapporter angående det

Länka gärna dem tack? Och inte bara rapporter där de använder vitamin C, utan rapporter som visar att det mildrar/botar sjukdomen?
Citera
2020-02-27, 19:11
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Väldigt underligt Jag har hittat runt 10 stycken forsknings rapporter angående det

Ge mig gärna tre av dessa källor på att c-vitamin märkbart reducerar risken för att drabbas av det nya coronaviruset
Citera
2020-02-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Källa på att det förväntas stiga? 3% är en hög siffra hursom.
Ja, alltså procenten stiger ju as we speak. Och andra länder visar ju höga procent på dödlighet. För tillfället har ju siffran gått upp till 3,4% efter att ha legat på 1-2% ett bra tag. Jag tror inte vi har fått korrekta siffror från kina då extremt många dött utanför sjukhusen pga platsbrist, och därmed fått annan dödsorsak. Men hoppas givetvis att procenten går ner då vi garanterat snart kommer få spridning i Sverige
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.18.20024539v2
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-27 kl. 19:21.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Kanske vore nåt att höja ersättningen för dom som arbetar med coronasmittade?

Inte så säker, pengar är inte allt. Jag skulle helst se att de får ypperlig utrustning och inte behöver frukta för sina liv.
Lite för tidigt för "kamikazepiloter".
Citera
Medlem
Kan alla som säger att dödligheten förväntas stiga SNÄLLA länka källor på det? Alla nuvarande rapporter (även dem där man delar antalet avlinda/antalet tillfrisknade) så minskar % varje vecka. Och nej, dödligheten i Iran får vi bortse ifrån då siffrorna där är minst sagt osäkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in