2020-02-27, 18:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Alltså. En person hostar, vet om att corona finns med liknande symtom o.s.v., är det inte rimligen bättre att ringa till t.ex. 1177 och rådfråga hur man bör gå tillväga istället för att riskera smittspridning? Är folk hjärndöda?

Jajamen! Finns massvis av folk som är "hjärndöda". Räkna med köer av febriga människor till varenda form av sjukhus, akutmottagning samt vårdcentraler.

Jag hymlar inte utan är ärlig och säger bara som det är!
Att få alla att först ringa 1177 är blott en dröm.
Citera
2020-02-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jösses, är det där ditt sätt att argumentera/presentera fakta på? Inte undra på att folk gör narr av flashbackare. Svara VARFÖR påstående är felaktiga? De flesta som drabbas är ju äldre/sjuka? Tala om vad felet är.

Vilken alster? Ska du hänvisa till något, hänvisa till något.

Han jobbar ju för fan med patienter på plats. Menar du att du vet bättre än honom? Skrattretande.
ANLEDNINGEN till att man sätter folk i karantän är för att (1) viruset är okänt och (2) det saknar vaccin = fler äldre och sjuka människor riskerar att dö. Det förändrar inte det faktum att dödligheten är mellan 2-3%, och en betydande majoritet som dör i Corona har varit allvarligt sjuk sen tidigare, precis på samma sätt som säsongsinfluensa ställer till med varje år.

Är du läkare? Nej du är en foliehatt.
Kolla videon istället för att ställa dumma frågor.
Jag kan inte svara på varför vissa läkare har dött. De har väl skyddat sig dåligt och viruset har bearbetat sig in i deras andningsorgan när de blivit utsatta i många dagar i sträck.

Med det sagt ska fan regeringen göra mer än de gör idag, för att se till att människor inte dör i onödan.
Där är jag lika förbannad som alla andra i tråden.
Foliehatt för att? Det är fakta som de flesta vet i tråden.

Hursomhelst så kommer nog siffror visa mer och mer på högre dödlighet än tidigare siffror.

Då kina mörkat så är det svårt att få en riktig förståelse om omfattningen etc.
Citera
2020-02-27, 18:59
Medlem
650 rapporterade fall i Italien nu (ej uppdaterat på BNO än).
Citera
2020-02-27, 19:01
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Jag tycker absolut inte man verkar ha kontroll, definitivt inte i Italien. De flesta nya fallen i Europa de här senaste dagarna verkar ha italien som ursprung t.ex. det i Göteborg, det i DK å det i Estland. Om de haft koll hade det inte hänt, eller hur?
Jo man har koll men inte innan man viste att man hade smittan. Det tycker jag är att begära för mycket.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Påven verkar lite sjuk han med https://twitter.com/jaumeors/status/1233081040807374850?s=20
, kanske är det positivt att han snyter sig -coronan skall väl vara en torrförkylning av det jag läst...

Torrhosta tidigt i förloppet. Snuva är väl också del i det tidiga sjukdomsförloppet. Med inkubationstid så har inte påven coronavirus.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananahammocken

Ja och 5 nya döda ! och fortfarande 35 allvarligt/kritisk sjuka

Källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Rapport från vardagen och vanliga livet..

Min son kunde idag berätta att 12 av hans klasskompisar skulle resa utomlands under sportlovet.

Italien, Spanien, Grekland, Usa, sedan var det odefinierat var de andra skulle.. " Europa, tror jag..."

Jag personligen, kommer inte att sätta honom i skola efter lovet.

Är mänskligheten befolkad av Idioter?

1. Sportlovet har väl redan varit?
2. Ja, alldeles för många också.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Oron och mediahypen för coronaviruset är obegriplig.
Dödligheten ligger på 2%, och det är främst äldre och folk med underliggande sjukdom som avlider. Så risken att dö om man är frisk och inte gammal är i princip 0%.
Det är samma sak för vanlig influensa.
Suck alltså.
Jag skulle bara skratta om jag blev smittad av coronaviruset.

Jag skulle inte skratta för jag kan fortfarande smitta äldre, men i övrigt håller jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Foliehatt för att? Det är fakta som de flesta vet i tråden.

Hursomhelst så kommer nog siffror visa mer och mer på högre dödlighet än tidigare siffror.

Då kina mörkat så är det svårt att få en riktig förståelse om omfattningen etc.

De flesta i tråden vet ingenting. De säger ju till och med emot läkare som är på plats och behandlar coronaviruset. Hur fan ska man kunna ta någon på allvar då?
Citera
2020-02-27, 19:02
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:

Asså vad händer där? Hur kan de inte få stopp på skiten? Asså Vietnam, Indien och andra länder med bra mycket mindre resurser har lyckats isolera fallen och hålla nere antalet sjuka. Är myten om den slöe italienaren sann?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Snyter han sig eller hostar han i näsduken?

Tänkte inte på att det kan vara en hosttorkning - önskar mig inte en samling gråtande ,kramande katoliker som skall hålla dödsmässa just nu. Håll tummarna för att han snorar...
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Oron och mediahypen för coronaviruset är obegriplig.
Dödligheten ligger på 2%, och det är främst äldre och folk med underliggande sjukdom som avlider. Så risken att dö om man är frisk och inte gammal är i princip 0%.
Det är samma sak för vanlig influensa.
Suck alltså.
Jag skulle bara skratta om jag blev smittad av coronaviruset.

Ifall dödligheten låg på 2% för barn och ungdomar också, hade du skrattat då också?
Citera
2020-02-27, 19:04
Medlem
solo-112s avatar
Citat:

Det skenar..

Ännu finns det tid här i norr att förbereda sig. Jag hoppas att folk tar den chansen..
Citera
2020-02-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jajamen! Finns massvis av folk som är "hjärndöda". Räkna med köer av febriga människor till varenda form av sjukhus, akutmottagning samt vårdcentraler.

Jag hymlar inte utan är ärlig och säger bara som det är!
Att få alla att först ringa 1177 är blott en dröm.

Få alla? Vi pratar om några få människor så här i början. Källor till varför saker sprids.

Citat:
Ursprungligen postat av teren
1. Sportlovet har väl redan varit?

Varför googlar du inte bara? Det tar fem sekunder att ta reda på. Sitt inte och prata om andras källkritik när du inte ens kan bemöda dig med 3,5 sekunder googling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in